Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vi har totalrenovert vaskerommet vårt

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-11, 10:38   #21
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi har totalrenovert vaskerommet vårt

Så fint det ble!

Og så deilig det må være med et ekstra toalett samt dusj i forbindelse med oppussing av bad (vi har pr. dags dato ingen dusj, inget toalett og ikke vaskemaskin og selve badet ser ut som en slagmark.... Det blir vel bra)

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 10:44   #22
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Det var forbedring det! Grattis.

Gammel 02-11-11, 11:28   #23
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker det du har fått gjort. Så fint at du viser det fram.

Mitt hus er fra 1956, og har et lignende vaskerom. Jeg lurer på om det var vanskelig å sette inn toalett? Vi har bare et dusjkabinett der i dag, men savner at vi må opp en trapp hvis behovet for å gå på wc melder seg.

Den veggen med inspeksjonsluke til varmtvannsberederen er av våtromsplater?

Har du lyst til å fortelle hva dere har betalt - bare sånn cirka? Jeg gjetter at det dyreste var å sette inn toalett og flytte varmtvannstanken. Og så måtte dere ha elektriker for å få inn en vifte istedenfor bare en lufteventil?

Unnskyld at jeg spør så mye, blir litt ivrig!

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 12:29   #24
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Skjønner godt at du ble fornøyd ja. Det ble litt av en forandring, kjempefint.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 13:47   #25
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Så fint det ble.

Gammel 02-11-11, 13:52   #26
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Mitt hus er fra 1956, og har et lignende vaskerom. Jeg lurer på om det var vanskelig å sette inn toalett? Vi har bare et dusjkabinett der i dag, men savner at vi må opp en trapp hvis behovet for å gå på wc melder seg.

Den veggen med inspeksjonsluke til varmtvannsberederen er av våtromsplater?

Har du lyst til å fortelle hva dere har betalt - bare sånn cirka? Jeg gjetter at det dyreste var å sette inn toalett og flytte varmtvannstanken. Og så måtte dere ha elektriker for å få inn en vifte istedenfor bare en lufteventil?

Unnskyld at jeg spør så mye, blir litt ivrig!

Skal vi se - alt i alt kommer nok kjellerbadet/vaskerommet på ca 65 - 70.000 kroner, ink moms - men da har vi heller ikke gjort noe som helst sjøl, annet enn å male gulv, tak og murvegger. Resten har vi hatt snekker, rørlegger og elektriker til å gjøre, da min kjære og jeg er utstyrt med 20 tommeltotter oss i mellom, og egner oss best på teoretisk kunnskap.

Det var ikke noe problem å få satt opp hverken dusj, servant eller toalett. Rørleggeren koblet alt på eksisterende hovedrør, der inne i hjørnet - og så la ham om til nye, penere rør til alt som var synlig. Det var faktisk ikke så store jobben å flytte varmtvannstanken, men det kostet en god bulk av summen her oppe, ja. (Ca 30 000, ink tanken og omlegging av aller rørene.)

Treveggene er kledd med våtromspanel, ja, og hovedrøret i hjørnet er bokset inn med samme panelet. Vi har en luke vi kan åpne for å komme inn til berederen om vi trenger det, og i boksen rundt rørene er det ei lita luke, så vi kan lese av vannmåler og komme til hovedkrana når det trengs.

Elektriker har lagt om alt av strøm, satt inn vifte og ny taklampe.

Det kan nok gjøres vesentlig billigere om man har kjentfolk i rør- og elektrikerbransjen, og kan snekre sjøl. Gubben og jeg måtte altså grave dypt i lommeboka, siden familien stort sett består av akademikere, men alt i alt, kjennes det veldig ut som det er verdt det.

Gammel 02-11-11, 13:58   #27
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tusen takk for svar. Jeg er enig med deg i at de nye rørene ser penere ut. Her er det delvis kobberfargete og hvite rør. Ja, fagfolk koster mye, men det er nok ingen vei utenom for oss heller. Tror ikke jeg trenger å flytte varmtvannstanken, så da blir det ikke så ille.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 14:04   #28
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser knallbra ut! Vi skal gjøre noe lignende til sommeren, da skal nemlig boden som har vann og avløp og vvs-tank bli vaskerom og vaskerommet som har dusjkabinett og vaskesøyle skal bli ordentlig bad med dusj, do og vask. Gleeeeder meg!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 14:11   #29
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Takk for at du viser frem det nye vaskerommet, og nye skittenstøyskap fra IKEA (jeg hadde i alle fall ikke sett dem før).

Det må være helt fantastisk å få en slik endring, og så praktisk når dere skal pusse opp badet!?

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 14:24   #30
mammami
Så stor, den lille lykken

mammami sin avatar

Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så fint, og så praktisk, og så deilig det må være å få orden på det!
Jeg er selv den flaue eier av et uferdig bar med rupanel på veggene, og et annet, improvisert kjellerbad uten himling og masse rør..... Det er et gnagsår....

Grattis!

Gammel 02-11-11, 14:28   #31
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Utrolig fin endring, Inagh! Unner dere virkelig et godt vaskerom, jeg vet hvor stor forskjell det gjør når arbeidsrommene er gode å bruke.

Det var spennende å se også, og jeg ble litt inspirert. Men prisen du nevner, er det med eller uten "tingene", vifta, dusj, servant etc?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 14:45   #32
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prisen jeg nevner, er "sluttprisen," ja - alt av materialer, utstyr og arbeid.

Det er mulig vi kunne fått billigere håndtverkere, absolutt, men vi valgte bruke et lokalt firma, som mange vi kjenner, har vært fornøyd med. Samme firma jobber nå på tredje uka med hovedbadet vårt. Dyktige, presise og hyggelige karer.

Gammel 02-11-11, 15:27   #33
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Det er gull med håndverkere man kan stole på, så jeg skjønner dere godt. Tenk, snart har dere nytt bad også!

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 19:29   #34
Prilla
Superduperaktiv

Prilla sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

For en forvandling. Det ble utrolig fint!

Gammel 02-11-11, 19:38   #35
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig bra!

Gammel 02-11-11, 19:52   #36
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fint det ble. Det er deilig med et ekstra bad/toalett.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 20:03   #37
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Snakk om total makeover - flotte greier!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 22:47   #38
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Det ble knallfint! Nå fikk jeg inspirasjon til å gjøre noe med vaskerommet vårt!

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 19:37   #39
olena
Superaktiv

olena sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Så fint inagh, det ble en totalforvandling! Skjønner godt at du er fornøyd!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:16.