Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

I disse jakttider

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-11, 10:16   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I disse jakttider

Jeg er for jakt av mange ulike grunner. For dem som lever av landsbruk og skogbruk er det viktig å begrense bestander, fordi ville beitedyr som elg, hjort og rådyr kan gjøre store skader på avlinger og skog. Jeg synes det er en fin måte å skaffe mat på. Først lever dyrene sitt ville liv, så blir de skutt og brukt til matauk.

Jeg vet at jakt er en givende hobby for mange, og kan godt forstå hvorfor. Masse friluftsliv, vakker natur, opplevelser sammen med andre som er opptatt av det samme som deg, og verdifull ressursutnyttelse.

Min far jaktet elg i mange år, og i hans jaktlag var det tabu med alkohol før man satte seg rundt bålet etter en dag på jakt. Og da var de så utslitt at de ikke orket å drikke nok til å bli småbrisne engang. For oss som ikke var med, har bonus vært utalllige søndagsmiddager for hele storfamilien.

AV dyrevernhensyn synes jeg jakt er utrolig bra! Det er jo regler for skytterferdighetene til jegerne og for hva man skal gjøre hvis man er uheldig og skadeskyter. de jegerne jeg kjenner, er veldig opptatt av dyrevern og jaktetikk, og da synes jeg det er greit.
Jeg synes overhodet ikke det er greit hvis jakt handler om fyll og drapslyst, men jeg kjenner ingen som holder på slik. Jeg antar at dette ikke akkurat gjelder flertallet av jegere.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08.