Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sunne og "morsomme" matpakker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-11, 18:14   #581
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Her er dagens

[IMG][/IMG]

Blir vel enormt som vanlig.

En brødskive med krydderskinke og paprika
Et egg
To eplebåter
Paprika i alle farger
To hjemmelagde fiskekaker, litt makaroni og noen ostebiter
Gulrot. Både staver og flak

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 18:15   #582
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Husfruen er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Er det mulig å skjære opp epler og bananer uten at det blir brunt og ekkelt?

Jeg har ikke prøvd å skjære opp banan (enten får han en hel eller så deler jeg den bare i 2), men epler dypper jeg i vann med sitronsaft. Får han hele båter så legger jeg de som oftest i plastfolie også.

Gammel 11-10-11, 18:59   #583
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Det er gulrøtter oppi der også. Jeg kunne jo hatt det i hvert sitt rom i en større matboksen.

Ja, sant, gulrota reagerte jeg ikke på. Mye rart en skal få for seg gitt..

Gammel 11-10-11, 19:34   #584
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det mulig å skjære opp epler og bananer uten at det blir brunt og ekkelt?

kanel skal funke å strø på også mener jeg å ha lest?

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 21:03   #585
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

kanel skal funke å strø på også mener jeg å ha lest?

Det funket ikke så bra her. Ingen av dem spiste bitene pga kanelen. Og sitrondråper og sukkerlake er bare stress, så da blir det til at vi sender med andre ting i stedet.

Gammel 11-10-11, 21:12   #586
isola
Kakemonster

isola sin avatar

isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg har sitronsaft på flaske i kjøleskapet, og jeg bruker den til (blant annet) dette formålet. Tar en dæsj sitronsaft i en stor tekopp, og fyller opp med vann. Så slenger jeg eplebåtene oppi der litt sånn etter hvert som jeg skjærer de opp. Det er ikke noe stress i det hele tatt, men jeg har jo en sånn flaske stående uansett. Jeg hadde kanskje ikke kjøpt en om jeg kun skulle brukt den til dette.

Gammel 11-10-11, 21:14   #587
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men smaker det ikke rart av dem da? Sitron, f.eks.? ()

Gammel 11-10-11, 21:16   #588
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Standard

Toåringen spiser uten å grine på nesa ihvertfall? Jeg merker heller ingenting. Sitronen blir rimelig utvannet (men det er altså nok til at det funker), og epler er syrlige i seg selv.

Gammel 11-10-11, 21:17   #589
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Poeng. Skal prøve!

Gammel 11-10-11, 21:23   #590
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Husfruen er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Jeg har sitronsaft på flaske i kjøleskapet, og jeg bruker den til (blant annet) dette formålet. Tar en dæsj sitronsaft i en stor tekopp, og fyller opp med vann. Så slenger jeg eplebåtene oppi der litt sånn etter hvert som jeg skjærer de opp. Det er ikke noe stress i det hele tatt, men jeg har jo en sånn flaske stående uansett. Jeg hadde kanskje ikke kjøpt en om jeg kun skulle brukt den til dette.

Jeg bruker den ikke til noe annet

Og nei, det smaker ikke noe. Ja, hvis man spiser det med en gang så kjenner man det jo. Men når det er gått noen timer så smaker det ikke noe.

Gammel 11-10-11, 21:25   #591
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Poden spiser frukten stort sett med engang han kommer i barnehagen, så da blir de ikke stygge selv om de deles opp.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 21:30   #592
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Standard

Jeg bruker den til agurksalat, raspet gulrot, linsepuré og i nasi goreng. Så vet dere det!

Gammel 12-10-11, 07:55   #593
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Husfruen er litt kul
Standard

Her er dagens.
Wraps med salat, kokt skinke, paprika og agurk.
En plomme
Gulrot -et par flak og et par staver
Og så paprika i den lille boksen

+ en flaske vann da. Som alltid. Og så har jeg alltid kjøleelementer i også.

Gammel 12-10-11, 09:29   #594
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Det funket ikke så bra her. Ingen av dem spiste bitene pga kanelen. Og sitrondråper og sukkerlake er bare stress, så da blir det til at vi sender med andre ting i stedet.

hehe.... :P

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 10:26   #595
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Argh, jeg gidder ikke snu bildene mine lenger, så dere får bare ta dem på høykant. Fatter ikke hvorfor akkurat matpakkebildene snus av Photobucket!

Anywho, her er dagens: Grove kanelpannekaker (rester fra middag, spedd ut med grovt mel og kanel), osteruller, 1/2 nektarin med kanel og agurkstaver:

Gammel 13-10-11, 12:31   #596
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.

Her er dagens

[IMG][/IMG]

Hvor er matboksen kjøpt?

Gammel 13-10-11, 12:40   #597
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Husfruen er litt kul
Standard

Hvor er matboksen kjøpt?

Det er tupperware.

Gammel 13-10-11, 12:46   #598
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Husfruen er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.

Det er tupperware.

Her er dagens.
Ordnet den i går og tok bilde da. Så til venstre ble det i morges lagt en skive med krydderskinke under bokstavene
Ellers er det salat med pasta, karbonader, paprika og agurk.
Et egg og en plomme. Og bokstavene er stukket ut av gulrot.

Gammel 13-10-11, 20:03   #599
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Ser utrolig lekkert ut, H!

Pluggen min skal låne storesøsterens matboks i morgen, han får eggerøre, kokt egg (veldig glad i egg, guten), grov pasta, og brødskive med gulost og brunost.

Gammel 13-10-11, 20:54   #600
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg også prøvd meg. Har laget eggemuffins som ungene skal få i matpakkene i morgen. Egg rørt sammen med biter av tomater og røkt kjøttpølse og stekt i ovnen i muffinsform. I tillegg så skal de få litt salat og paprika ved siden av sammen med et par biter wraps med ost og skinke.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.