Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!
Jeg blir sur. jeg har nå brukt mesteparten av ettermiddagen på å le overbærende, men jeg er sur likevel. Jeg synes jeg stadig oftere leser i aviser og andre steder om folk som sier at likestillingen er gått for langt, og bruker barna som argument. jeg blir sur, fordi slike kommentarer enten åpenlyst eller veldig dårlig skjult mener at det er kvinnene som har sviktet barna. Jeg blir sur fordi ingen stiller spørsmål ved at småbarnsfedre jobber mer enn de fleste, og for at ingen kobler det mot en økende forekomst av bokstavbarn og adferdsproblemer og sånn. Jeg blir sur når unge kvinnelige kjendiser må forte seg å fremheve at de ikke er feminister, altså. 
Også blir jeg dritsur når godt voksne menn mener at de er en slags ofre for feminismen når de må delta i familieliv og barneomsorg og sånn.
Men nå må jeg ta av meg de røde strømpene og drikke sjampis med mannen min.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|