Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

I disse jakttider

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-11, 16:30   #41
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I disse jakttider

Jeg syns det er rart at mennesker som spiser kjøtt er imot jakt.

Jeg har vært med på jakt flere ganger og har vært med på hele prosessen fra dyret blir skutt til det ligger på tallerken. En helt naturlig prosess som ikke gjør meg noenting. Alkohol blir ikke inntatt før dagens jaktøkt er over og det er sjeldent det blir mye alkohol for alle er utslitt etter all den friske lufta og aktiviteten.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 16:47   #42
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I disse jakttider

Har et helt naturlig forhold til jakt. Mannen er jeger og er nå jaktleder der han jakter. Der er det ikke hverken fyll eller dreping for drepingen sin del. Alle jegerne har skrevet under på en avtale manne har som innebærer bl.a ingen alkohol på jakt. De tar seg et glass eller to på kvelden gjerne men ingen fyll. Jeg kjenner også til andre jaktlag og har aldri fått inntrykk av fyll og dreping for dreping. Men det finnes helt sikkert.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 17:12   #43
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.543
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I disse jakttider

.....


Sist redigert av -ea- : 22-02-17 kl 16:22.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 17:17   #44
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I disse jakttider

Jeg er ikke imot jakt. Jeg liker bare ikke å se bilder av døde, skutte dyr, og ville aldri i verden fått mine barn til å posere ved siden av ett heller. Jeg synes det er trist og leit at dyret må dø, ikke noe å skryte av i det hele tatt.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 17:44   #45
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I disse jakttider

Ramses:Betyr det at du ikke ville latt ungene posere sammen med en nyfisket fisk, eller er det bare store dyr du tenker slik om?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 17:51   #46
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I disse jakttider

Jepp, det betyr det! Mat må man ha, fiskes og jaktes må det, men noen trofebilder i den forbindelse liker jeg ikke. Ser på FB også. Jeg scrollet meg gjennom dagens statusmeldinger og kom over en skutt Bambi med teksten "årets første" til. Jeg liker det virkelig ikke, og har synet på netthinna i dagevis etter.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 18:00   #47
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 261
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I disse jakttider

Jeg har ingenting imot jakt.
Jeg spiser ikke dyr, men om jeg nå skulle ha gjort det, så innbiller jeg meg at det hadde vært greiere å spise et dyr som noen jeg kjenner har skutt, liksom.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 18:14   #48
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I disse jakttider

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men jeg syns i grunn ikke det går an å sette likhetstegn mellom disse to tingene. Det blir nesten som å sammenlikne vanlig bilkjøring med ungdom som kjører chicken i møkkfylla. Det er selvfølgeligheter at det ene er greit og det andre ikke er det.

Ja, jeg ville egentlig ikke sette likhetstegn mellom de heller, jeg bare delte mine tanker om jakting, og tenker at om man uttaler seg negativt om jakt kan det f.eks. skyldes at man har vært borti slike folk.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 21:41   #49
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I disse jakttider

Eg er for jakt, og det er faktisk noko eg kunne drevet med sjølv. Både jakt og slakting er noko som fasinerer meg. Ikkje dreping i seg sjølv, men alt arbeidet rundt. Der det er telling av dyr, så få vurdering av bestanden og kvote på antall dyr. Deretter kjem jakta og så slakten til slutt. Jakt er nødvendig for å sikre nok mat til dyra og for å halde bestanden nede.
Her i området jakter ein på hjort og småvilt, og ein skal ikkje finna på mykje tull før ein ryk på hovudet ut av jaktlaga, og dermed vert utestengt frå jakt. Hjort er eit skadedyr, både for bønder og hageeigarar. Dessuten trekker dei ned til vegen, og dessverre har det skjedd at det har ført til kollisjonar. Men jegarane i området tek oppgåva si på alvor. Dei fell det som må tas, og legg ut fòr i skogen til resten om vinteren.

Dessuten er vilt godt kjøtt.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 22:46   #50
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: I disse jakttider

Uten å vite noe som helst, tenker jeg, altså i den grad de finnes, useriøse jegere helst driver med småviltjakt. Det er i tilfelle på ingen måte greit. Hagler er livsfarlige våpen og småvilt like mye dyr som storvilt, og må rapporteres/anmeldes. Sånn bortsett fra at jeg ikke gidder jakte og ikke har samvittighet til å skyte noe større enn fugl, syns jeg jakt er greit. Litt plagsomt at skogen i en periode overtas av folk som i verste fall kan plaffe ned folk, hunder og fe, men det går jo gjerne helt fint. Det mest positive jeg ser med jakt og fangst, er at det gir oss interesse og oversikt over naturen vi forvalter. Prøver av vilt blir tatt hele tiden og på den måten forsøker vi ha oversikt over miljøgifter vi sprer. For eksempel. Eller sykdommer som rammer dyrene. Etter jakten er det innrapportering, den forteller oss om antallet. Om vi fjerner oss helt fra naturen, er jeg redd folk mister interessen. Da går det ille.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 22:57   #51
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.182
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: I disse jakttider

Er også for jakt, vi har jakthund, samboeren min jakter mye. Jeg har også jegerprøven.

Mitt inntrykk er at jakt er seriøse greier, det er ikke noe fyll eller våpentull.

Mira er både en jagende hund og godkjent ettersøkshund.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 07:47   #52
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.609
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I disse jakttider

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Ulikt de fleste (tror jeg?) så kunne jeg tenke meg å være med på slaktingen, men ikke jakta - det virker litt kjedelig for meg. Slakting derimot, da gjør man jo noe, og så er det litt interessant å se hvordan ting ser ut inni.

Jeg slakter jo hver høst og synes det er utrolig fasinerende å se innsiden. Noe jakt er det ikke inne i bildet, utover å fange dem i bingen. Og mannen avliver, dvs bruker bolte pistolen. Alt det andre gjør jeg selv. Og det er spennende å se et lam forvandle seg fra lam til mat.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 08:12   #53
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: I disse jakttider

Syns du skulle arrangert gårdsferie for FP-folka, Floksa! Jeg kommer og blir ei uke til sommeren!

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 08:26   #54
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.609
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I disse jakttider

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Syns du skulle arrangert gårdsferie for FP-folka, Floksa! Jeg kommer og blir ei uke til sommeren!



Det hadde vært noe ja. Her er et tilbud for alle

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 08:43   #55
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: I disse jakttider

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 16:07   #56
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.898
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I disse jakttider

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Syns du skulle arrangert gårdsferie for FP-folka, Floksa! Jeg kommer og blir ei uke til sommeren!

Strålende ide!

FP-gårdsferie! Jeg vil proppe! Og lage smør! Og skravle!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 16:13   #57
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.554
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: I disse jakttider

Jeg har ingenting i mot at folk jakter, så lenge jeg selv slipper. det ligger rett og slett ikke for meg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 16:23   #58
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I disse jakttider

Jeg vil være fjøsnisse!

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no