Sv: Da damene dro
Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.
Jeg skjønner ikke helt hvorfor noen ønsker å være "tjener" for barna/svigerbarna sine i den grad, og jeg ville heller ikke latt noen være på besøk i to uker og gjøre alt. Sånn svigermor kommer jeg ihvertfall IKKE til å bli, det er helt sikkert.
Nå har jeg liksom mrc en mamma som bor langt i fra meg. Når mamma kommer hit i 2-3 uker så ønsker hun å være her som avlastning. Når vi er på jobb lager hun mat og diller litt her i huset. Som hun selv sier, det er ikke noe offer for henne i det hele tatt og hun "letter" litt på samvittigheten over at hun ikke kan stille opp så mye ellers ettersom hun tidvis har bodd på andre siden av kloden.
Nå tenker jeg og at mrc satte det litt på spissen. Det er jo ikke sånn at man bare slepper ting helt ifra seg. Men når man får inn "hjelp" i huset i en travel hverdag med små barn, full jobb og litt til, så er det usedvanlig deilig å slippe middagslaging osv. Mamma har langt mer overskudd en det vi har.
Så, ja kall det gjerne at mamman min fungerer som tjener for oss, men slik føler hverken vi eller mamma det.
Jeg håper og tror at jeg kan hjelpe mine barn på samme måte når den tid kommer.