Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noen her bosatt i USA som har lyst på besøk?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-11, 20:16   #61
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen her bosatt i USA som har lyst på besøk?

Så flott at du gjorde dette!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 20:27   #62
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Vet du, det hørtes rett og slett vidunderlig ut!

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 20:38   #63
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Denne tatoveringen fortjener et bilde på Fp!

Gammel 06-10-11, 20:46   #64
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Så kjekt du må ha hatt det.

Gammel 06-10-11, 21:22   #65
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Det var veldig hyggelig aa ha deg her! Glad du hadde en fin ferie! Velkommen tilbake naar som helst.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 08:13   #66
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høres herlig ut!
Får vi se tatovering?
Og har du noe sladder om Acsa og Ulvefar?

Gammel 07-10-11, 09:20   #67
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Og har du noe sladder om Acsa og Ulvefar?

Hva vil du vite?

Gammel 07-10-11, 09:33   #68
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sladder og siste word on the street.

Gammel 07-10-11, 09:36   #69
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Har dere en snasen poolboy? Hva driver du med når Ulvis er på tokt (= ute på forskertur)?
Hva gjør Ulvis når han ikke er på tokt? Har dere som familie godt av denne turen? Hvordan er sjansene deres for jobb når dere kommer tilbake? Hvordan har ungene det? Snakker de flytende engelsk nå? Har de venner, og savner de vennene sine i Norge?
Hva er største utfordringen deres der nede? Kommer dere helt sikkert hjem igjen?

Gammel 07-10-11, 09:37   #70
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært på utestedet Don Quixote's International Music Hall ( ) i Santa Cruz mountains og sendt tiåringen min ut på dansegulvet etter å ha helt i henne et par (virgin) strawberry daiquiris. Teller det?

Gammel 07-10-11, 09:44   #71
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Du trenger jo ikke nevne at det er alkoholfritt.

Word on the street er altså at du driver å tyller i ungene dine daiqueries?!
Disse gale amerikanerne!

Gammel 07-10-11, 09:52   #72
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Standard

Har dere en snasen poolboy?

Nei, men jeg har en snasen kelner på stamstedet. Han er litt mindre snasen etter at han klippet håret (dette er stedet for langhåra mannfolk...), men han er fortsatt snasen.

Hva driver du med når Ulvis er på tokt (= ute på forskertur)?

Jeg kjører rundt i en utslitt bulkete minivan som holdes sammen med bumperstickers og ducttape, med hauger av unger i baksetet. Iført sandaler og batikk. Og så tilbringer jeg kveldene på seremonielle meditative kvinnesirkler og sånt.

Hva gjør Ulvis når han ikke er på tokt?

Han leker ninja og prøver å lære tjue år gamle pinglete amerikanere å overleve i skogen på campus. Og så forsker han på nilvirus og byllepest. Og drikker hampøl.

Har dere som familie godt av denne turen?

Ja, absolutt. Vi opplever utrolig mye sammen, både alle fire og i alle forskjellige varianter. Jeg trives uventet godt med å hjemmeskole ungene, og synes jeg blir kjent med dem på en annen måte når jeg ser dem i læringssituasjonen, i mye større grad sammen med venner, med andre voksne osv. Det er færre tidstyver i hverdagen vår.

Hvordan er sjansene deres for jobb når dere kommer tilbake?

Jeg har permisjon fra min faste jobb, så jeg skal tilbake til den, i hvertfall for en stund. Jeg har tenkt mye på hva jeg vil bli når jeg blir stor, og vurderer en tilleggsutdanning osv. Ulvefar må skaffe seg ny jobb fra 1 september neste år. I teorien skal dette oppholdet ha bedret sjansene hans for en ny forskerjobb.

Hvordan har ungene det?
Snakker de flytende engelsk nå? Har de venner, og savner de vennene sine i Norge?

