Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Den store øyenskygge-tråden!

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-11, 13:30   #21
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store øyenskygge-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Er det like mye shimmer i alle skyggene fra BM? Det blir litt for mye "danseoppvisningsminke" for min del.

Nei, de har tre grader; matt, sheen og shimmer. Jeg prøver å bare bruke én shimmer-skygge av gangen, men akkurat i dag har jeg to, fordi jeg prøvde ut en anbefalt kombinasjon fra BE sine egne nettsider.

Gammel 28-10-11, 13:42   #22
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig stilig fargekombinasjon og fint lagt Absalone!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 13:47   #23
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag har jeg gått for en mer sota variant.

Har steel på basen, crystalline (nesten hvit) som higtlighter og cool (helt sort matt) ytterst på kanten og tonet ut opp i globelinjen, samt under øyet, ytterst. Har også sort eyeliner i våtkanten, og sort liquid eyeliner.

Legger ved to bilder, på det ene løfter jeg lokket litt mer så dere ser hvor mye jeg har lagt på, mens det første er når jeg har øynene normalt.

Gammel 28-10-11, 14:07   #24
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Hverdagslig sot i dag.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 14:17   #25
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri fått til sotede øyne, men er ganske sikker på at jeg ville kledd det godt. Noen må fikse det til meg en gang.

Gammel 28-10-11, 14:18   #26
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke å sminke meg generelt, er vel en bedre beskrivelse enn at jeg ikke kan å sminke sotede øyne.

Gammel 28-10-11, 14:18   #27
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner liksom ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette jeg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 14:59   #28
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Gammel 28-10-11, 15:48   #29
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 15:51   #30
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Ikke jeg heller. Jfr blåveisfadesen.

Kanskje jeg skal lære meg før julebordssongen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 16:08   #31
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Benzo: Hvordan sminker du deg under øynene? Er det kajal eller øyenskygge du har brukt?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 16:16   #32
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Benzo: Hvordan sminker du deg under øynene? Er det kajal eller øyenskygge du har brukt?

Bruker først en sort/sølv (klarer ikke å beskrive fargen anderledes) kajal, deretter går jeg over med en dyp lilla skygge med shimmer.

Gammel 28-10-11, 16:17   #33
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva påfører du skyggen med får at det ikke skal bli for stor "malt flate" under øynene?

Gammel 28-10-11, 16:28   #34
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Skyggen er som en stift med spiss pute, veldig enkel å bruke. Min er fra Max Factor, men akkurat den typen selges ikke lenger. De har dog andre skyggestifter.

Gammel 28-10-11, 16:34   #35
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hva påfører du skyggen med får at det ikke skal bli for stor "malt flate" under øynene?

Det finnes koster som er tynne og flate som er fine å bruke til under øynene. Sånn en bruker jeg.

Gammel 28-10-11, 16:40   #36
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg har en slik tynn, flat kost. Jeg holder nemlig på å øve meg på å legge skygge under øynene (etter kurset ditt, LaBanga), men jeg har vært usikker på hva slags kost jeg burde bruke.

Gammel 28-10-11, 17:20   #37
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Tror det var her på FP at jeg lærte meg en enkel måte å sote øyne på. Tror det var Harriet som kom med tipset.

Jeg tar brun eller sort kalaj på hele øyelokket, også en lysere farge med shimmer oppå. Enkelt og lite tidkrevende.

Gammel 28-10-11, 17:36   #38
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Er det like mye shimmer i alle skyggene fra BM? Det blir litt for mye "danseoppvisningsminke" for min del.

Jeg må forresten si at bildene med blitz gjør det ekstra bling-bling, det er langt fra så knall og sparkling irl! Jeg ser overhode ikke ut som noen sirkusartist!

Gammel 28-10-11, 18:03   #39
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Jeg må forresten si at bildene med blitz gjør det ekstra bling-bling, det er langt fra så knall og sparkling irl! Jeg ser overhode ikke ut som noen sirkusartist!

Hehe, sikker på at du ikke har en hemmelig drøm?

Gammel 28-10-11, 18:17   #40
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Men, ganske sikker!!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.