Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

SV-statsråd og småbarnsfar Audun Lysbakken vil ha mindre fokus på amming

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-11, 22:02   #21
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: SV-statsråd og småbarnsfar Audun Lysbakken vil ha mindre fokus på amming

Jeg kommer litt seint inn i debatten her men er det virkelig slik at så veldig mange mødre fullammer ved 6 mnd? På 5-månederskontrollen for min jente var hun den eneste av ungene i barselgruppa som fremdeles ble fullammet. Alle de andre (vi var vel 8 til sammen) hadde begynt med fast føde allerede.

Jeg søkte litt, og ser at hele 49% (!) av unger ved 4 mnd har begynt med fast føde. (Se her: http://mammanett.no/foedsel_barsel/a...or_mange_ammer) Det står ikke hvor mange som fullammes fram til før de blir 6 mnd (det står bare hvor mange som hadde begynt med fast føde ved 6 mnd - 98%), men det er vel liten grunn til å tro at det ikke er et mindretall som fullammer fram til de anbefalte 6 mnd.

Hvor reell er ammeproblematikken oppe i det hele?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!

Sist redigert av Lille meg : 26-10-11 kl 22:08.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:39.