Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

En tredjedel av befolkningen på trygd

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-11, 00:01   #27
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: En tredjedel av befolkningen på trygd

Opprinnelig lagt inn av Koko, her.

Det er det som er poenget mitt LilleBulla, å utnytte de gode periodene når de faktisk er der. Derfor jeg tok opp trilleeksepelet da jeg tenker på dette som en oppgave som kan uførers litt etter evne. Man kan kanskje være flere i enn "trillepool" f.eks. Jeg er ganske sikker på at det finnes en del andre slike oppgaver også.

Jeg vil igjen presisere at syke mennesker selvfølgelig ikke skal jobbe. Jeg mener like fullt at det finnes uutnyttede ressurser blant de uføretrygdede. Jeg tror til og med en slik ordning kan føre noen tilbake i jobb.

Jeg vet ikke om jeg forstår deg riktig her. Snakker du om alle uføre nå, eller bare de som er 100% ufør?
Dersom man er 100% ufør, så skjønner jeg, og er til dels enig med deg, men dersom man er bare delvis ufør, så tenker jeg at det er bedre å arbeide som ringevikar el.l i de gode periodene, hvis man ikke har en fast jobb, i stedet for å bruke den arbeidsevnen på å arbeide for trygd. Det er heldigvis ikke alle som får beskjed om at de er uønsket også som ringevikar, selv om jeg fikk den beskjeden.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:52.