|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
intro
|
![]() Finnes det en varm, ikke altfor dyr vinterjakke som ikke likner Michelin-mannen?Ja, gjør det? Jeg står overfor mitt sedvanlige problem igjen - at jeg hater å bruke penger på klær og sko som jeg ikke synes er fine. Dette er ganske upraktisk når man bor på et sted med svinekald vinter. Kommer man egentlig utenom dunkåper? I sportsbutikkene er jo jakkene så latterlig dyre at jeg kjenner det bare ikke kommer på tale.
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Finnes det en varm, ikke altfor dyr vinterjakke som ikke likner Michelin-mannen?
![]() |
#3 |
Off the map.
|
![]() Sv: Finnes det en varm, ikke altfor dyr vinterjakke som ikke likner Michelin-mannen?Helt enig! Iom at du pendler med tog, så må du ha skikkelig varm dunkåpe og skikkelig varme støvletter. Man ser ikke klok ut, men det er utrolig deilig å kle på seg noe som kjennes omtrent ut som dyna.
![]() |
#4 |
Off the map.
|
![]() Sv: Finnes det en varm, ikke altfor dyr vinterjakke som ikke likner Michelin-mannen?Og sånne sportsdunjakker er som regel tykkere, varmere og har ikke minst mye bedre kvalitet (glidelåser osv) enn sånne fra Vero Moda o.l. Disse kan også ha dun, men virker mye tynnere. Så prisforskjellen er der nok av en grunn. Men en sånn jakke vil for en som deg vare i mange, mange år. Du vil sikkert kun bruke den på skikkelig kalde dager.
![]() |
#5 |
intro
|
![]() Sv: Finnes det en varm, ikke altfor dyr vinterjakke som ikke likner Michelin-mannen?Jeg har en gammel saueskinnsjakke etter bestemor som også er veldig varm, men den mangler en knapp eller to.
![]() |
![]() |
#6 |
intro
|
![]() Sv: Finnes det en varm, ikke altfor dyr vinterjakke som ikke likner Michelin-mannen?
Jo, men disse dagene er jo i flertall her i området.
![]() |
![]() |
#8 |
intro
|
Det er kaldt på jobben min, så jeg må være godt kledt under også.
![]() |
![]() |
#9 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Finnes det en varm, ikke altfor dyr vinterjakke som ikke likner Michelin-mannen?Du kan ikke gå i stillongs og singlet altså? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
intro
|
![]() Sv: Finnes det en varm, ikke altfor dyr vinterjakke som ikke likner Michelin-mannen?Jeg må jo få luftet alle ullkjolene mine!
![]() |
![]() |
#11 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Finnes det en varm, ikke altfor dyr vinterjakke som ikke likner Michelin-mannen?Jeg bruker ullkjoler under. Det går helt fint når det er kaldt. Jeg så virkelig lyset i fjor da jeg kjøpte den dunparkasen, det er helt vidunderlig å kunne være ute i all slags vær uten å fryse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det en varm, ikke altfor dyr vinterjakke som ikke likner Michelin-mannen?Sier du kovner du og? Mamma har alltid sagt det, og jeg bruker det delvis. Men mamma kommer fra Heddal, det gjør vel ikke du? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Finnes det en varm, ikke altfor dyr vinterjakke som ikke likner Michelin-mannen?Ja, jeg så ikke for meg at du var av dem som hadde en strikkejakke hengende på jobb, som du brukte uansett hva du hadde på deg den dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
kamerat
|
![]() Sv: Finnes det en varm, ikke altfor dyr vinterjakke som ikke likner Michelin-mannen?Denne tråden lagde jeg i fjor.
Prima (0503) et Secunda (0505) “Do you find it easy to get drunk on words?" "So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.” (Dorothy L. Sayers, Gaudy Night) Sist redigert av Toffskij : 20-10-11 kl 21:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Finnes det en varm, ikke altfor dyr vinterjakke som ikke likner Michelin-mannen?I Bergen kovner vi også. [digresjon]
![]() |
#16 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Finnes det en varm, ikke altfor dyr vinterjakke som ikke likner Michelin-mannen?Innsvingte saueskinnskåper er nydelige. Søsteren min har en fra 70-tallet som er kjempefin. Men ulempen er at de blir klissvåte hvis det er sludd. Og en annen liten ulempe er at de koster 20.000 eller noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det en varm, ikke altfor dyr vinterjakke som ikke likner Michelin-mannen?Hæ, disser du Michelin-mannen?
![]() |
#18 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Finnes det en varm, ikke altfor dyr vinterjakke som ikke likner Michelin-mannen?Man blir da ikke Michelinmann av f.eks. North Face dunkåpen? Jeg synes den er ganske "nett" til å være så god og varm. Anbefales.
![]() |
#20 |
intro
|
Det er ikke sludd i 10-30 minus, altså, hvilket er bruksområdet mitt for så varme jakker.
![]() |
![]() |
|
|