Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hver
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Tja, litt begge deler. Jeg har for eksempel vokst opp uten TV, og merker at jeg mangler ganske mange referanser til barne-tv og humorprogrammer fra søtti- og tidlig åttitall som gir meg en bitteliten sosial funksjonshemming. På samme måte som en fransk venninne en gang i frustrasjon utbrøt "hvem er egentlig disse Karius og Baktus som alle snakker om!?".
Ja, jeg skjønner det. Men det du sier her er jo det jeg har prøvd å si i hele diskusjonen. Det er filmene og bøkene som er nå som vil være viktig for barna vår. Ikke våre bøker og filmer (eller andre ting) fra vår tid. Eller har du følt at du mangler referanser til film fra foreldrene dine sin generasjon?
Det betyr selvfølgelig ikke at man ikke kan være kjempekoselig å se filmer sammen, og klart det betyr mye å ha felles referanser innad i familien (det er jo derfor vi "må" gjøre slik og slik i julen etc). Jeg og søstersen synes det var kjempekos å se en episode av "How the west was won", svigerbroren min var ikke i ekstase for å si det slik. Men dette er en del av barndommen til meg og søsteren min, vi så den sammen hele familien. 
Sist redigert av him : 20-10-11 kl 14:12.
Årsak: La til: Eller har du følt at du mangler referanser til film fra foreldrene dine sin generasjon?
|