Sv: Juleplanleggere foren dere
Blå: Litt motsatt her. Jeg ønsker meg veldig hjemmestrikka ting som f.eks skjerf, sitterunderlag, sokker osv. Har flere år ønska meg strikka sokker av mamma, men hun virker være av oppfatning at det liksom ikke er nok - så da fikk jeg sokker utenom julepresangen. Skjønner ikke helt den, for selv om jeg ikke kan strikke særlig selv så vet jeg at bak ligger det både tid, omtanke og faktisk en god del penger også(siden den siden ble nevnt). Men uansett når jeg fikk de, de blir virkelig godt brukt da! 
Vårt juletre er full at ulik julepynt; noen flettede kurver jeg lagde når jeg var liten, litt gammelt arva julepynt etter svigermor, noe jeg kjøpte nytt første årene selv, noe vi har fått osv. Synes det at julepynten betyr noe, har bakgrunn er halve sjarmen. Det pyntes lillejulaften. Iår er småtrolla store nok til å kikke skikkelig på det, lurer på om det bør stå bak en grind. 
Ellers har jeg ikke kommet så godt i gang med julehandelen som jeg ville. Vi har nemlig vært så uheldige å ha vært ute for kortsvindel; forbrukskontoen vår ble rett og slett tømt - fikk vite det gjennom at visa sendte bekymringsmelding til banken som så ringte oss. Vi har sendt inn søknad om å få igjen pengene, men det kan ta litt tid...Følte meg helt lamma når jeg fikk beskjeden. Heldigvis har vi litt på krise-konto som brukes til mat og sånt nå imens.