Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hvert?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-11, 16:16   #61
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hver

Enig. Min yngste har allerede sett den, og synes den var litt skummel, men han spurte masse og vi forklarte og forklarte.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 16:16   #62
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hver

Storesøster (da 10) kom hjem for noen uker siden og fortalte at hun hadde sett en fantastisk film, "kjempekul, mamma, den hadde nok du likt, jeg tenkte på deg mens vi så den!"

Hvilken film? The Matrix. :stolt mammahjerte som svulmer etc:

("Hva? Har du sett den? HAR vi den??!!!" (Oh yes baby, box set and all.))

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 16:22   #63
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Er den å få tak i?

Må innrømme at jeg lastet den ned og brant den ut. Den ligger ute som iso-fil og må brennes for å få sett den.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 16:23   #64
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvilke filmer syns dere er "nødvendige", eller viktige å se, sånn referansemessig? Hva bør man rett og slett ha fått med seg?

Ingen? Jeg opplever filmer mer som en ... eh ... generasjonsting enn en "må ha med seg". Det samme gjelder i og for seg bøker. Altså, du bør nok ha et clue om at Ibsen var en dude som skrev ting, men jeg synes ikke det er et must å ha lest eller sett noe av ham? (Mulig jeg bare er veldig ufølsom for slike ting? Selv har jeg nesten ikke sett film før jeg ble voksen. Har dog lest en masse bøker, også klassikere, men kan ikke si at jeg føler at det er noe som har vært kjempeviktig for meg opp gjennom årene. Heller tvert imot, har alltid hatt lyst til å treffe noen andre som har elsket Ghandi "Vi er alle søsken" - det er en klassiker - men jeg har rett og slett ikke truffet noen. Men nå har jeg jo logget meg inn på bokelskere.no, så nå blir det nok sus i serken! )

Gammel 19-10-11, 16:24   #65
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aliens er en film jeg kunne ha tenkt meg å sett med ungene. Den første kvinnelige helten! (Eventuelt er det jeg som har hull i mine filmkunnskaper, som sagt i innlegget over så kan det være en like god forklaring som mye annet. )

Gammel 19-10-11, 16:24   #66
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Vi så forresten Titanic for noen uker siden også. Ungene mine er jo 11 og 12,og nå var de modne for den. Vi tok pauser underveis,og snakket om filmen,og de likte den,så den har vi sikkert ikke sett for siste gang. Hjemme alene 1&2 er faste julefilmer for oss. Men,nummer 3&4 synes jeg var så dårlig at jeg ikke har kjøpt de engang.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 16:42   #67
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men him: Hvis man ikke har sett for eksempel ET, eller Aliens, så er det jo masse masse humor og referanser og sånt man går glipp av! Altså, det dør man jo ikke av, men det er jo litt kjipt, da?

Gammel 19-10-11, 16:48   #68
him
Leser

him sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men him: Hvis man ikke har sett for eksempel ET, eller Aliens, så er det jo masse masse humor og referanser og sånt man går glipp av! Altså, det dør man jo ikke av, men det er jo litt kjipt, da?

Ja, men bare i den generasjonen? Det er det jeg mener med at det er en generasjonsting. Jeg tror ikke våre barn vil referere til ET og Star Wars? Jeg vil tro at de som er unge nå vil ha feks Avatar som en kultfilm som de vil referere til, heller enn Star Wars? Jeg har sett begge, men jeg opplever mer referanser til Star Wars enn Avatar - og det tror jeg skyldes alderen min (og alderen på de jeg omgår, selvfølgelig. Har ikke tenkt å ta på meg skylden alene, nei. )

Det er jo feks ingen i denne tråden som har nevnt Avarar og filmhistorisk må jo den være en "must"?

Gammel 19-10-11, 16:52   #69
him
Leser

him sin avatar

Standard

Det er en litt heselig uvane og bare stille spørsmål i et innlegg? Det ser så masete ut? Ikke sant?

Gammel 19-10-11, 16:53   #70
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her var det mange gode forslag - jeg sliter med å finne filmer som barna kan enes om å like.

Da venninnen min fortalte at hun etter noen år hadde skjønt at samboeren ikke forsto hva hun hentydet til når hun spurte om han ikke ville ha "bare en liten after-dinner mint", bestemte jeg meg for å sørge for at de får se Monty Python. Det slår an også.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 16:54   #71
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det er jo feks ingen i denne tråden som har nevnt Avarar og filmhistorisk må jo den være en "must"?

Tror du virkelig det? Det er jo en usedvanlig klisjéaktig historie som har blitt fortalt utallige ganger før. Det kan forsåvidt hende at for de som er unge fjortiser nå, så er Avatar første gang de ser den historien, så for dem vil den kanskje føles som et "must"(*), men filmhistorisk sett kan jeg ikke tenke meg at den vil bli stående. Det som er spesielt med den er jo det tekniske, og så det at den tjente inn så uhorvelig mye penger.