Ungene har det veldig, veldig bra. De har fått seg venner her, hjemmeskoleprogrammet er fullt av skikkelig hyggelige unger og deres veldig hyggelige foreldre. De savner såklart vennene i Norge. Storesøster kommuniserer med dem på msn, skype og facebook, det er verre for Plutten. De går på kung fu og stortrives med det, og de går på enrichment classes og Storesøster på Glee club og begge på Clay studio, og de vimser rundt og er avslappet og kreative og iblant får de til og med gjort skolearbeid. Som i dag, hvor Storesøster og jeg satt på kafé i drøyt to timer og jobbet skikkelig effektivt med et tema i matte vi hadde gruet oss til, mens vi hørte på musikken i bakgrunnen og drakk kakao/te og så på de rare menneskene utenfor vinduet. De snakker ikke flytende engelsk, det er å overdrive, men de kommuniserer helt fint på språket. Plutten er megaforvirra og blander norske og engelske idiomer og svitsjer språk midt i samtalen og sånt.

Hva er største utfordringen deres der nede?

At det er USA. Mangel på fungerende velferdsstat og et ekstremt brutalt arbeidsliv slår oss gang på gang, på tross av at vi lever i verdens søteste lille hippieboble av en by. Og at vi savner norske venner hjemme i Norge, særlig de som ikke har råd/anledning til å besøke oss.

Kommer dere helt sikkert hjem igjen?

Jada. Vi lander 16 mars. Men med et tungt hjerte. Jeg skulle gjerne blitt her et par år til, må jeg innrømme. Men når vi kommer til mars er vi helt blakke. Skulle vi blitt her måtte Ulvefar tjent tre ganger så mye som han gjør. Og så måtte vi ha hatt nok penger til å fly ingling med familie og Sir Limpalot med familie over.

Så i april neste år blir det nytt filosofi&whiskytreff hos oss, denne gangen med shamanismejourneying og brenning av søtgras og tromming og vifting med ørnefjær!

Gammel 07-10-11, 09:56   #73
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Jeg kan nesten ikke vente!

Og så godt å høre litt om hvordan ting er.

Gammel 07-10-11, 10:21   #74
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For en herlig tråd

Herlig å høre om Absalone som reiste helt på egenhånd ut i verden og bare var seg selv!! Herlig å høre om Asca og Ulvefar sin gjestfrihet! Og herlig å høre om livet deres over dammen!

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 18:07   #75
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Det var veldig hyggelig aa ha deg her! Glad du hadde en fin ferie! Velkommen tilbake naar som helst.

Så koselig! Det var virkelig hyggelig å bli kjent med dere , store som små - og jeg håper så absolutt at vi får flere kvelder med prat og godt drikke.

Hadde det vært opp til meg, så hadde jeg reist igjen i går ... Du skulle bare visst hvor gjerne jeg skulle blitt enda bedre kjent med Santa Cruz, og ikke minst besøkt dere selvsagt.

Gammel 07-10-11, 18:15   #76
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Har dere en snasen poolboy?

Nei, men jeg har en snasen kelner på stamstedet. Han er litt mindre snasen etter at han klippet håret (dette er stedet for langhåra mannfolk...), men han er fortsatt snasen.

Jeg har ikke noe å sammenligne med, men kan skrive under på at han definitivt fortsatt er rimelig snasen!!

Hva driver du med når Ulvis er på tokt (= ute på forskertur)?

Jeg kjører rundt i en utslitt bulkete minivan som holdes sammen med bumperstickers og ducttape, med hauger av unger i baksetet. Iført sandaler og batikk. Og så tilbringer jeg kveldene på seremonielle meditative kvinnesirkler og sånt.

Bilen deres er bare SJARM!! Og du er så fin atte; ikke minst kul og tøff som finner på alt dette som du vanligvis ikke gjør!

Hva gjør Ulvis når han ikke er på tokt?

Han leker ninja og prøver å lære tjue år gamle pinglete amerikanere å overleve i skogen på campus. Og så forsker han på nilvirus og byllepest. Og drikker hampøl.

Ja, åssen går det med tommelen?

Har dere som familie godt av denne turen?

