Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kaffemaskin for dummies

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-11, 16:34   #61
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies

Jeg bruker en espresso til mocca.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 17:07   #62
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg bruker en espresso til mocca.

Og hvordan lager du mocca, sånn trinn for trinn? Hvordan får man den mest mulig sukkerfri, forøvrig?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 21:20   #63
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ingen ønsker om sukkerfri og har 20g sjokoladesaus. En espresso og melk. Av og til tar jeg en dæsj hjemmelaget vaniljesukker i. *uten skrupler*

Gammel 02-09-11, 22:08   #64
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk. Jeg tenkte mer mengde og rekkefølge, jeg vet at ikke alle foretrekkker sukkerfri. Men jeg gjør. :fikk-på-insulin-pukkelen-av-legen-i-går:

Gammel 04-09-11, 12:38   #65
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Vil du ha den sukkerfri kan du røre ut litt kakao i kokende vann før du har oppi espresso og melk. Det blir ikke helt det samme, men... Det handler mye om vane også.

Takk!

Hvis jeg skal ha sukkerfri kaffe pleier jeg å ta en latte, men av og til er det godt med en mocca også.

HAr hatt maskinen i en liten uke. Er fornøyd, skjønt det kan være vanskelig å se forskjell på alle de fargekapslene, det må jeg si. Og så har vi ikke funnet ut hvordan man tømmer vannbeholderen, så det er egentlig det samme vannet vi har brukt i en uke, bortsett fra at det har blitt fylt opp med jevne mellomrom, da...

Gammel 04-09-11, 13:35   #66
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vannbeholderen vippes jo bare ut og løftes opp? Men det smarte med denne er jo at man bare kan ta av lokket og fylle på.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 21:01   #67
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Har noen prøvd å lage latte med laktosefri/redusert melk? Er det mulig? Jeg trenger å vite det fordi jeg ikke får drikke vanlig melk. Og nå er jeg, inspirert av denne tråden, på vei til butikken for å handle

Gammel 11-09-11, 09:45   #68
Urie
Superaktiv

Medlem siden: Jun 2009
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Jeg bruker alltid laktoseredusert melk, det funker helt fint. Skummet blir ikke like bra med laktorsefri melk, men det går. Soyamelk funker også (veldig godt med soyamelk med vaniljesmak i latte).

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 15:59   #69
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Takk, Urie. Kanskje jeg kan prøve på det da? Vaniljesmak høres jo ikkefeil ut :-)

Gammel 10-10-11, 22:38   #70
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Hvordan går det med kaffen, Hyacinth? Hvis du er fornøyd, og klarer å håndtere maskina, så vurderer jeg å kjøpe meg en Citiz&Milk, jeg også.

Gammel 10-10-11, 22:49   #71
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Vi har akkurat kjøpt Lattissima +. Jeg sier bare .

Gammel 18-10-11, 23:10   #72
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Hvordan går det med kaffen, Hyacinth? Hvis du er fornøyd, og klarer å håndtere maskina, så vurderer jeg å kjøpe meg en Citiz&Milk, jeg også.

Så ikke denne før nå, men vi er fornøyde ja! Håndterer den helt fint. Latten blir ikke helt som på Waynes, men den er god likevel.

Gammel 18-10-11, 23:20   #73
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Vi har akkurat kjøpt Lattissima +. Jeg sier bare .

Syns du? Eg har også den og er så ekstremt misfornøgd med melkefunksjonen at eg er tilbake til en lungo med en skvett kald skumma melk opp i.

Gammel 18-10-11, 23:47   #74
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Syns du? Eg har også den og er så ekstremt misfornøgd med melkefunksjonen at eg er tilbake til en lungo med en skvett kald skumma melk opp i.

Det har kommet en ny nå
Derav +.
Den er litt mindre. Men den er helautomatisk på samme vis da. Med steameren som fungerer som din.

Gammel 19-10-11, 10:36   #75
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg synes de helautomatiske fra Nespresso blåser alt for mye luft inn i melka. Den blir seende ut som såpeskum, og slik skal det jo ikke være. Nå skal det sies at jeg er ekstremt kresen.

Ja, men det er flere som oppelver det tror jeg?
Den frittstående steameren deres lager jo mye bedre melkeskum.

Gammel 19-10-11, 10:41   #76
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes de helautomatiske fra Nespresso blåser alt for mye luft inn i melka. Den blir seende ut som såpeskum, og slik skal det jo ikke være. Nå skal det sies at jeg er ekstremt kresen.

Hvis du er ekstremt kresen, tror jeg bare det er manuelle maskiner som vil duge, egentlig. Det er en grunn til at man ikke ser en helautomatisk kaffemaskin på en kaffebar.

Jeg har en Aeroccino fra Nespresso, og den kan virkelig ikke måle seg med melken jeg lager på Silvaen, men det er litt enklere å lage melk med den, det skal den ha.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 16:18   #77
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Hva er det du ikke liker?

Gammel 19-10-11, 18:45   #78
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Plutselig har Sokersøte Sonja meg på døra for å drikke kaffe. *advarer*

Gammel 19-10-11, 20:35   #79
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Hvor får man kjøpt kapsler til nespresso?

Jeg vurderer å gå over fra senseo til nespresso med melkesteamer. Jeg er lei av å steame med noe annet...

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 20:39   #80
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

nespresso.no

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:32.