|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#25 |
|
By the Sea
|
Sv: Hva er en feminist?Jeg omtaler meg selv som feminist så snart jeg har muligheten. Jeg påstår med brask og bram at det må det være åpenbart at enhver oppegående kvinne er.
|
|
|
#26 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: Hva er en feminist?
Og mann. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor er det viktig/riktig/bra at unge kvinner kler seg i dongeri, allværsjakke og er usminket eller lite sminket?
|
|
|
#28 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Hva er en feminist?Jeg så bildet av henne først, og "dømte" henne litt fordi hun så litt voldsomt smiket og bimboaktig ut. Nå er hun trolig fotografert for fotosession med dertil sminking osv. Har ikke sett denne jenta før, heller ikke fotballektemannen hennes...
|
|
|
|
#29 |
|
Princess Skids and Scars
|
Men da gikk du glipp av hele grunnlaget for denne tråden. Artikkelen i seg selv var ikke veldig spesiell. Innleggene fra hovedpersonen og hennes mann i diskusjonen under derimot, var ikke så veldig heldige. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Du skriver [ url= og limer inn linken din]så skriver du en tekst som skal synes og avslutter med [ /url].
|
|
|
#31 |
|
Bedreviter
|
Det er bra at de kan gjøre det hvis de har lyst til å gjøre det.
Jeg skal ikke påta meg å si hvorfor du er et brøhode. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hva er en feminist?Utgangspunktet for at jeg startet denne tråden, var diskusjonen under artikkelen på kjendis.no. Ikke selve artikkelen. Fotballfruen har gjort det bra, hun. Hun tjener bøtter og spann, hun har en av norges mest leste blogger. Men under den artikkelen så skriver mannen hennes
Om hennes uttalelse
, sier han
Derav mitt noget retoriske spørsmål.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Hva er en feminist?Nå føler jeg at du gjør deg dum, Nooria. Det er da ingen som har sagt at det er noe direkte forhold mellom å være jålete, og være dum i hodet, selv om vi nevnte visse eksempler på at bloggere som fotballfrue (bare å definere seg som noens "frue" i stedet for som selvstendig individ får meg til å bli betenkt...) ikke nødvendigvis har like sterk påvirkningskraft på alle.
|
|
|
#34 |
|
Panzerekstremfeminist
|
jeg vil ikke si at du er et brødhode på grunn av interessene dine, nei. Men mener du at feminister mener at det ikke er forskjell på kjønnene? Så vidt jeg vet, har feministene vært opptatt av like rettigheter på tross av de åpenbare forskjellene. At man skal kunne skaffe seg en utdannelse og delta i yrkeslivet/kunne forsørge seg selv, selv om man føder barn og ammer for eksempel. Eller ha stemmerett selv om man er dame og sånn.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hva er en feminist?Forøvrig mener jeg det er bra at unge jenter kan gå i allværsjakker og usminket fordi det er et ekstremt fokus på utseende og kropp nå, og jeg synes det er utrolig bra hvis noen unge jenter faktisk gir litt blaffen i finpussen av og til.
|
|
|
|
|
#36 |
|
maler
|
Sv: Hva er en feminist?Jeg synes det er litt skremmende når man definerer seg som "fotballfrue" istedenfor noe i kraft av seg selv. Spesielt når det ikke engang er snakk om fotball på spesielt høyt nivå. Klær, sminke og interesser er bare innpakning selv om det kan sende noen signaler om hvem man ønsker å være. Men jeg får litt nella når klær, sminke og å tekkes mannen blir meningen med tilværelsen.
|
|
|
#37 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva er en feminist?Mange har fremdeles skrekkelig negative assosiasjoner til ordet feminisme. Gutta på jobben min er karer med både utdanning og grei lønn, men med et annet politisk standpunkt enn meg.
|
|
|
|
#38 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#39 |
|
Passiv
|
Sv: Hva er en feminist?For ordens skyld mener jeg at pappas rolle også er øredøvende viktig. |
|
![]() |
|
|