Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gaveideer til voksne menn

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-11, 20:22   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gaveideer til voksne menn

Dette er et evig problem. Hvert bidige år. Gutter og menn, spesielt de som ikke er duppedingstypen. De er ikke i stand til å ønske seg noe under 1000 kr, stort sett trenger de ingenting hvis de blir spurt. Og boxere, sokker, skjerf og slips får de i hopetall hvert eneste år.

Som broren min utbrøt da han var ca 14: Herlighet, det er kjedelig å være gutt på julaften.

Noen som har gode ideer?

Gammel 14-10-11, 20:30   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaveideer til voksne menn

Den nye Star Wars boken. Om lyder og sånn. Jeg orker ikke styre med kopiering, men du finner den lett på Amazon.

Gammel 14-10-11, 20:42   #3
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

BluRay spillere har jo blitt billige, og en slik trenger alle Og nå har det akkurat kommet en samleboks på BluRay med Star Wars.

Eller så kan man jo få tak i Buck the Singing Deer

(Kilde: youtube.com)

Gammel 14-10-11, 20:43   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min ble forresten svært lykkelig over apple tv til bursdagen sin.

Gammel 14-10-11, 20:50   #5
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg har ingen gode ideer, men håper å få noen tips her.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 20:58   #6
Sundae
Bør lage seg en tittel selv

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjenner på meg at mannen trenger en Buck.

JEG trenger Buck!

Ellers kjenner jeg godt igjen problemet i HI og har ingen superbra ideer. Her blir det Fifa 12 X-box spill og en tur til Berlin i gave. Til jul blir det iPad, tror jeg.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 21:30   #7
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Hvorfor tror alle at alle menn liker starwars?

Opplevelser er fine gaver, og ull. Ny barbermaskin eller hårtrimmer (for de som driver med slikt), verktøy (for de som driver med slikt), fotballdrakt/hockeydrakt eller lignende om han har et favorittlag (ekstra populært om man får signert trøyen).

Gammel 14-10-11, 22:11   #8
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Bøker og filmer står ofte på ønskelistene her, spesifisert hvilke så klart.

Gammel 14-10-11, 22:15   #9
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har gått over til reiser og billetter. Klær er kjedelig og duppednitter har han best greie på selv. Fancy kjøkkenredskaper kan gå, siden han liker å lage mat.

Gammel 14-10-11, 22:52   #10
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Hvorfor tror alle at alle menn liker starwars?

Fordi ordentlige _menn_ liker Star Wars, så klart!
Dessuten hadde jeg Kattemannen i tankene da jeg skrev det.

Dersom man er helt blank, er gavekort aldri feil. F.eks på Billettservice, teater, kino, whatnot. Bedre enn å sitte på julaften og måtte løpe i vinkjelleren fordi man glemte hele gaven.

Gammel 14-10-11, 23:03   #11
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Fordi ordentlige _menn_ liker Star Wars, så klart!
Dessuten hadde jeg Kattemannen i tankene da jeg skrev det.

Dersom man er helt blank, er gavekort aldri feil. F.eks på Billettservice, teater, kino, whatnot. Bedre enn å sitte på julaften og måtte løpe i vinkjelleren fordi man glemte hele gaven.

Aha, jeg kjenner ikke kattemannen. Men jeg er overrasket over hvor ofte starwars blir foreslått både her og i RL altså.

Gammel 14-10-11, 23:06   #12
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Det går ikke an å ikke like Star Wars, altså!

Til og med Knøtteliten har full kontroll på hvem R2D2 er ...

Gammel 14-10-11, 23:07   #13
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Det går ikke an å ikke like Star Wars, altså!

Til og med Knøtteliten har full kontroll på hvem R2D2 er ...

Joda bare spørr gubben min. Han får fnatt når jeg spør om vi skal se starwars.
Han liker ikke så godt fantasy eller sci-fi, han er mer realist og liker dokumentarer og krigsgreier.

Gammel 14-10-11, 23:20   #14
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Ru har catcha kattemannen ganske godt skjønner jeg.

Gammel 14-10-11, 23:23   #15
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hatt hell med hjemmestrikkede votter. Men jeg får aldri strikket nok til at jeg får sjekket om det stemmer mer enn den ene gangen.

Vin? Ønsker ikke alle seg det?

Gammel 14-10-11, 23:44   #16
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sliter også med å finne gode tips til gaver, men kom da på noen i alle fall; slalombriller, gode skihansker/votter, superundertøy, overnatting i tretopphytte (søk på forumet for å finne link), abonement på blad, en god flaske med godt drikke, vinkurs, stilige boller/skåler til snacks eller annet pynt og fjas med litt røff touch.

06, 07, og 12.

Sist redigert av Marit K : 15-10-11 kl 09:27.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 11:01   #17
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kommer langt med å lete etter gaver som matcher hobby. Hos oss er Star Wars ut til ham, men jeg treffer blink i en hver sportsbutikk.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 11:07   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Abonnement på blad er noe jeg har tenkt på til broren min, må bare finne ut hva slags blader han liker. Til bursdagen fikk han Modesty Blaise, etter eget ønske, så mulig det flere slike bøker/hefter heller. Han er ellers glad i musikk og filmer, så pleier ofte å kjøpe det på Platekompaniet slik at det lett kan byttes.

Gammel 15-10-11, 12:21   #19
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kule t-skjorter?
biletter til typ stand-up, ølsmakekurs, turutstyr?
Brødrene mine er enkle: De ønsker seg bøker. mannen får t-skjorter og verktøy og bøker.

Gammel 18-10-11, 10:21   #20
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Bøker, filmer (er visst en spesiel ringenes herre blue ray nå?), hjemmestrikka sokker, ull undertøy, god kaffe og sjokolade.

Min ønsker seg en sånn klassisk genser med glidelås i halsen fra ullvang. De er veldig fine og enkle og tidløse. Han har også ramset opp flere blue ray bokser han ønsker seg. Han blir også alltid glad for nye boxere og sokker. Og god sjokolade. Og gavekort på hifi klubben :P

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:51.