|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går "alle" knask og knep?
Ja, det er jo stort sett barnefamilier her, bor i borettslag, og da vil det jo alltid være mange som går. Tja, hvorfor må man være enten veldig for eller i mot noe? Jeg personlig har ikke noe spesielt forhold til dagen. Ikke barna mine heller, men de er glad i å kle seg ut og glad i godterier. Jeg har likevel ikke lyst til å bli med dem rundt for å samle ("tigge") godis, for jeg er overbevist om at det er hovedpoenget for de fleste barna som går knask eller knep. Nå er eldste så stor at jeg er sikker på at det kommer til å bli mye snakket om. Derfor lager jeg heller en fest med nære venner. De får kle seg ut, jeg skal lage div skumle spiselige ting og de skal ha en fin dag.
|
|
|
#42 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Går "alle" knask og knep?Våre gikk første gang i fjor. Blir vel at de tar en runde i år også tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går "alle" knask og knep?Mine har aldri gjort det. Det er ikke noe tradisjon for det akkurat her vi bor. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Ute på tur
|
Sv: Går "alle" knask og knep?Halloween er en stor greie her. Vi har en amerikansk nabo som innførte dette for 12-15 år siden og det er på den nærmeste lørdagen til den 31. Utelyset på om man er med, av hvis man ikke vil ha unger på døren.
|
|
|
#45 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Går "alle" knask og knep?Han har aldri gått. Går nå i 2.klasse. Han sier han ikke vil gå i år heller. Så med mindre han forandrer mening, så blir det ingen gåing enda. Jeg er fornøyd med det |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går "alle" knask og knep?Jeg var motvillig ganske lenge - men har infunnet meg med at dette er noe som har kommet for å bli. Selv som motvillig til opplegget var jeg med å arrangere Halloweenfest i en frivillig fritidsgruppe da de to eldste var yngre og gikk på barneskolen (synes ikke min motvillighet skulle gå utover gleden deres).
|
|
|
#47 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det kommer litt an på. Knerten gikk i fjor også og syntes bare det var kult. Vi gikk sammen hele nabolaget. En av snuppas kompiser ble vettskremt og måtte bæres gråtende hjem, så det er definitivt skummelt hvis slikt biter på.
|
|
|
|
#48 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Det høres jo veldig kjekt ut. Da hadde jeg kledd meg ut også. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Går "alle" knask og knep?Mine gikk for første gang i fjor, en 3-4 hus med folk vi kjente. I år er de bedt på hver sin fest, skal kle seg ut og på knaske ellerknep- runde med 3-4 hus. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Går "alle" knask og knep?Alle?
|
|
|
#52 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Er vel sånn det skal fungere, men vi har kjøkken mot innkjørsla og stua mot veien så de kommer på døra uansett når de ser det er lys i huset. Uansett om de nesten ikke finner trappa påa at utelyset er av
|
|
|
|
#53 |
|
utfordrer ikke
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Går "alle" knask og knep?Storebror ble så skremt av de som ringte på for "knask og knep" for 3 år siden at han hylte av skrekk hver gang noen ringte på i ukesvis etterpå. Han synes derfor fortsatt det er skummelt, men det har blitt litt bedre når han selv kan få stå med maske på inne og "skremme" de som ringer på. Han vil absolutt ikke gå selv, da møter han så mange skumle masker mens han selv er på utrygg grunn. Vi kjøper derfor inn nille-godis og har ett par lykter utenfor.
|
|
|
#54 |
|
I endring
|
Sv: Går "alle" knask og knep?Nei mine går ikke, tror ikke det er stor tradisjon eller stort behov for det heller da det ikke er lenge til 12.desember som er bygdas julebukkdag(lossi).
|
|
|
#56 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Går "alle" knask og knep?Jeg var lenge i mot, men ungene har gått de siste 6-7 årene. Og det er jo unektelig moro, da. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Syns det var ganske lurt. Skulle vært sånn over alt
|
|
|
|
#58 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Går "alle" knask og knep?Guttungen min ble - dessverre - bitt av basillen i fjor, så jeg er stygt redd vi får en kompis på besøk neste uke, og så skal de ut og gå "knask eller knep."
|
|
|
#59 |
|
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går "alle" knask og knep?Mine går ikke, minste vet ikke hva det er så hun har ikke spurt om dette. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Går "alle" knask og knep?Dette klarte omgivelsene å skape forventninger om, så joda, de har gått i 2-3 år nå, og i år skal minstemor også være med. Vi har også godteri når andres barn ringer på, da jeg håper andre har når mine ringer på. |
|
|
|
![]() |
|
|