Ja, absolutt. Vi opplever utrolig mye sammen, både alle fire og i alle forskjellige varianter. Jeg trives uventet godt med å hjemmeskole ungene, og synes jeg blir kjent med dem på en annen måte når jeg ser dem i læringssituasjonen, i mye større grad sammen med venner, med andre voksne osv. Det er færre tidstyver i hverdagen vår.

Det virker som om dere har det veldig, veldig fint sammen - en riktig så åpen og velfungerende familie. Jeg fikk i allefall ikke snerten i noe annet!

Hvordan er sjansene deres for jobb når dere kommer tilbake?

Jeg har permisjon fra min faste jobb, så jeg skal tilbake til den, i hvertfall for en stund. Jeg har tenkt mye på hva jeg vil bli når jeg blir stor, og vurderer en tilleggsutdanning osv. Ulvefar må skaffe seg ny jobb fra 1 september neste år. I teorien skal dette oppholdet ha bedret sjansene hans for en ny forskerjobb.

Hvordan har ungene det?
Snakker de flytende engelsk nå? Har de venner, og savner de vennene sine i Norge?

Ungene har det veldig, veldig bra. De har fått seg venner her, hjemmeskoleprogrammet er fullt av skikkelig hyggelige unger og deres veldig hyggelige foreldre. De savner såklart vennene i Norge. Storesøster kommuniserer med dem på msn, skype og facebook, det er verre for Plutten. De går på kung fu og stortrives med det, og de går på enrichment classes og Storesøster på Glee club og begge på Clay studio, og de vimser rundt og er avslappet og kreative og iblant får de til og med gjort skolearbeid. Som i dag, hvor Storesøster og jeg satt på kafé i drøyt to timer og jobbet skikkelig effektivt med et tema i matte vi hadde gruet oss til, mens vi hørte på musikken i bakgrunnen og drakk kakao/te og så på de rare menneskene utenfor vinduet. De snakker ikke flytende engelsk, det er å overdrive, men de kommuniserer helt fint på språket. Plutten er megaforvirra og blander norske og engelske idiomer og svitsjer språk midt i samtalen og sånt.

Utrolig skjønne unger dere har altså, det kan ikke sies for ofte!

Hva er største utfordringen deres der nede?

At det er USA. Mangel på fungerende velferdsstat og et ekstremt brutalt arbeidsliv slår oss gang på gang, på tross av at vi lever i verdens søteste lille hippieboble av en by. Og at vi savner norske venner hjemme i Norge, særlig de som ikke har råd/anledning til å besøke oss.

Kommer dere helt sikkert hjem igjen?

Jada. Vi lander 16 mars. Men med et tungt hjerte. Jeg skulle gjerne blitt her et par år til, må jeg innrømme. Men når vi kommer til mars er vi helt blakke. Skulle vi blitt her måtte Ulvefar tjent tre ganger så mye som han gjør. Og så måtte vi ha hatt nok penger til å fly ingling med familie og Sir Limpalot med familie over.

Så i april neste år blir det nytt filosofi&whiskytreff hos oss, denne gangen med shamanismejourneying og brenning av søtgras og tromming og vifting med ørnefjær!

Blir veldig kjekt å få dere hjem igjen, det tror jeg mange synes, selv om jeg jommen er av de første til å forstå at dere gjerne skulle blitt der lenger. Jeg blir gjerne med på en sjamaniskeinspirert kveld med søtgras og attåt! Håper dessuten vi sees både på Øst- og Sørlandet når dere atter blir nordmenn i Norge.

Gammel 07-10-11, 19:09   #77
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

For en kjempeflott tråd!

Gammel 07-10-11, 19:12   #78
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Whisky og filosofikveld i april, høres lovende ut!

Gammel 08-10-11, 05:25   #79
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Tatoveringen ...hmmm, skal jeg tørre å vise frem den da synes du, Acsa!??

Gammel 08-10-11, 05:35   #80
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Standard

Kom igjen!

Vi var på Lovedog i dag, det blir blekk på Ulvefar på mandag. Hakket mer omfattende og gjennomarbeidet enn din, da.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:16.