Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor skal dere feire jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-11, 23:47   #81
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor skal dere feire jul?

Vi, dvs ungene og jeg, skal som alltid feire hos foreldrene mine på gården. Det er så mange fine juletradisjoner knyttet til det at jeg ikke har lyst til å feire noe annet sted. I tillegg til oss tre blir det mine tre søsken, og bestemor.

Gammel 14-10-11, 23:51   #82
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes faktisk jeg får mer fred og ro av å dra til mine foreldre enn å feire hjemme. Jeg er visst i mindretall der ser jeg. Julemat servert, flere voksne til å dele på ungene og minimalt med styr.

Det mest styrete er å være hjemme og ha besøk synes jeg.

Jeg er helt enig med deg. Det er ferie å reise til mine foreldre. Vi overnatter flere netter enn vi egentlig trenger, fordi vi har lyst. Vi pleier være fra lille julaften til 2. dag. Vi kommer til å være hjemme på sikt. Jeg både gleder og gruer meg til det.

Gammel 14-10-11, 23:52   #83
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi skal til Knerten. Veldig hyggelig tradisjon som vi gjør hvert år. Hun er blitt brukbar på å tilrettelegge etterhvert også. :anerkjennende nikking:

Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 23:53   #84
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes faktisk jeg får mer fred og ro av å dra til mine foreldre enn å feire hjemme. Jeg er visst i mindretall der ser jeg. Julemat servert, flere voksne til å dele på ungene og minimalt med styr.

Jeg synes det er koselig å være hos mine foreldre, men bilturen på 100 mil t/r er ikke morsom å etter turen vi hadde til jul i fjor så sverget jeg på at jeg aldri kom til å kjøre den veien alene på vinteren igjen.
Hadde mine foreldre bodd i nærheten så hadde vi uten tvil dratt dit.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 23:57   #85
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Siden vi fikk barn har vi feiret jul hjemme hos oss selv. Vi gjør det sånn at annethvert år drikker svigers formiddagskaffe hos oss og så kommer mine foreldre til middag og julekveldsfeiring, annethvert år gjør vi motsatt. Vi bor i samme kommune som mine foreldre, og svigers bor i nabokommunen. Vi er veldig fornøyde med denne løsningen, og begge besteforeldreparene får være sammen med jentene julekvelden.

Gammel 15-10-11, 00:15   #86
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Akkurat!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 01:10   #87
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Det blir vel feiring hos svigers i år som de siste årene. Drar ned lillejulaften og reiser hjem sånn omtrent 3.juledag. Deilig med julematen servert og mange voksne som kan dele på spilling/leking med barna. Har hatt jul hjemme med besøk og det var mye styr. Foretrekker å dra til svigers

Gammel 15-10-11, 01:39   #88
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er mer stress å være borte enn hjemme. For meg er det utenkelig å komme til duk og dekket bord, jeg deltar med pådekking, matlaging og opprydding. Det er også utenkelig å la andre i familien overta ungestyret, det er vår jobb og vi fikser ungene våre selv. Noe som også er grunnen til at jeg aldri i verden vil feire jul sammen med svigerinnen min; hun forventer nemelig at jeg skal ta meg av/underholde/passe på/engasjere meg i hennes hypre unger, noe som for meg er utenkelig!

Jeg synes det er deilig at ungene kan åpne alle gavene med 1000 smådeler (som lego), at de kan legge seg i egne senger og at de har med seg juletradisjoner og juleminner fra eget hjem når de blir større.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 01:47   #89
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Vi reiser alltid hjem på kvelden, og har hele formiddagen hjemme.
Kanskje derfor jeg også synes det er deilig å reise bort på ettermiddagen og kvelden.
Vi har våre egne tradisjoner lille julaften og julaften(formiddag),
Moren min og svigermor synes det er stas og ordne i stand til julefeiring, og den gleden vil jeg
ikke ta fra dem så lenge de ønsker å arrangere.
For meg ER det jul!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 02:13   #90
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Eldstejenta her i huset begynner jo etterhvert å bli ganske stor, så om hun skal ha en velkjent tradisjon å kunne komme hjem til på samme måte som jeg har kunnet komme hjem til mamma, er det på tide å starte nå. Vi har gradvis tatt julaften tilbake siden vi bare spiser julemiddag hos foreldrene mine, men tar pakkeåpningen hos oss selv, så jeg gleder meg til å lage jul hjemme i sin helhet for første gang.

