|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke bøker gjorde mest inntrykk på deg da du var barn?Jeg leste tidlig og mye, husker jeg likte alle "Historien om"-bøkene. Og Bobsey-barna, Stompa-bøkene, Nancy Drew, Mio min Mio, Brødrene Løvehjerte, bøkene av Evy Bøgenes. Da jeg var 11 leste jeg "Gift" av Aleksander Kielland - og ble voldsomt grepet og betatt. Fra da av leste jeg masse ungdoms- og voksenlitteratur, og gikk i et par år rundt og var litt forelsket i Kielland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke bøker gjorde mest inntrykk på deg da du var barn?Jeg leste alt jeg kom over som barn og hadde mange favoritter - deriblant Ina-bøkene, de om Inger Johanne av Zwilgmeyer, bøkene om Puk (ei dansk jente på pensjonatskole - alle bøker om pensjonatskoler var storveis), Lykke-bøkene, også var det noen om Kit eller noe slikt. Og så leste jeg alt som kom i Bokklubbens barn: Det suser i sivet, Den vesle heksa, Den hemmelige hagen og Fresia Fantastica var noen av favorittene. Leopardjakten husker jeg også. Og så leste jeg Bobsey-barna, Fem-bøkene, Frøken detektiv og alt det der. Gyldndals Gode Pikebøker var fine - Gyldendals Gode Guttebøker og, for den del. Og Historien om - jeg var spesielt begeistret for den om Grieg og den om Eleanor Roosevelt.
![]() |
#3 |
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke bøker gjorde mest inntrykk på deg da du var barn?Jeg var så glad i Heidi. Kunne ikke lese meg lei. Sikkert derfor jeg som voksen har en evig lengsel til fjellet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke bøker gjorde mest inntrykk på deg da du var barn?Farvel Rune. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|