Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Åndenes makt

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-11, 09:31   #19
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åndenes makt

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Og flesteparten av de synske eller mediumene, har ikke behov for at deres evner skal testes. Men selvsagt vil de videreformidle beskjedene dersom det kan hjelpe et menneske som ikke kommer helt videre i livet.
Tror du at de gjør det KUN for penger og oppmerksomhet? Eller for å hjelpe andre?

Det spiller ingen rolle HVORFOR de gjør det. Hvis de gjør det for penger, har de å tjene i å få bevist evnene, ettersom de da vil tjene mer. Hvis de gjør det for oppmerksomhet, har de å tjene i å få testet og bevist evnene ettersom de vil få oppmerksomhet fra hele verden. Hvis de gjør det for å hjelpe har de å tjene i å få bevist evnene ettersom de da kan få hjulpet så utrolig mange flere. Hvis Snåsamannen og andre kan bevise at han virkelig har overnaturlige evner vil det UTELUKKENDE være positiv for dem, all spott og spe de er utsatt for nå vil jo opphøre med en gang.

Det er ingen fornuftig grunn hvorfor man ikke bør la seg teste hvis man virkelig har noe å fare med.

Og ja, selvsagt er de som deltar i TV-programmer ute etter penger og oppmerksomhet, ellers ville de neppe meldt seg. Siden de tydeligvis synes det er ok både å bli filmet og å få betalt for opptredene er det ingen grunn hvorfor de skulle vegre å delta i et program som ønsker å finne ut om det er noe i påstandene.

Som svært mange andre "alternativister" ser du også ut til å tro at alle skeptikere ønsker å MOTbevise at det finnes muligheten å se gjenferd eller snakke med de døde. De tror at alle er ute etter å gjøre narr av dem, og derfor gidder de ikke å la seg teste. Dette er bullshit. Hvis det fantes muligheter å kommunisere med døde mennesker tror jeg ikke at det er mange som ikke hadde ønsket å gjøre det. Herlighet, hadde jeg fått muligheten å snakke med min døde bestemor hadde jeg blitt verdens lykkeligste, sikkert i likhet med alle andre som har mistet noen de elsket.

Jeg ønsker ikke at alt dette er tull. Men jeg ønsker å finne ut OM det er tull, og om det i så fall finnes noen seriøse aktører. Men så lenge folk bare stiller opp på TV Norge og FEM i stedet for å f.eks. be Randi om å bli testet UTEN å trekke seg etterpå, har jeg dessverre liten tro i at det er noe som helst hold i noen av programmene.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:52.