|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor skal dere feire jul?Vi, dvs ungene og jeg, skal som alltid feire hos foreldrene mine på gården. Det er så mange fine juletradisjoner knyttet til det at jeg ikke har lyst til å feire noe annet sted. I tillegg til oss tre blir det mine tre søsken, og bestemor.
|
|
|
|
#82 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Hvor skal dere feire jul?
Jeg er helt enig med deg. Det er ferie å reise til mine foreldre. Vi overnatter flere netter enn vi egentlig trenger, fordi vi har lyst. Vi pleier være fra lille julaften til 2. dag. Vi kommer til å være hjemme på sikt. Jeg både gleder og gruer meg til det.
|
|
|
#83 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor skal dere feire jul?Vi skal til Knerten. Veldig hyggelig tradisjon som vi gjør hvert år. Hun er blitt brukbar på å tilrettelegge etterhvert også. :anerkjennende nikking: |
|
|
|
#84 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor skal dere feire jul?Siden vi fikk barn har vi feiret jul hjemme hos oss selv. Vi gjør det sånn at annethvert år drikker svigers formiddagskaffe hos oss og så kommer mine foreldre til middag og julekveldsfeiring, annethvert år gjør vi motsatt. Vi bor i samme kommune som mine foreldre, og svigers bor i nabokommunen. Vi er veldig fornøyde med denne løsningen, og begge besteforeldreparene får være sammen med jentene julekvelden.
|
|
|
|
#86 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Akkurat! |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor skal dere feire jul?Det blir vel feiring hos svigers i år som de siste årene. Drar ned lillejulaften og reiser hjem sånn omtrent 3.juledag. Deilig med julematen servert og mange voksne som kan dele på spilling/leking med barna. Har hatt jul hjemme med besøk og det var mye styr. Foretrekker å dra til svigers
|
|
|
#88 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvor skal dere feire jul?Jeg synes det er mer stress å være borte enn hjemme. For meg er det utenkelig å komme til duk og dekket bord, jeg deltar med pådekking, matlaging og opprydding. Det er også utenkelig å la andre i familien overta ungestyret, det er vår jobb og vi fikser ungene våre selv. Noe som også er grunnen til at jeg aldri i verden vil feire jul sammen med svigerinnen min; hun forventer nemelig at jeg skal ta meg av/underholde/passe på/engasjere meg i hennes hypre unger, noe som for meg er utenkelig! |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor skal dere feire jul?Vi reiser alltid hjem på kvelden, og har hele formiddagen hjemme. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Hvor skal dere feire jul?Eldstejenta her i huset begynner jo etterhvert å bli ganske stor, så om hun skal ha en velkjent tradisjon å kunne komme hjem til på samme måte som jeg har kunnet komme hjem til mamma, er det på tide å starte nå. Vi har gradvis tatt julaften tilbake siden vi bare spiser julemiddag hos foreldrene mine, men tar pakkeåpningen hos oss selv, så jeg gleder meg til å lage jul hjemme i sin helhet for første gang.
|
|
|
|
#91 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvor skal dere feire jul?Jeg må ærlig innrømme at jeg blir overasket over alle de som egentlig vil feire hjemme, men som likevel feirer hos mamma med 17 familiemedlemmer. (Litt satt på spissen.) |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Audacious
|
Jeg også. Jeg mener, vi er da voksne mennesker? Eneste er hvis det er den jula ungene virkelig ønsker seg.
|
|
|
#93 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Hvor skal dere feire jul?Vi feirer hos svigers og min søster hvert annet år, i år skal vi til svigers. Vi kommer dit lille julaften, feirer julaften der, 1. dag hos min søster, 2. dag er det stort juleselskap og 3. dag er det hjem. Her hjemme arrangerer vi også et romjulselskap, må vel i år bli 5. juledag, i tillegg til nyttårsaften. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor skal dere feire jul?Jeg synes ikke det er så rart at folk feirer hos foreldre og svigers, egentlig. Jeg liker godt å feire hjemme, og vi har gjort det noen ganger, men jeg synes det er like hyggelig å komme til duk og dekket bord hos foreldrene mine og hos svigers. Når jeg er invitert i selskap, er det da ikke utenkelig å bare sette seg ned på spise, selv om jeg forsåvidt alltid hjelper til med avdekking og rydding etter maten. Jeg pleier også å ta med dessert eller kaker for å bidra litt. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Det er eg heilt enig i. Bortsett frå å pakke seg og ørten julegåver og mykje bagasje i bilen og køyre i fem timar på vinterføre til mine foreldre. Det har me sagt nei til etter å ha testa det ut nokre gonger. Derfor inviterte me dei hit i fjor. Det sat langt inne for mamma som er ekstremt julete.
|
|
|
#96 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor skal dere feire jul?Hjemme. Med min familie på besøk. Jeg elsker å ha gjester og feirer helst hjemme fordi det å lage til er halve moroa. *vill og gal* |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Bokglad
Hvor: Agder
Her er jeg absolutt og helt enig.
|
|
|
#98 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor skal dere feire jul?Vi spiser middag hos svigers og åpner pakker der, men så bor svigers 2 minutter unna. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hvor skal dere feire jul?Det skal presiserast at me ikkje forventar full oppvartning sjølv om me feirar jul hjå andre. Me hjelper til med pådekking og opprydding. Me tar oss sjølvsagt av barna, sjølv om det naturleg nok vert delegert litt på fleire vaksne.
|
![]() |
|
|