Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan bli kvitt ekstremt gjenstridig svettelukt i t-skjorte?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-11, 17:16   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt ekstremt gjenstridig svettelukt i t-skjorte?

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Problemet i USA er at man ikke har noen kokvask ( ) den forrige maskinen vår brukte varmt vann fra springen. Og hadde Kverneland i midten som ødela vasken. Egentlig ganske greit - klærene ble inne rene, men det gjorde ikke noe, for de var jo uansett ødelagt....

Nå har vi en vaskemaskin som varmer opp vannet, men det er neppe snakk om kokvask, men jeg aner jo ikke hva "extra hot" betyr. Vasking av klær i USA er en utfordring, jeg hadde dødd for en vaskemaskin som fortalte meg antall grader og ikke cold, varm, hot og extra hot.

Jeg har hørt mye om amerikansk klesvask. Og jeg undrer meg over hvordan det kan være slik. USA er jo et av verdens mest framgangsrike land, hvorfor står det så elendig til i vaskemaskinparken?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 17:23   #2
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har hørt mye om amerikansk klesvask. Og jeg undrer meg over hvordan det kan være slik. USA er jo et av verdens mest framgangsrike land, hvorfor står det så elendig til i vaskemaskinparken?

Nei du kan jo spørre! Men det er ganske mye elendig kvalitet på ganske mye her borte, i grunnen. Feks har de funnet ut at det er en god ide å ha varmtvannsberedere og avløp fra AC på loftet (altså kaldloftet). Der er man jo ofte, så når noe går tett eller lekk, så finner man det ut når man får en stor, bløt flekk i taket. Og det meste er laget for å vare maks 10 år.

Sa jeg at oppvaskmaskinen vår kun har spylehjul i bunnen og på toppen av maskinen, slik at man ikke kan ha store boller eller gryter i nederste kurv, for da blir ikke det som står øverst rent på undersiden.

Gammel 03-10-11, 17:25   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg fatter det bare ikke. Er ikke USA teknologiens vugge, liksom? Ihvertfall nesten?

Gammel 03-10-11, 18:05   #4
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Men jeg fatter det bare ikke. Er ikke USA teknologiens vugge, liksom? Ihvertfall nesten?

Det trodde jeg ogsaa. Men etter aa ha bodd her en stund har jeg faatt en mistanke om at de ennaa lever paa ryktet de bygde opp paa 60 og 70 -tallet. Naa derimot kan det nevnes at:
-Betaling gjerne skjer med sjekk (nyeste hete tips er aa ta et bilde av sjekken med telefonen din og sende bildet...),
-Mobiltelefondekningen er paa nivaa met Kongo (og AT&T kunne like gjerne brukt brevduer), for aa faa tak i bestekompisen min som bor paa campus var det kjappeste aa kjoere til ham og kaste telefonen paa vinduet hans,
-Bilene bruker mer bensin enn en tysk tanks fra andre verdenskrig,
-Acsa ble avbildet med et type rontgenapparat som jeg ellers bare har sett i Rikshospitalets montere for historisk medisinsk utstyr,
-Vaskemaskinener er ikke vel, vaske-maskiner,
-Myntparkometre er vanlige (jeg liker dem egentlig, de er bare noe jeg ikke har sett paa en stund),
-Spotify er en ny og revolusjonerende ting paa vei inn,
-Bare ca 40% av befolkningen aksepterer evolusjonsteorien, noe som ikke akkurat lover godt for bioteknologisk forskning ettersom det er som aa faa flat-jord-tilhengere til aa finansiere romforskning,
-etc...

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Sist redigert av Ulvefar : 03-10-11 kl 18:11.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 18:12   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner at vi var veldig heldige, vi hadde ikke noe problem med noe teknisk i vårt hus (og om det var noe småtteri så kom handymannen samme dag).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 19:05   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Det trodde jeg ogsaa. Men etter aa ha bodd her en stund har jeg faatt en mistanke om at de ennaa lever paa ryktet de bygde opp paa 60 og 70 -tallet. Naa derimot kan det nevnes at:
-Betaling gjerne skjer med sjekk (nyeste hete tips er aa ta et bilde av sjekken med telefonen din og sende bildet...),
-Mobiltelefondekningen er paa nivaa met Kongo (og AT&T kunne like gjerne brukt brevduer), for aa faa tak i bestekompisen min som bor paa campus var det kjappeste aa kjoere til ham og kaste telefonen paa vinduet hans,
-Bilene bruker mer bensin enn en tysk tanks fra andre verdenskrig,
-Acsa ble avbildet med et type rontgenapparat som jeg ellers bare har sett i Rikshospitalets montere for historisk medisinsk utstyr,
-Vaskemaskinener er ikke vel, vaske-maskiner,
-Myntparkometre er vanlige (jeg liker dem egentlig, de er bare noe jeg ikke har sett paa en stund),
-Spotify er en ny og revolusjonerende ting paa vei inn,
-Bare ca 40% av befolkningen aksepterer evolusjonsteorien, noe som ikke akkurat lover godt for bioteknologisk forskning ettersom det er som aa faa flat-jord-tilhengere til aa finansiere romforskning,
-etc...

Ja, jeg har hørt litt sånt jeg også. Og det med sjekk som betalingsmiddel fortalte ei venninne av meg som bodde der for en stund siden. Så jeg visste egentlig det du sier, men jeg kan likevel ikke slutte å undre meg, for selv om det bor mange fattige mennesker i USA, og det er mange som ikke har tilgang til moderne teknologi, så er det likevel merkelig når det tross alt er et land som USA. Et land som liker å se på seg selv som et foregangsland innen det ene og det andre.

Gammel 03-10-11, 20:47   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Historieløse menneske. Og du kaller deg lærer. :tsktsk:

http://no.wikipedia.org/wiki/Den_ind...lle_revolusjon

Ikke at det nødvendigvis står noe bedre til med den engelske teknologien disse dager altså. :har blogget om britisk VVS før, og har mange synspunkter på britiske støvsugere:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.