Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hvert?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-11, 15:16   #41
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hver

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Men, hvor får man tak i slikt? Selges den ennå?

Har su sjekket Amazon og Play.com? Jeg har bare sett den på TV. Det minnet meg på filmene med den folkevogna også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 15:16   #42
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hver

Ja, Indiana Jones-filmene har vi sett og eldstegutten elsker dem - han er Harrison Ford fan. Har kjøpt The devil's own" nå, den skal vi se til helgen. Fiiine filmen!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 15:17   #43
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Har su sjekket Amazon og Play.com? Jeg har bare sett den på TV. Det minnet meg på filmene med den folkevogna også.

Herbie? De husker jeg også.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 15:25   #44
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

* Sound of music
* Grease
* Hair
* Footloose
* Evita
* Mamma Mia
* Dirty Dancing

Noen som lurer på om jeg er glad i musikaler?

Også skal jeg og 15åringen se I seng med fienden en kveld, for den ble det snakk om her en dag og hun ønska å se den. Det synes jeg er en sterk og god film med tanke på innhold.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 15:26   #45
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er litt interessant å se hvor kjønnsdelte filmutvalget er.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 15:27   #46
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk, Hattifnatten.

Jeg glemte Hjemme alene filmene. Jeg som er meget streng på aldersgrenser og hvilke filmer ungene får se, presenterte 6 åringen for Hjemme alene 1 og 2 i fjor. Hun elsker dem, og det gjør mora og. Morsomt da jeg var i NY forrige uke, og tok bilde både inni og utafor Kevin sitt hotell (som 6åringen kaller det.)

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 15:28   #47
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Åh, Kamilla og tyven!!

Gammel 19-10-11, 15:28   #48
kari85
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2011
kari85 har et hav av muligheter foran seg
Standard

* Sound of music
* Grease
* ET
* Neverending Story
* Dirty Dancing

kari85 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 15:29   #49
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ikke mest damer her? Eller tenker du på barnas kjønn? Jeg har testet med Anne fra Bjørkely og Jane Austen altså, det har ikke vært suksess. Ellers syns jeg igrunnen mange av filmene vi har sett er for begge kjønn.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 15:30   #50
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

og serien "Mens far var på Grini".

Er den å få tak i?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 15:32   #51
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Danser med ulver.

Gammel 19-10-11, 15:33   #52
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dialog i Divine-heimen:

Far: Nå som du er snart 9 år, så kanskje du vil se Lord of The Rings snart?
Sønn: Nei takk, jeg tror ikke det.
Far (ivrig): Vi kan stoppe hvis den blir for skummel.
Sønn (høflig oppgitt): Nei takk, sa jeg. Jeg er ikke moooooden nok ennå.

Gammel 19-10-11, 15:33   #53
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Divine: Bra når de har selvinnsikt.

Gammel 19-10-11, 15:42   #54
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Hjemme Alene har vært en suksess her siden han var 4-5. Min er bare 6 år, men jeg kan muligens introdusere noen av disse for ham snart? ET feks? Og så gleder jeg meg til Goonies! Den har jeg ikke sett siden jeg va barn og syntes den var fantastisk! Men 6,5 år er vel litt tidlig, eller? Husker ikke alt...

Gammel 19-10-11, 15:46   #55
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg holdt på å ramle av stolen da gullegod kollega sa "Deja vu", jeg repliserte med "It's a glitch in the matrix" og han ikke skjønte noe som helst.
Er det mulig, lizzom?!

Så ungen skal tvinges til å se Matrix. Den er det jo nok fart og spenning i til at selv dagens knøttiser blir underholdt.
Star Wars og Harry Potter er vi godt i gang med, Gullars er innkjøpt, og listen er lang - uten at jeg kommer på den døyt nå.

Gammel 19-10-11, 15:55   #56
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Er Harry Potter ok for en 6-åring?

Gammel 19-10-11, 16:02   #57
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Er Harry Potter ok for en 6-åring?

Ja, det vil jeg tro. Den første er jo veldig "barnslig" og ikke så veldig skummel.

Gammel 19-10-11, 16:03   #58
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Jeg holdt på å ramle av stolen da gullegod kollega sa "Deja vu", jeg repliserte med "It's a glitch in the matrix" og han ikke skjønte noe som helst.
Er det mulig, lizzom?!

Samme her, da min gode kollega spurte meg om jeg visste hvem Jabba the Hutt var. Vet du ikke det?!

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 16:07   #59
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Masse gode tips!

Men lurer på om jeg skal spisse spørsmålet litt:

Hvilke filmer syns dere er "nødvendige", eller viktige å se, sånn referansemessig? Hva bør man rett og slett ha fått med seg?

Gammel 19-10-11, 16:11   #60
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Av familiefilmer: Star Wars, Harry Potter, Indiana Jones, Tilbake ved femtiden, E.T, Disney-klassikerne og det meste fra Pixar.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:56.