(*): Men kanskje det var nettopp det du mente, siden du sa noe om at det med film er en generasjonsgreie?

Gammel 19-10-11, 16:55   #72
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Monty Python har vi i alle fall landet på som et "must". Både fordi vi mente Poden ville like det (og han elsker det!), og fordi det er så veldig vanlig (i alle fall blant oss ) å sitere fra filmene og TV-seriene.

Gammel 19-10-11, 17:04   #73
him
Leser

him sin avatar

Standard

Skilpadda: Jeg mente egentlig to ting, så det ble litt sammenblandet.
Jeg personlig mener den filmen (Avatar) er filmhistorisk på grunn av teknologien.

Men jeg mener også at den vil bli stående som en kultfilm for de som er unge som ser den. Grunnen til det er i hovedsak at det er en film "alle" har sett, og historien er (etter min personlige mening) ikke mer klisjeaktig enn feks "Dirty Dancing", som jeg regner som en kultfilm for vår generasjon. (*ha* *ha* nå hører jeg "Nobody puts Baby in a corner!" i hodet mitt).

(Og så ble jeg sittende og rote etter en artikkel jeg leste nettopp om dette med hva som skaper kultfiler. Det var i forbindelse med at de skal lage en remaking av Flashdance? Og der var nettopp mye av poenget at hver generasjon starter på "nytt" når det gjelder film.)

Gammel 19-10-11, 17:11   #74
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Men jeg mener også at den vil bli stående som en kultfilm for de som er unge som ser den. Grunnen til det er i hovedsak at det er en film "alle" har sett, og historien er (etter min personlige mening) ikke mer klisjeaktig enn feks "Dirty Dancing", som jeg regner som en kultfilm for vår generasjon. (*ha* *ha* nå hører jeg "Nobody puts Baby in a corner!" i hodet mitt).

Det er jeg enig i. Jeg misforstod nok hva du mente med å påpeke at Avatar ikke ble nevnt i tråden - det er selvsagt fordi den ikke er en kultfilm for vår generasjon. Dirty Dancing er helt klart også et eksempel på en film som forteller en (eller et par) av de, tja, "arketypiske" historiene.

Gammel 19-10-11, 17:29   #75
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

På mi lista står Big og Turner and Hooch med Tom Hanks, og fleire av Jim Carrey sine filmar slik som The Mask og Dum og Dummere. Storesøsters humor er typisk Jim Carrey. Og selvfølgelig Dirty Dancing.
Se, han snakker og Se, hun snakker også, Tre menn og ein baby og mange eg har gløymt.
Fawlty Towers, Monty Pyton og det meste med Rowan Atkinson, som t.d. Black Adder, Mr. Ben etc.

Eg kunne glatt sett alt dette med ho no, men ho leser framleis så dårleg at ho sliter med teksten og dermed har ho ikkje den store gleden av filmen. I følge ho sjølv vert det for slitsomt.

Gammel 19-10-11, 18:14   #76
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sett "Hjelp, vi flyr!" sammen med stesønnen på seksten, og han digget den rått, så nå har alle kompisene hans også sett den. Monty Phyton er et must også, i tillegg til mye av det dere har nevt her, slik som Tilbake til Fremtiden og ET og sånn.
Niåringen digger Anne fra Bjørkely og Harry Potter og skal introduseres jevnt og trutt for klassikere etterhvert, tenker jeg.-
Stesønnen er forøvrig MacGyver-fan, han må da telle som en klassiker nå?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 18:22   #77
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Er det ikke mest damer her? Eller tenker du på barnas kjønn? Jeg har testet med Anne fra Bjørkely og Jane Austen altså, det har ikke vært suksess. Ellers syns jeg igrunnen mange av filmene vi har sett er for begge kjønn.

Jeg tenkte barnas kjønn, ja. Jentemødre presenterer dansefilm og guttemødre sci-fi og adventure. Selv om jeg personlig syns de passer for begge kjønn.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 18:27   #78
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri vært noe glad i dansefilmer selv, så det er vel grunnen til at ikke jeg pusher dem på ungene. Har sett Grease, Flashdance, Dirty Dancing osv EN gang da de gikk på kino, og har ikke noe spesielt forhold til dem.

Science fiction syns jeg også er kjedelig, jeg har aldri sett Star Wars.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 18:47   #79
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eyh, Tally, jeg nevnte SW, Askepott og Grimm & Gru.

"Here is something everybody can enjoy!"

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 18:57   #80
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tenkte barnas kjønn, ja. Jentemødre presenterer dansefilm og guttemødre sci-fi og adventure. Selv om jeg personlig syns de passer for begge kjønn.

Jeg har jenter, og mine (eller min, minste er vel litt liten enda) ser absolutt mest sci-fi og adventure altså. Men på neste filmkveld er det visst Twilight som står høyest på ønskelisten, så jentefilmene kommer vel på løpende bånd fremover tenker jeg

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.