Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Bruke samme pen-antrekk flere ganger, med samme folkene, gjør du?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-11, 11:53   #101
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruke samme pen-antrekk flere ganger, med samme folkene, gjør du?

Tåtti, den var festlig.

annemede, du er ikke alene om å HATE å kjøpe pentøy altså. Jeg er ikke noe pyntete person, liker å se fin ut i hverdagstøy. :enkel:
Når jeg fant denne kjolen i fjor var jeg så fornøyd, men da innbydelsen til årets julebord kom, var det første som slo meg, HVA I ALLE DAGER SKAL JEG HA PÅ MEG?? Må jeg finne noe nytt? Igjen?
I år blir det samme kjole, men nytt tilbehør.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 11:53   #102
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Tåtti, enhver garderobe med respekt for seg selv burde hatt en egen database, eller hva? Sånn at man lett kan søke opp hva slags tilbehør som passer best til årets FP-kjole og mulige skjerfkombinasjoner til selvsydde frakker og sånt? Fikser du en beta-versjon?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 12:00   #103
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tåtti: Den der mangler MINST en dimensjon. Du må ha oversikt over HVEM som var i de ulike anledningene, slik at person A ikke ser deg i kjole X med assesoir Y to ganger!

Mitt svar: En sort eller relativt nøytral kjole bruker jeg gjerne flere ganger, særlig om det er lang tid mellom hver gang.

Den åletrange røde silke-minikjolen jeg nettopp kjøpte kan det dog hende jeg tenker meg om hvem som har sett meg i, før jeg tar den på meg i flere anledninger etter hveandre. (Med mindre det er eksempelet Kaprifol hadde: Der det at man har en "gullkjole for fester med gulljentene" som en fast og litt morsom greie).

Gallakjoler er litt annerledes. Det er sørgelig få anledninger til å bruke det nu til dags, og da bruker jeg den som du kan se omtrent hvordan ser ut på bildet til venstre her, om og om igjen. Den er for fin til ikke å brukes så mye som mulig. Rød eller ikke rød.

Gammel 25-10-11, 12:08   #104
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Polyanna: Det er jo hele poenget med skjemaet, kjole x og accessoir y vil aldri forekomme to ganger hvis man bare bruker hver rute én gang.

Cuya: God idé! Ser for meg at det kan bli litt plunder med hurtigsøkeknappen for å finne to like sokker, men det får komme i oppgraderingen.

Gammel 25-10-11, 12:15   #105
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, du er så smart!

Gammel 25-10-11, 12:17   #106
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Polyanna: Det er jo hele poenget med skjemaet, kjole x og accessoir y vil aldri forekomme to ganger hvis man bare bruker hver rute én gang.

Cuya: God idé! Ser for meg at det kan bli litt plunder med hurtigsøkeknappen for å finne to like sokker, men det får komme i oppgraderingen.

Jeg er uansett ikke så nøye med å finne to like sokker. Sokker er sokker, ikke sant?

Gammel 25-10-11, 12:23   #107
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg bruker sjelden sokker til finkjolen uansett.

Gammel 25-10-11, 12:24   #108
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg bruker sjelden sokker til finkjolen uansett.

Ikke sokker i høyhælte sandaler altså?

Gammel 25-10-11, 12:25   #109
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en underlig problemstilling. Er det vanlig å kun bruke penkjole en gang, eller huske hvem man var sammen med da man brukte den sist?

Gammel 25-10-11, 12:26   #110
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Litt usikker på hvordan jeg skal formulere det, men for min del så er det ikke negative reaksjoner som er pådriveren, men heller at det er gøy å føle at man skinner litt. Og mange føler nok at man skinner mest når man har på noe som ikke er vist frem før.

Jeg pynter meg veldig lite i hverdagen og har i mange år tatt den helt ut på fest. Nå som jeg blir gamlere og fester mindre og mindre så har jeg en dreining mot å pynte meg mer i hverdagen og ikke fullt så pålesses på fest. Men hvis det er på fest man pynter seg så er det gøy å fjonge seg opp.

Her har jeg laget et kjapt utkast til Kjolehjelperen, her kan man skrive inn kjoler og accessoirer og hva man brukte når, og når alle kombinasjonene er oppbrukt har det sikkert gått så mye tid at alle kolleger er skiftet ut og man har flyttet og kusina er gift og skilt tre ganger og man kan begynne på'an igjen. Eller kjøpe nytt.

Dette er jo faktisk akkurat hva de kongelige gjør. Forsiktig så du ikke får en PM snart fra en litt anonym bruker som har lagt merke til ordenssansen og detaljeringsgraden din.

Gammel 25-10-11, 12:32   #111
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

For en underlig problemstilling. Er det vanlig å kun bruke penkjole en gang, eller huske hvem man var sammen med da man brukte den sist?

Når man ikke er så ofte på slike "pynte" fester og ikke har så mange pen-antrekk, da er det LETT å holde styr på hvem, hva osv.
Og mulig det er en underlig "problemstilling", men ser jo flere her inne som tenker over hva dem har hatt på og prøver å variere. Satser på at det ikke bare er meg og at jeg ikke er helt på bærtur som tenker over valg av klær når jeg skal ut. Jeg er nå i alle fall sånn.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 12:34   #112
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Jeg husker hvilken kjole jeg brukte når. Nå er jeg ikke så veldig mye ut på festivitas da, det er kanskje derfor. Jeg har brukt samme kjole på flere jobbfester på rad nå, fordi den er fin, fordi den passer best og fordi jeg ikke gidder bruke penger på flere penkjoler.

Gammel 25-10-11, 12:34   #113
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal på fest til helga, før det var.. I mai? Jeg har ikke mange kjoler jeg heller, men tar på det jeg har lyst til å ha på.

Gammel 25-10-11, 19:34   #114
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Åh, dette blir så bra! Nå får selv jeg håp om å lykkes i selskapslivet.

Gammel 25-10-11, 19:41   #115
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg holder oversikt over slikt, ja. Penkjolene brukes flere ganger, men jeg forsøker å ikke bruke dem to ganger etter hverandre i selskap med de samme personene. Altså kan jeg ha på en kjole to ganger med de samme folka, men da har jeg hatt noe annet på meg i selskap med disse i mellomtiden.

Jeg kjøper ganske tidløse kjoler så de varer i mange, mange år.

Gammel 25-10-11, 19:58   #116
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Åh, dette blir så bra! Nå får selv jeg håp om å lykkes i selskapslivet.

Gammel 25-10-11, 20:05   #117
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 23:30   #118
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker Tåtti!

Gammel 28-10-11, 19:09   #119
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Gammel 28-10-11, 22:28   #120
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:54.