|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?Eller var Swix skismurning? Twix? Sfinks? |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?Ho ho, Swix er smurning, Sfinx sjokolade.
![]() |
#63 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?Det Charlie sier er selvsagt helt riktig. Da jeg tok historie grunnfag var dette en vesentlig del av pensum om bondesamfunnet i Norge.
![]() |
#64 |
Halloen!
![]() Sv: Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?Det ante meg, det var liksom noe som skurret. Vel, jeg gir verken konfekt eller skismurning i bryllupsgave. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
guru advisor
|
![]() Sv: Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Halloen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?En disputasmiddag har jeg aldri vært i, men ville tro det ikke var på den lokale kinarangen, og at kuvertprisen derfor er hvertfall 5-600. Eller over. Og at 200 følgelig er i den kjipe enden hvis man spiser gratis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Panzerekstremfeminist
|
Det er ikke noe fatiglusgave heller. De koster skjorta, de boksene der. Og jeg kjenner også noen som hadde jublet hvis det hadde vært litt mindre Eva Solo og Rosendahl på gavebordet og litt mer Swix.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi er definitivt ikke av de som tjener på dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Bedreviter
|
Jeg kan for ordens skyld presisere at det ikke er jeg og min kjære som ville blitt glad for skismurning. (That'll be the day!) Men vi fikk drill, vi da, og det var veldig populært. :nesten samme boks: |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?Jeg hadde blitt glad for skismøring. Når mamma disputerte ga jeg henne et leke-doktorsett, og jeg betalte ikke for maten engang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Så stor, den lille lykken
|
![]() Sv: Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?De som er enige om 300 kjøper noe de synes passer, 200-gruppen får valget mellom 300 og alt fikset, eller seile sin egen kjipe sjø
![]() |
#75 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?OK, da ser jeg at jeg ikke er helt på jordet som synes at 500 i konfirmasjonspresang hvor man ikke er bedt hverken i middag eller på kaffe er bittelitt mye ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
can-jur
|
![]() Sv: Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?Å nei, nok en tråd som konkluderer med at jeg må returnere gaver fra brylluppet vårt.
![]() |
![]() |
#77 |
can-jur
|
![]() Sv: Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?Også lurer jeg på, om man får kjøpt noe dyrt, billig bør man da legge ved mellomlegget i kontanter, slik at regnestykket går opp?
![]() |
![]() |
#78 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette er akkurat slik jeg også tenker, men jeg tror ikke vi er i flertall for å si det slik. Jeg har også hatt mang en diskusjon om dette.
![]() |
#79 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?Jeg synes faktisk 300 kroner til en fellesgaveinnsamling til kollega er ganske mye, selv om man er invitert i middag. Og nei, jeg er ikke egentlig kjip og gnien og hadde helt sikkert vært med i 300-gjengen på jobben, men jeg har også forståelse for at noen vil mene det er litt i overkant. Jeg mener at en fellesgave må favne alle, og det bør taes hensyn til dem som ikke vil betale så mye. Hadde det vært jeg som sto for innsamlingen, ville jeg raskt endret beløpet til 200 kroner hvis jeg hadde fått klare signaler på at noen mente det var for mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?Så mange spennende innspill! Det lønner seg alltid å spørre FP.
![]() |
|
|