Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

"Tangled" (To på rømmen)

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-11, 13:24   #21
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Tangled" (To på rømmen)

Den fenget ikke meg på samme måte som veldig mange andre av de animerte Disney-filmene,vet ikke hva det er med den filmen som gjør det,for jeg kan godt se de fleste andre en trillion ganger,men den der "ga" meg liksom ingenting. Jeg hadde veldig høye forventninger på forhånd,vi hadde sett reklamen på Disneychannel ørtogfjørti ganger,men jeg synes bare den ikke var så bra som alle de andre,av en eller annen grunn.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 14:26   #22
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tigerungen elsker den ihvertfall, og vi hører ofte på soundtracken både hjemme og når vi er i bilen. Alt er Rapunzel. Da vi var i Disneyland i sommer skulle hun få velge seg en gave, og gikk ut med en Rapunzel-Barbie. Litt senere skulle hun få en Build-a-Bearbamse, og hun valgte Rapunzelkjole til den. Hun skal ha hår ned til føttene, så hun kan flette det og sette blomster i det som Rapunzel. Eneste som irriterer meg grønn er de norske stemmene. Jeg takler både Marion Ravn og Christian Ingebrigtsen svært dårlig, så ofte blir det til at vi ser den på engelsk hvis jeg skal se den med Tigerungen.

Gammel 18-10-11, 14:33   #23
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er min favoritt også. Jeg har sett den på kino og flere ganger på DVD, og jeg elsker sangene, historien og ikke minst hesten, Maximus! Fantastisk film!

Gammel 18-10-11, 14:35   #24
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og ungene elsker den også!

Gammel 18-10-11, 14:38   #25
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden og stesnuppa sier jeg ligner på Mor Gothel.

Gammel 18-10-11, 14:39   #26
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Mellomsøster har det for seg at alt mørkt hår er heksehår etter å ha sett filmen.

Gammel 18-10-11, 14:52   #27
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skulle til å skrive at det stemmer jo i forhold til Snehvit og Tornerose, men når jeg tenker etter får vi jo aldri se håret til damene der...

Gammel 18-10-11, 15:30   #28
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synes det er en temmelig tam Disney-film, skal jeg være ærlig. :gledesdreper:

Ikke dermed sagt at jeg ikke har sett den minst 20 ganger, jeg også. Og den er definitivt langt over Barbie Et moteeventyr på favorittlisten min.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Barbie - Et moteeventyr rakk jeg å se 2,5 ganger bare i løpet av noen dagers hyttetur, Teo. Jeg kan bare forestille meg hvor mange ganger du har sett den.

Jeg prøver å ikke holde for nøye regnskap.

Jeg høyner med Barbie - Svanesjøen og Barbie - Nøtteknekkern. Snakk om å drepe noe så vakkert som de to balettene.

Men de ses om og om og om igjen.

Gammel 18-10-11, 15:45   #29
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg høyner med Barbie - Svanesjøen og Barbie - Nøtteknekkern. Snakk om å drepe noe så vakkert som de to balettene.

Jo takk, vi har dem også. De gikk heldigvis av moten i fjor en gang.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 16:16   #30
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Tangled" (To på rømmen)...

Jeg synes det er en temmelig tam Disney-film, skal jeg være ærlig. :gledesdreper:

Ikke dermed sagt at jeg ikke har sett den minst 20 ganger, jeg også. Og den er definitivt langt over Barbie Et moteeventyr på favorittlisten min.

Barbie - et moteeventyr
står øverst på Ullungens ønskeliste, da det er en teaser for den i Barbie - et havfrueeventyr, som hun fikk av bestemor da vi hadde besøk fra Vestlandet nylig.

Barbie-filmene får jo To på rømmen til å fremstå som Dekalogene til Kieslowski eller noe. Jeg synes den var ganske fin. Vi ler godt av grimasene og faktene til hesten fremdeles.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 17:28   #31
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Sommeren Plutten ble tre måtte han se Barbie - Nøtteknekkern hver kveld.

Vi liker Tangled! Men hvor lite fantasi hadde de som kom opp med den norske oversettelsen av tittelen? Vi så den på kino her i februar (bare jeg og ungene, aleine i salen!), og så har vi den på DVD, men ettersom jeg har store barn jeg ikke behøver å oppholde meg i samme rom som har jeg ikke sett den mer enn tre-fire ganger sjøl.

Gammel 18-10-11, 17:44   #32
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Mini elsker Tangled. Hun har satt sammen alle crazybåndene sine til en lang remse, bindt den fast til en hårstrikk, og står på verandaen og heiser "håret" ned.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 17:48   #33
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes Tangled er fryktelig kjedelig og foretrekker strengt tatt My Little Pony. De er de minste fortere ferdig. :dukker:

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 20:57   #34
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Vi elsker Tangeled. I alle fall jentene og jeg.

Gammel 18-10-11, 22:07   #35
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Det er min favoritt også. Jeg har sett den på kino og flere ganger på DVD, og jeg elsker sangene, historien og ikke minst hesten, Maximus! Fantastisk film!

Maximus er en helt fantastisk karakter!

Gammel 18-10-11, 22:09   #36
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Jeg lurer på om tittelen har noe med Disneys guttekompleks å gjøre. Prinsessen og frosken fikk nemlig svært dårlige guttebesøkstall, og dem som kan dette mente at det hadde med hva tittelen sa. Tangled hadde nemlig Rapunzel som arbeidstittel, siden det er den siste prinsessefilmen fra Disneys side (vi får nå se...) og skulle følge i rekken etter Tornerose osv. Men i redsel for å skremme bort guttene fant de i siste liten en ny tittel. De norske oversetterne tok den enda lengre - når filmen heter To på rømmen kommer sihihikkert guttene løpende. Eller ikke.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 22:10   #37
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Den Barbie-filmen er jævlig. J æ v l i g.

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Han er helt sinnsykt fantastisk!

Gammel 18-10-11, 22:19   #38
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg likte Tangled veldig godt og synes det er den beste Disney-filmen på år.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 22:28   #39
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Ja!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 22:31   #40
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Jeg lurer på om tittelen har noe med Disneys guttekompleks å gjøre. Prinsessen og frosken fikk nemlig svært dårlige guttebesøkstall, og dem som kan dette mente at det hadde med hva tittelen sa. Tangled hadde nemlig Rapunzel som arbeidstittel, siden det er den siste prinsessefilmen fra Disneys side (vi får nå se...) og skulle følge i rekken etter Tornerose osv. Men i redsel for å skremme bort guttene fant de i siste liten en ny tittel. De norske oversetterne tok den enda lengre - når filmen heter To på rømmen kommer sihihikkert guttene løpende. Eller ikke.

Skulle ikke forundre meg om dette stemmer.
Gutta mine så forresten filmen og likte den kjempegodt.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:11.