|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Textrovert
|
Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hverEnig. Min yngste har allerede sett den, og synes den var litt skummel, men han spurte masse og vi forklarte og forklarte.
|
|
|
#62 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hverStoresøster (da 10) kom hjem for noen uker siden og fortalte at hun hadde sett en fantastisk film, "kjempekul, mamma, den hadde nok du likt, jeg tenkte på deg mens vi så den!"
|
|
|
|
#63 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hver
Må innrømme at jeg lastet den ned og brant den ut. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Leser
|
Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hver
Ingen? Jeg opplever filmer mer som en ... eh ... generasjonsting enn en "må ha med seg". Det samme gjelder i og for seg bøker. Altså, du bør nok ha et clue om at Ibsen var en dude som skrev ting, men jeg synes ikke det er et must å ha lest eller sett noe av ham? (Mulig jeg bare er veldig ufølsom for slike ting? Selv har jeg nesten ikke sett film før jeg ble voksen. Har dog lest en masse bøker, også klassikere, men kan ikke si at jeg føler at det er noe som har vært kjempeviktig for meg opp gjennom årene. Heller tvert imot, har alltid hatt lyst til å treffe noen andre som har elsket Ghandi "Vi er alle søsken" - det er en klassiker - men jeg har rett og slett ikke truffet noen. Men nå har jeg jo logget meg inn på bokelskere.no, så nå blir det nok sus i serken!
|
|
|
#65 |
|
Leser
|
Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hverAliens er en film jeg kunne ha tenkt meg å sett med ungene. Den første kvinnelige helten! (Eventuelt er det jeg som har hull i mine filmkunnskaper, som sagt i innlegget over så kan det være en like god forklaring som mye annet.
|
|
|
#66 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hverVi så forresten Titanic for noen uker siden også. Ungene mine er jo 11 og 12,og nå var de modne for den. Vi tok pauser underveis,og snakket om filmen,og de likte den,så den har vi sikkert ikke sett for siste gang. Hjemme alene 1&2 er faste julefilmer for oss. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hverMen him: Hvis man ikke har sett for eksempel ET, eller Aliens, så er det jo masse masse humor og referanser og sånt man går glipp av! Altså, det dør man jo ikke av, men det er jo litt kjipt, da?
|
|
|
#68 |
|
Leser
|
Ja, men bare i den generasjonen? Det er det jeg mener med at det er en generasjonsting. Jeg tror ikke våre barn vil referere til ET og Star Wars? Jeg vil tro at de som er unge nå vil ha feks Avatar som en kultfilm som de vil referere til, heller enn Star Wars? Jeg har sett begge, men jeg opplever mer referanser til Star Wars enn Avatar - og det tror jeg skyldes alderen min (og alderen på de jeg omgår, selvfølgelig. Har ikke tenkt å ta på meg skylden alene, nei.
|
|
|
#69 |
|
Leser
|
Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hverDet er en litt heselig uvane og bare stille spørsmål i et innlegg? Det ser så masete ut? Ikke sant?
|
|
|
#70 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hverHer var det mange gode forslag - jeg sliter med å finne filmer som barna kan enes om å like.
|
|
|
#71 |
|
flisespikker
|
Tror du virkelig det? Det er jo en usedvanlig klisjéaktig historie som har blitt fortalt utallige ganger før. Det kan forsåvidt hende at for de som er unge fjortiser nå, så er Avatar første gang de ser den historien, så for dem vil den kanskje føles som et "must"(*), men filmhistorisk sett kan jeg ikke tenke meg at den vil bli stående. Det som er spesielt med den er jo det tekniske, og så det at den tjente inn så uhorvelig mye penger.
|
|
|
#72 |
|
flisespikker
|
Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hverMonty Python har vi i alle fall landet på som et "must". Både fordi vi mente Poden ville like det (og han elsker det!), og fordi det er så veldig vanlig (i alle fall blant oss
|
|
|
#73 |
|
Leser
|
Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hverSkilpadda: Jeg mente egentlig to ting, så det ble litt sammenblandet.
|
|
|
#74 |
|
flisespikker
|
Det er jeg enig i.
|
|
|
#75 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hverPå mi lista står Big og Turner and Hooch med Tom Hanks, og fleire av Jim Carrey sine filmar slik som The Mask og Dum og Dummere. Storesøsters humor er typisk Jim Carrey. Og selvfølgelig Dirty Dancing.
|
|
|
#76 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hverJeg har sett "Hjelp, vi flyr!" sammen med stesønnen på seksten, og han digget den rått, så nå har alle kompisene hans også sett den.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Glamorøs
|
Jeg tenkte barnas kjønn, ja. Jentemødre presenterer dansefilm og guttemødre sci-fi og adventure. Selv om jeg personlig syns de passer for begge kjønn.
|
|
|
#78 |
|
Fortynnet
|
Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hverJeg har aldri vært noe glad i dansefilmer selv, så det er vel grunnen til at ikke jeg pusher dem på ungene. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har jenter, og mine (eller min, minste er vel litt liten enda) ser absolutt mest sci-fi og adventure altså. Men på neste filmkveld er det visst Twilight som står høyest på ønskelisten, så jentefilmene kommer vel på løpende bånd fremover tenker jeg |
|
|
|
![]() |
|
|