Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

LilleLeo syr barneklær, voksenkjoler, vognposer etc.

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-11, 20:30   #141
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: LilleLeo syr barneklær, voksenkjoler, vognposer etc.

Hahaha, den går istid en høy gang! Fantastisk uttrykk!!

Og hatten

Gammel 20-09-11, 20:37   #142
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Den var jo bare helt fantastisk!!!! Herlighet, du er en applikasjonsgud!!

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 21:16   #143
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Helt nydelig!

Gammel 17-10-11, 21:22   #144
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Her for en stund siden laget jeg to brune overaller med fiskeben-applikasjon på til et brødrepar, en i 68 og en i 98. Den i 98 var for trang, så jeg laget en ny en. Jeg har tilpasset mønsteret etter min lange 3-åringe pipestilk, og har ikke tenkt over at ikke alle kropper er like.

Jeg fikk så lyst til å prøve meg på en dachs, det har jeg aldri tegnet før. Synes den ble riktig så skjønn!

Slik ser den ut i helfigur, før glidelåsen har kommet på og delene syes sammen:

Stoffet på dachsen er fra et gammel sengetøy, jeg mener å huske at jeg fikk det av Heiko, som syr de fineste kjoler under merket Finklea.

Første gangen jeg har fått brukt mine nye størrelseslapper fra Lykkedragen. Helt supre!

Konklusjon: Jeg synes dachsen ble rå-søt, men lurer samtidig på om den hadde gjort seg bedre på en kjole, så ser den heller ikke så skjev ut (symmetrikeren i meg skriker på nåde!). Hvilke tanker har du?

Gammel 17-10-11, 21:31   #145
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes dachsen var knallfin!

Gammel 17-10-11, 22:16   #146
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Lille fylte 7 år i slutten av september og skulle feire bursdagen sin sammen med 2 andre jenter i klassen + resten av jentene. Hun fikk vannkopper et par dager før selskapet skulle være, så vi måtte utsette det i to uker. Det passet egentlig veldig greit, for da fikk jeg tid til å sy ugleputer til de to andre bursdagsjentene. Alle stoffene er vintage og gjenbruk, utenom velouren uglen er laget av.

Jentene ble hoppende glade og moren til en av jentene var klar på at hun kom til å stjele uglen og ha den i sofaen sin.

Gammel 17-10-11, 22:33   #147
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Ren og skjær magi!!!!!!!!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 09:16   #148
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fine puter!

Gammel 18-10-11, 10:20   #149
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde også blitt hoppende glad for en sånn pute, de var knalltøffe.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 12:41   #150
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Tusen takk dere! Jeg har et par puter til som venter på å bli stappet.

Gammel 20-10-11, 21:29   #151
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

For noen uker siden sydde jeg mitt første vognteppe. Jeg var ikke helt sikker på hvordan jeg skulle lage det, men kom frem til en grei løsning. Kunden ønsket et vognteppe i ca str 55*65 cm. Jeg rullet ut matpapir, målte og styrte. På selve bildet har jeg stabilisert på baksiden.

Kunden ville ha en figur, men ikke sjø-tema. Hun viste meg hvilke figurer hun likte godt, og teppet måtte være turkist.

Sjiraffen ble helt perfekt. Jeg har sydd pyntesøm med sølvtråd, og det ble så fiint!

Fire steder på det blå stoffet har jeg sydd med sølvtråden rundt trykket. En finfin detalj!

Konklusjon: Kunden var meget fornøyd, og det ble jeg også. Deilige, deilige farger. Om jeg skal lage flere tepper lager jeg muligens kanten rundt bredere, det kommer litt an på motivet.

Gammel 20-10-11, 21:42   #152
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fineste vognteppet!

Gammel 20-10-11, 21:44   #153
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Takk Inagh! Det er mye finere enn på bildet, dumt at sølv-detaljene ikke kommer så godt frem.

Gammel 20-10-11, 22:33   #154
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sinnsykt kult teppe!

Gammel 20-10-11, 22:34   #155
Trultesnippen
Fersk trulte

Trultesnippen sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
Trultesnippen er litt kul
Standard

Utrolig fint vognteppe! Hva har du inni?

Gammel 20-10-11, 23:15   #156
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Takk dere!

Trultesnippen: Det er et lag med platevatt, 1-2 cm tykt sånn ca.

Gammel 20-10-11, 23:52   #157
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes dachsen var knallkul! Kanskje hadde den vært enda kulere hvis litt mer av hodet hadde vært foran, altså at den titter rundt kanten, men definitivt kul.

Gammel 21-10-11, 08:25   #158
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Det var giraffen sin det. Utrolig tøff!

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 13:44   #159
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

O' joy sier jeg bare! Jeg er skikkelig forelska, for en fantastisk maskin! Jeg fant et kjolemønster på Stoff og Stil for en tid tilbake, som jeg hadde lyst å lage til Lille. (Jeg må bare beklage for dårlige bilder, de ble tatt i går kveld, jeg hadde ikke tålmodighet til å vente. Mulig de blir byttet ut etterhvert.)

Jeg fant et design i Silhouette-programmet for noen måneder siden som jeg likte så godt. En gren med hjerter på og to ugler. Jeg ville kun ha en ugle, så jeg fjernet den ene og forstørret grenen, hjertene og størrelsen på den gjenværende uglen.

Materialet som er brukt er flossy heat transfer (på grenen) og smooth heat transfer (på hjertene). Stoffet jeg har brukt på uglen er vintage, og det er brukt mange, mange ganger før. Jeg strøk på clean cut fabric interfacing og skjærte ut uglen. Det vil si, jeg prøvde. Stoffet lå godt på skjærematten, men stoffet var for tykt, så kniven klarte ikke å skjære gjennom. Uglen ble uansett risset så godt inn at jeg kunne klippe den ut for hånd. Jeg strøk på alt sammen og sydde en kant rundt uglen.

I halsen har jeg laget en falsk knappestolpe. Det ble veldig fint, og var egentlig ganske enkelt. Jeg kommer definitivt til å lage flere slike. Stoffet er det samme som på uglen. Båndet rundt knappestolpen er rosa med hvite prikker (knappestolpen er ikke så skjev som den ser ut til å være på bildet).

Jeg hadde lyst å trykke skrift på ryggen og lurte en stund på hva det skulle være. Jeg lette etter egnede sangtekster/dikt som inneholdt ugler, men fant ingenting.

Jeg bruker google flittig og googlet etter fakta om ugler. Og tilslutt fant jeg noe jeg syntes var morsomt (om det faktisk er 100% fakta, det vet jeg ikke), siden kjolen er blå:

Ble det ikke stilig? Jeg digger det! Jeg har kombinert to forskjellige fonter. Skriften er skjært ut i flossy heat transfer, det samme som på grenen.

Konklusjon: Jeg synes kjolen ble veldig fin og jeg liker den veldig godt. Den er for stor for Lille, jeg husker ikke hvilken størrelse jeg kjøpte det i, om det er 128 eller om det ble 134. Kjolen er uansett for stor til henne, så jeg får sy den inn eller selge den.

Det er strikk i halsen, ermene og kanten nede. Jeg sydde strikk fast i kantene før jeg la dem inn. I prinsippet enkelt og greit, men det blir finere med løpeganger hvor strikken ligger inni, så det kommer jeg til å gjøre om jeg lager flere kjoler i dette mønsteret.

Gammel 03-11-11, 15:04   #160
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Så fantastisk uglekjole!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:10.