Skriftlig kommunikasjon i e-post
Hvordan holder man best et kurs i "Skriftlig kommunikasjon i kundedialog"?
Jeg har den ære å holde et kurs (3 timer) hvor man skal fokusere på hvordan man best kommuniserer klart med kunde via mail. Hvordan holde en hyggelig tone? Hvordan være bestemt uten å være ufin når situasjonen krever det? Hvordan oppmuntre ( ) til rettskriving? Hvordan "bygge opp" en PK mail? Hvordan begynner man og hvordan avslutter man?
Dette er kurs som skal holdes for personer som stor del av dagen besvarer kunder tekniske spørsmål via mail. Det vil altså si at enhver slurv og sleivete mail kan brukes mot firma i retur. Vi er et stort firma og har nettopp hatt en sak hvor ting har gått veldig galt, derfor belyses tema nå.
Jeg ønsker også fokusere litt på viktigheten av at svaret man gir er korrekt / at svaret har røtter i virkeligheten og ikke bare er antagelser.
Hvordan gjennomfører jeg dette på best måte?
Finnes det gode websider jeg burde vite om?
Finnes det gode bøker om emnet?
Noen tanker dere vil dele med en stakkar? 
__________________
2004 | 2005
|