Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor bestiller dere julekort fra i år?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-11, 20:48   #21
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bestiller dere julekort fra i år?

Jeg pleier å bruke Eurofoto.

I år ble det av naturlige årsaker ikke fra Norge, og min "kan-man-ikke-få-noen-helt-enkle-kort-og-hvem-i-helvete-vil-ha-alt-dette-dillet-på-kortene"-rant ble sånn ca. tredoblet i møte med amerikansk kortnettside. Jeg skal spare dere for den. Kanskje.

Gammel 07-11-11, 20:51   #22
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

De har helt enkle kort på shutterfly Acsa. Jeg brukte et kort som bare er bilde på i år, lagde design selv i photoshop som jeg la inn i et tomt kort der.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 20:56   #23
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Vurderer å bestille fra Eurofoto, siden deler av inntjeningen går til Unicef. Hvis ikke så gjør jeg som i fjor, fremkaller bilder og limer inn i Unicef sine julekort og skriver hilsen for hånd.

Lurt! Så Ikea solgte Unicef-julekort.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 20:59   #24
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg kan ikke det. Altså, 453 forskjellige julekort!!!

Oh! Oh! Angst!

Merry and Bright? Hva om jeg ikke VIL være Merry and Bright, da?

Men BIKKJA kan være merry & bright, da! (Dette er forresten en "trendy color combo". Sånn hvis du ikke visste det.

Gammel 07-11-11, 20:59   #25
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her blir det nok bare Unicef-kort uten egne bilder. Har gitt opp ideen om alle guttene med nisselue på saueskinn. De er jo aldri samlet i samme land eller landsdel i tiden før jul.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 21:00   #26
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

De har helt enkle kort på shutterfly Acsa. Jeg brukte et kort som bare er bilde på i år, lagde design selv i photoshop som jeg la inn i et tomt kort der.

Men jeg hadde en coupon. :amerikansk:

Gammel 07-11-11, 21:07   #27
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har bestilt fra vistaprint.no. Litt vel omstendelig side og bestillingsprosess, men var veldig fornøyd i fjor, så stoler på dem i år også.

Gammel 07-11-11, 21:09   #28
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg har shutterfly cupong om du trenger :P
Sjeldent man betaler full pris der ja.

Gammel 07-11-11, 21:11   #29
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Standard

Takk, Isolde, men jeg har bestilt ekte amerikansk californiakort.

Gammel 07-11-11, 21:17   #30
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Det må jo til. Du kunne ikke sendt ut noe norskt når du bor der.

Gammel 07-11-11, 23:37   #31
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som har funnet noen med plass til mye tekst? Jeg er ikke så flink til å være kortfattet... Ja, OG plass til mange bilder.

Gammel 07-11-11, 23:57   #32
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Noen som har funnet noen med plass til mye tekst? Jeg er ikke så flink til å være kortfattet... Ja, OG plass til mange bilder.

Hos Vistaprint mener jeg det er mulighet for å legge inn ferdig/egenskrevet tekst også på innsiden av de doble kortene.

Gammel 08-11-11, 13:58   #33
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror du må til med kort fra Apple, i år som i fjor. Da får du plass til mange bilder og mye tekst og alle hjerter gleder seg.

Gammel 08-11-11, 14:24   #34
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bestilte fra nfoto på søndag. De har tilbud på 15x15 som varer til i morgen tidlig. Har tidligere brukt optimalprint, men synes trykkekvaliteten der har blitt dårligere.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 19:53   #35
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Æsj, synes det er vanskelig å finne en passende tekst på korta fra Shutterfly, siden de ikke godtar ø, æ, å.

Hvordan har dere kommet dere rundt dette, dere som bestiller fra Shutterfly?

Gammel 10-11-11, 20:31   #36
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Bare Ø de ikke godtar.

I år har jeg kjedelige God jul og godt nyttår. I fjor tror jeg at jeg skrev noe sånn som "Håper dere får en fantastisk jul og et godt nytt år"

Gammel 10-11-11, 20:34   #37
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Hva skal man egentlig med Ø på et julekort?

Ønsker. Okeida.

Jeg har for tredje år på rad bestilt fra Apple.
Det eneste teite med kortene er at det ikke finnes en penn jeg kan bruke til å skrive med på baksiden, så de som får utfyllende julekort fra oss får det på en fancy lapp i midten.

Gammel 10-11-11, 20:37   #38
Katta
maler

Katta sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Hva skal man egentlig med Ø på et julekort?

Ønsker. Okeida.

Jeg har for tredje år på rad bestilt fra Apple.
Det eneste teite med kortene er at det ikke finnes en penn jeg kan bruke til å skrive med på baksiden, så de som får utfyllende julekort fra oss får det på en fancy lapp i midten.

Funker ikke overhead-penner?

Gammel 10-11-11, 20:40   #39
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Funker ikke overhead-penner?

Ikke så veldig godt når man er venstrehendt.
Tro meg, jeg har virkelig prøvd i en årrekke og nesten revet av meg håret.

Gammel 10-11-11, 20:40   #40
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jo takk. Jeg fikk det til nå. Fant et vers uten ø.. hehe. Holdt på å rive av meg håret her. Var skikkelig fornøyd med korta derfra i fjor nemlig og hadde lyst på litt mer enn god jul og godt nytt år.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:56.