Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Modding av skrivefeil

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-06, 14:41   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg synes det var vanskelig å tolke Jessica på noen annen måte når hun insisterte på å overhøre alle påpekninger om at ingen hadde noen som helst planer om å drive systematisk korrektur av innlegg, og i hvert fall ikke mot noen som tydelig hadde skrivevansker. "Brødhue" er ditt ord, ikke mitt.

Poenget for meg var ikke systematisk korrektur, for det har jeg ikke oppfattet at det skulle være. Poenget mitt var at man skal trå varsomt......

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 14:49   #2
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Poenget for meg var ikke systematisk korrektur, for det har jeg ikke oppfattet at det skulle være. Poenget mitt var at man skal trå varsomt......

Hvor varsomt mener du at man skal trå? Kan du gi eksempler? Jeg sliter med å forstå deg, tydeligvis.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 14:52   #3
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Hvor varsomt mener du at man skal trå? Kan du gi eksempler? Jeg sliter med å forstå deg, tydeligvis.

Det har jeg sagt så mange ganger, men det er visst om å misforstå og kverulere i forhold til meg. Dere tar ingenting i beste mening. Hvis du gidder å lese det jeg har skrevet så skjønner du hva jeg mener. Jeg har aldri hatt problemer med å formulere meg i andre diskusjoner så jeg skjønner ikke at jeg er så vanskelig å forstå nå......

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 14:55   #4
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jeg sagt så mange ganger, men det er visst om å misforstå og kverulere i forhold til meg. Dere tar ingenting i beste mening. Hvis du gidder å lese det jeg har skrevet så skjønner du hva jeg mener. Jeg har aldri hatt problemer med å formulere meg i andre diskusjoner så jeg skjønner ikke at jeg er så vanskelig å forstå nå......

Problemet (mitt i allefall) her er at du sier nøyaktig det samme som de du er "uenige" med. Det du sier at de bør være forsiktige med er nøyaktig det samme som de sier at de ikke skal gjøre. Det er for meg helt tydelig (etter å ha lest alle innleggene til Madam Mim, Tinetoff og Skilpadden) at å trå varsomt er nøyaktig intensjonen til moderatorene også.

Derfor sliter jeg litt med å forstå hva du argumenterer mot, hvis det ikke fremdeles er hovedinnlegget. Har forøvrig ingen problemer med å forstå hva du mener til vanlig.

Sitat:

Jeg kan en del om temaet.....dysleksi, altså. Jeg har prøvd å si noe om det....

Da var inntrykket mitt rett.

Sist redigert av My : 03-10-06 kl 15:07.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 14:56   #5
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg skjønner ikke hva du mener. Du sier at du skjønner at ingen har tenkt å rette på dyslektikere. Du mener derfor tydeligvis at man må trå varsomt på andre måter. Hvilke måter?

For øvrig er du ikke den eneste som vet litt om dysleksi.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 14:58   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jeg sagt så mange ganger, men det er visst om å misforstå og kverulere i forhold til meg. Dere tar ingenting i beste mening. Hvis du gidder å lese det jeg har skrevet så skjønner du hva jeg mener.

Enn hvis du antar at vi er dumme i stedet for slemme, og prøver å forklare en gang til? Jeg har lest alt du har skrevet i diskusjonen, og når jeg ikke har vært sikker på om jeg skjønte hva du mente, så har jeg prøvd å spørre for å klargjøre før jeg argumenterte mot det. Men jeg skjønner faktisk fremdeles ikke hva det egentlig er du er uenig med meg, eller med Tinetoff, om. (Jeg har fått med meg at du er uenig i hovedinnlegget, altså.)

Gammel 03-10-06, 18:43   #7
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff

Jeg synes det var vanskelig å tolke Jessica på noen annen måte når hun insisterte på å overhøre alle påpekninger om at ingen hadde noen som helst planer om å drive systematisk korrektur av innlegg, og i hvert fall ikke mot noen som tydelig hadde skrivevansker. "Brødhue" er ditt ord, ikke mitt.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Enn hvis du antar at vi er dumme i stedet for slemme, og prøver å forklare en gang til? Jeg har lest alt du har skrevet i diskusjonen, og når jeg ikke har vært sikker på om jeg skjønte hva du mente, så har jeg prøvd å spørre for å klargjøre før jeg argumenterte mot det. Men jeg skjønner faktisk fremdeles ikke hva det egentlig er du er uenig med meg, eller med Tinetoff, om.

(Jeg har fått med meg at du er uenig i hovedinnlegget, altså.)

Alle er vel uenige i hovedinnlegget, inkludert meg? Det skal IKKE være noen systematisk korrektur, det skal ikke bedrives personforfølgelse av dem som har skrive- og lesevansker, og det må da være lov å be folk om å klargjøre ting som er utydelige UTEN at det betyr at man er slem og vanskelig?

Jeg har ikke kalt noen "brødhue", og Zefid har vel bommet litt.

Gammel 03-10-06, 14:58   #8
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg blir hvertfall glad for korreksjoner.. (og har ikke lest gjennom hele tråden..)

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, panda, skrivefeil, unevnelig forum

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:19.