|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#301 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juleplanleggere foren dereJuleklær har jeg ikke tenkt på enda, hjelp. Lillebror har en haug av skjorter, men han trenger nok en fin bukse. Hvor finner jeg det? 92 eller 98.
![]() |
#302 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Sv: Juleplanleggere foren dereVi har både bukse og skjorte. Kjøpte vel nytt til konfirmasjonen i vår. Så regner med det passer enda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Drømmer
|
![]() Sv: Juleplanleggere foren dere
Vi kjøpte på Name it til jul i fjor, kan hende de får i år også da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Juleplanleggere foren dereJeg er stadig innom og snuser i tråden, selv om jeg ikke har "julet" stort ennå. Det er mulig at den nært forestående barnehagefotograferingen medfører at jeg kan krysse av for et par presanger, men det spørs vel hvor bra bildene blir etter en så vidt avsluttet periode med vannkopper, omgangssyke og øyekatarr på rekke og rad; de ser litt slunkne ut, begge to |
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Juleplanleggere foren dereVi har kjøpt noen julepresanger, tradisjonen tro, men jeg regner med at vi venter til vi har vært i Krakow med den helt store gaveshoppingen.
![]() |
#307 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Juleplanleggere foren dereJulekjole er i boks. Jeg er så heldig å ha en bestemor som strikket masse til meg da jeg var lita, inkludert finkjoler, og disse kan nå snuppa bruke.
![]() |
#309 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette fikk meg til å huske at jeg har en fløyelskjole som min bestemor (som frøkna i tillegg er oppkalt etter) sydde til meg da jeg var lita, hadde vært kjekt om lillefrøkna kunne bruke den til jul, men mulig jeg må vente et år for at den skal passe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Juleplanleggere foren dereVurderer opplevelsesgave til bror og svigerinne som bor i Oslo, men vet ikke helt hva. Går det noen gode teaterstykker i januar eller utover våren? Går det an å kjøpe noe abonnement av noe slag til slike ting? Finnes det restauranter/kafeer med picnickurv el som kan bestilles? De har det meste og er sånn sett vanskelige å kjøpe til. Tips?
![]() |
#313 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Juleplanleggere foren dereJeg har tatt årets viktigste juleavgjørelse. Jeg skal ikke strikke noen julepresanger med mindre noen spesifikt sier at de ønsker seg noe. Jeg opplever at strikkete julepresanger nærmest blir tatt som en "selvfølge" og at de jeg har strikket presanger til har liten følelse for hvor mye arbeid det er. Så i år skal jeg heller bruke tiden til å strikke til meg selv og til familien og så skal jeg kjøpe presangene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Juleplanleggere foren dereBlå: Det høres ut som en fin plan. Jeg har heller ikke tenkt å strikke til noen i år nettopp fordi jeg ikke føler at folk setter pris på hvor mye tid som ligger bak (og delvis også penger, garn er jo ikke gratis).
![]() |
#315 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Juleplanleggere foren dereNettopp. Når jeg strikker presanger bruker jeg omtrent like mye penger på garn som jeg ellers ville bruke på presangen. Så bruker jeg mye tid, og så får jeg sånne, "du kan jo bare strikke noe" kommentarer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Metallica!!
|
Jeg skulle ønske jeg hadde deg i familien, jeg skulle ønsket meg noe strikket hver jul.
![]() |
#317 |
|
![]() Sv: Juleplanleggere foren dereEg skal strikka i år og. Ei lue til storesøster mi som eg veit ho ynskjer seg, og pulsvanter til mor som ikkje er klar over at ho ynskjer det.
![]() |
#318 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Juleplanleggere foren dereDa har jeg vært på julegave shopping, både i byen og på nettet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Juleplanleggere foren dereJeg vil være i familie med Blå og Primrose.
![]() |
|
|