Gammel 15-10-11, 02:21   #91
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må ærlig innrømme at jeg blir overasket over alle de som egentlig vil feire hjemme, men som likevel feirer hos mamma med 17 familiemedlemmer. (Litt satt på spissen.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 03:38   #92
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg må ærlig innrømme at jeg blir overasket over alle de som egentlig vil feire hjemme, men som likevel feirer hos mamma med 17 familiemedlemmer. (Litt satt på spissen.)

Jeg også. Jeg mener, vi er da voksne mennesker? Eneste er hvis det er den jula ungene virkelig ønsker seg.

Gammel 15-10-11, 09:05   #93
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Vi feirer hos svigers og min søster hvert annet år, i år skal vi til svigers. Vi kommer dit lille julaften, feirer julaften der, 1. dag hos min søster, 2. dag er det stort juleselskap og 3. dag er det hjem. Her hjemme arrangerer vi også et romjulselskap, må vel i år bli 5. juledag, i tillegg til nyttårsaften.
Vi har gjort det omtrent slik i alle år, vi har aldri feiret julaften hjemme hos oss selv og har ingen ønsker om det heller. Jeg er ellers glad i å arrangere selskaper så nesten alle andre begivenheter foregår her, da er det koselig å være invitert en gang i året også. For våre fire barn er det nettopp dette som er juletradisjonen, eldste er nå 17 år og har aldri opplevd noe annet.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 09:09   #94
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det er så rart at folk feirer hos foreldre og svigers, egentlig. Jeg liker godt å feire hjemme, og vi har gjort det noen ganger, men jeg synes det er like hyggelig å komme til duk og dekket bord hos foreldrene mine og hos svigers. Når jeg er invitert i selskap, er det da ikke utenkelig å bare sette seg ned på spise, selv om jeg forsåvidt alltid hjelper til med avdekking og rydding etter maten. Jeg pleier også å ta med dessert eller kaker for å bidra litt. Nå er jo ungene ganske selvstyrte, men da de var mindre var det selvsagt deilig hvis noen andre underholdt dem i løpet av julekvelden. Det er likevel ikke noe jeg på noen som helst måte forventer, og heller ikke årsaken til at jeg feirer jul sammen med andre. Og så er det jo ikke alltid så enkelt som at man bare kan gjøre som man selv ønsker. Har man f.eks syke foreldre/svigerforeldre som har vanskelig for å reise, men har veldig lyst til å feire jul med barn og barnebarn, kan det faktisk være hyggelig gjort å sette sitt eget ønske om en fredelig hjemmejul i bakgrunnen og sette seg i bilen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 09:19   #95
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Det er eg heilt enig i. Bortsett frå å pakke seg og ørten julegåver og mykje bagasje i bilen og køyre i fem timar på vinterføre til mine foreldre. Det har me sagt nei til etter å ha testa det ut nokre gonger. Derfor inviterte me dei hit i fjor. Det sat langt inne for mamma som er ekstremt julete.

I år vert det 12-timarsskift heile julehelga. Håpar eg får nattskift. Det hadde løyst litt for vår del. Me skal uansett vere hjå svigers, så det går vel uansett kva juleturnus eg endar opp med. Det positive med å jobbe jul i år er at det blir lenge til neste gong det er min tur.

Gammel 15-10-11, 10:56   #96
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Hjemme. Med min familie på besøk. Jeg elsker å ha gjester og feirer helst hjemme fordi det å lage til er halve moroa. *vill og gal*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 11:37   #97
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Her er jeg absolutt og helt enig.
Vi skal til foreldrene mine som vi pleier, de bor like ved oss. Det er kjempekoselig!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 12:10   #98
Fjols
Bør lage seg en tittel selv

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Vi spiser middag hos svigers og åpner pakker der, men så bor svigers 2 minutter unna.
Så vi kan være hjemme hele dagen,kose oss inne med pledd,tente lys og julegodter helt til vi skal dit å spise.

Og etter gavene er åpnet så er det hjem igjen.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 12:26   #99
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos Knerten

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 12:32   #100
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Det skal presiserast at me ikkje forventar full oppvartning sjølv om me feirar jul hjå andre. Me hjelper til med pådekking og opprydding. Me tar oss sjølvsagt av barna, sjølv om det naturleg nok vert delegert litt på fleire vaksne.

Derimot har svigers ofte besøk av ein yngre og to eldre ungkarar. Dei forventar full sørvis. Dei løftar ikkje ein einaste finger for å hjelpe til, på noko område.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:11.