|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Fruktsentrifuge - hjemmelaget juiceÅ han får sukker. På grøten, på blodpudding og i kakao. Han får smake på is og sjokolade og vafler. Ingen fare |
|
|
|
|
|
#22 |
|
villende
|
Sv: Fruktsentrifuge - hjemmelaget juice
Og da er det i alle fall ingen grunn til at barnehagen skal synes at du er rar. Jeg tror Ztjerna hadde trengt en sukkerfri barnehage. Sist redigert av Gaia : 17-03-07 kl 23:08. Årsak: Feil juicetype |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Fruktsentrifuge - hjemmelaget juiceSukkerfri barnehage hadde ikke vært meg i mot. Men jeg har introdusert dem for alternativet fullkornspasta, og foreslått grove rundstykker til suppen. Det gikk igjennom og er innført nå. Får si meg fornøyd med det. De er veldig flinke ellers. Og ztjerna elsker barnehagen sin. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Peppy!
|
Jo, jeg vil tro at skallet på frukten kommer i kontakt med juicen. Det er jo en slags fin raspemaskin. Vi puttet et helt granateple oppi, og det var definitivt saft fra skallet iblandet juicen. (Det smakte skikkelig ille, guttungen begynte å gråte da han smakte den.) Vi prøver å bruke mest mulig økologisk frukt. Men hvis det blir vanskelig så er det jo et alternativ å skrelle frukten først. Frukt med tykt skall må uansett skrelles, slik som appelsiner, kiwi og definitivt granateple. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Fruktsentrifuge - hjemmelaget juiceVi skreller alt, omtrent. Eplejuicen blir finere om eplene er skrellet, den blir ikke så gusjebrun på fargen. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fruktsentrifuge - hjemmelaget juiceDen jeg kjøpte for ca. 10 år siden ser noenlunde slik ut: |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sånn er det vi har! Innerst i boden et sted. Hvordan virker den, sånn nøyaktig?
|
|
|
#31 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hehe. Du stapper frukt eller grønnsaker ned i sentrufugen øverst, så renner juicen ned i den nederste beholderen mens fruktkjøttet, steiner og evt. skall havner i den øverste. Veldig raskt og enkelt. |
|
|
|
![]() |
|
|