|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Julekort eller julebrev?Jeg har brukt å skrive personlige julekort, som jeg har kjøpt fra Unicef o.l. Nå er det første jul med barn her i huset, så vi har kjørt på med tradisjonelt bilde av alle tre - dog uten nisseluer.
|
|
|
|
#42 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julekort eller julebrev?Julebrevene får ofte ufortjent mye slakt, julekort fra fotoknudsen o.l. er da minst like masseproduserte og tar mye mindre tid å lage. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
maler
|
Sv: Julekort eller julebrev?Er det ikke bittelitt navlebeskuende å synes at hele poenget med julekort er å få en personlig hilsen slik at man ser at noen tenker på en? Jeg synes det er like viktig å få høre om hvordan andre har det og hva de har gjort i det siste, og da kan julebrev være helt utmerket. Jeg blir i grunnen glad for alt. Også den gangen jeg fikk et helt vanlig julekort uten poststempel eller noe skrift inni.
|
|
|
#44 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julekort eller julebrev?Jeg synes det er kommer an på hva som står i brevet jeg, da, og jeg tuller ikke når jeg sier at jeg har fått et par av disse i årenes løp: "Mor i huset er som alltid travel og har nettopp blitt avdelingsleder, men har likevel fått tid å trene på Elixa minst tre ganger i uken denne høsten også- ikke verst! og far fullførte både Birken og Berlin maraton med ny personlig rekord...." Skal ikke se bort fra litt navlebeskuelse hos avsenderen heller, tror jeg. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
flisespikker
|
Sv: Julekort eller julebrev?
Det er ikke lett å gjøre alle til lags, i alle fall.
|
|
|
#46 |
|
maler
|
Sv: Julekort eller julebrev?Det kunne egentlig vært kult med et parodi-julebrev en gang. Problemet er bare at jeg har endel slektninger uten sans for ironi.
|
|
|
#47 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Julekort eller julebrev?Næsj, så lenge jeg er klar over at det er jeg som er problemet er det egentlig greit. Alt får plass foran peisen likevel. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
Sv: Julekort eller julebrev?
|
|
|
|
#49 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Julekort eller julebrev?Jeg husker det julekortet vi fikk en gang. Der var det oppramsing med mor og alle hennes bragder på jobben i løpet av året. Resten av familien var ikke nevnt med et ord.
|
|
|
#50 |
|
|
Sv: Julekort eller julebrev?I fjor sendte svigersene mine ut julebrev der de skrev dag-for-dag-historier om hva de hadde gjort på en 14 dagers ferie.
|
|
![]() |
|
|