Sv: Jeg synes ikke likestillinga har gått for langt MEN
Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.
Til sammenligning virker det som om færre menn blir påvirket av krav. Med unntak av Birken mennene i Dagens Næringsliv. De må slite med lederjobb, familie og fysisk form som en toppidrettsutøver. Mulig de var sistnevnte i sine yngre dager, men alikevel.
Jeg vet ikke hva slags menn andre folk omgir seg med, men jeg er i alle fall gift med en som vil lage midag fra grunnen hver dag, som ikke orker å sette seg ned i sofaen før omgivelsene rundt er ryddige, og som prioriterer samvær med ungene på ettermiddagen fremfor egen jobb (som han ofte gjør på kvelden).
Han kunne ikke bry seg mindre om ungenes klær matsjer, og han baker definitivt ikke muffins på søndagene, men jeg tror ikke han står tilbake for meg i slitenhet akkurat, de periodene det stormer som verst.
Jeg synes generaliseringer ofte er en uting, og særlig når de bidrar til å nedvurdere andre folks innsats og behov. Jeg synes det er en kraftig nedvurdering av dyktige og ansvarsbevisste menn å hevde at de jevnt over ikke belaster seg selv i like stor grad som kvinner, bare fordi mange menn legger belastningen på seg selv innenfor andre områder enndet kvinner gjør.
|