|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
maler
|
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Det er stor forskjell på barnehageavdelinger med tanke på ryddighet i garderobene. Enkelte steder har de stålkontroll, mens andre steder er det det glade vanvidd. Jeg tenker at de ansatte må ha et visst ansvar for å holde orden i garderoben, foreldrene må ha et ansvar for å merke tøy.
![]() |
#2 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Men de kan ikke ha ansvar for at andre foreldre tar med ting som ikke er deres hjem vel?
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?
Nei. Men jeg tenker likevel at hvis garderoben er et sånt kaos at det til stadighet legges klær i feil hylle, bør de gjøre noe med garderobeopplegget sitt. Foreldre som stjeler blir en helt annen kategori. Det har jeg aldri vært borti, men jeg har vært borti barnehagegarderober hvor det har vært et vanvittig styr å finne igjen tinga sine, og hvor ting heller blir lagt i gjenglemt-boksen enn på riktig plass. Vi snakker tydelig merkede klær her.
![]() |
#4 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Ja, det er klart. Har nok vært heldig med barnehagene våre har gått i.
![]() |
#5 |
awesom
|
Selvsagt skal vi sørge for at det er en viss orden i garderoben. Det er nok helt klart forskjeller på hvordan hver enkelt barnehage løser dett. Gode rutiner er et godt utgangspunkt.
![]() |
#6 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Jeg greier knapt nok å ha kontroll over klærne til våre to barn, og forventer ikke at barnehagen alltid skal ha oversikt over garderoben til 80 barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
maler
|
Jeg anbefaler tydelige beskjeder til foreldre mhp hva slags tøy som skal ligge hvor. Det varierer enormt mellom barnehager hvordan systemet er. Og noen har tilsynelatende ikke noe system. I den forrige barnehagen vi hadde med å gjøre, skulle alle barna ha uante mengder skiftetøy i en svær kasse over plassen. Dagens skift og tykk genser, lue og votter i kurven under. Jakke på knaggen. Dress, regntøy, sko og støvler ute i grovgarderoben. De hadde store garderobearealer.
![]() |
#8 |
Tittel og tittel....
|
Fast punkt på høstens foreldremøte, og på tilvenningsdagene, men ikke alltid det hjelper likevel.
![]() |
|
|