|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vanskelig
Nå kjøpte jeg jo hverken kake eller brus til han på cafe, han fikk 1/3 del av gulerotkaken som mamma spiste, vann og drikke |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis de drar sammen med noen andre legger jeg meg faktisk ikke opp i hva de gir dem. Men jeg hadde ikke sendt med penger til godterier. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Voksenkamp de så på, det vanker ikke godteri hver kamp de spiller selv - heldigvis. Selvom det er mye av det, men da er jeg jo ofte med å kan si NOP |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Ringskrømt
|
Sv: VanskeligJeg hadde hatt store problemer med å nekte barnet mitt sjokolade eller is hvis alle var samlet slik du beskriver. Det blir det samme som å si til barnehagen at mitt barn skal ikke ha is, selv om alle andre får. Synes jeg ser ungen sitte på en stol som den eneste ungen uten is i hånda.
|
|
|
#65 |
|
Har de ikke sukker i Ugada? |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Bedreviter
|
Sv: VanskeligBesteforeldre (hvis de er av en noenlunde godartet type) kan oppdras. Hvis dere har besteforeldre i byen, så kan man med fordel snakke med dem og forklare at kaker og bruk ikke bør være en del av den maten som serveres der til vanlig. Det er veldig lov, og du ville ikke være den første som måtte oppdra dine foreldre eller svigerforeldre på de viset. Jeg har gitt opp mine svigerforeldre, men de se vi tre uker i året, så de spilker ingen rollw. Mine foreldre bor i samme by, så der har jeg vært knallhard og har lykkes. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
De vet hvor landet ligger og gir han ikke mye søtt |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Takk. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Okey. Skjønner. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: VanskeligNå har ikke jeg lest tidligere innlegg der du har tatt opp tema men jeg lurer også på hvor reell er det at du opplever at du er den eneste som nekter godteri i diverse situasjoner? Er det et faktum eller bare noe du opplever eller føler veldig sterkt på? Og hva er konteksten? Er du den eneste, og er det blandt en liten vennegruppe på 4-5 foreldre, eller den eneste av "alle" andre?
|
|
|
#71 |
|
Off the map.
|
Sv: VanskeligJeg synes du hausser det unødvendig opp. Du lager daglig sunn mat, grovt, proteinrikt med frukt og grønt. Det blir ikke borte av at han får et glass saft hos kameraten. Vi går også gjerne på kafé, men spiser sjelden kake, vi kjøper heller gjerne et rundstykke, salat, pizzastykke. I hverfall ikke kake hver gang.
|
|
|
#72 |
|
Jeg skjønner jo at jeg kan gjøre ting anderledes. Jeg hadde ikke brydd meg noe om hverken den bittelille kakebiten eller smilen for den saks skyld, problemet blir alltid at det dukker opp så mye annet - hele tiden. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Jeg vet jo ikke helt, fordi jeg ikke kjenner foreldrene så veldig godt. Den sønnen min er mest med har nok helt andre levemåter enn oss, Vetle er med han veldig mye og de er på en helt annet planet når det gjelder kosthold enn meg - det er synd fordi de er jo så mye sammen - tror faktisk ikke de har fått frukt eller grønt servert en eneste gang. Eller 2 ganger til middag har tilbudet vært der, men de får lov å da bare spise nudler fordi sønnen dems liker nesten ingenting. saft får de veldig ofte, og gjerne kake, brus og andre ting på helt vanlige dager - mye og ofte. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Kjernesnill
|
Jeg ville sagt nei til godteri fra kiosken i forbindelse med trening eller kamp på hverdag. Og "alle andre" får helt sikkert ikke godteri der.
|
|
|
#75 |
|
anglofil
Ok, men jeg synes du bare skal kjøre din egen linje og hverken bry deg eller tenke så mye over at du er "streng" i forhold til de andre foreldrene det gjelder. Vær trygg på dine avgjørelser og kanskje jobb litt med å ikke la det styre så mye av hverdagen. Og ja, jeg vet, lettere sagt en gjort.
|
|
|
#76 |
|
Søt og rar
|
Sv: VanskeligJeg skjønner godt at det må være kjipt å se på at han får "noe" stort sett hver dag. Det blir jeg litt stressa av selv om det forekommer - men det er heldigvis veldig sjelden.
|
|
|
#77 |
|
bits and pieces
|
Sv: VanskeligDet der hadde vært en ekstremuke her hos oss når det gjelder ting å gjøre.
Sist redigert av star : 02-10-11 kl 11:20. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: VanskeligJeg skjønner absolutt problemet, Nip, hvis det der er en vanlig uke for dere!
|
|
|
#79 |
|
anglofil
Sv: VanskeligJøss, jeg måtte lese hovedinnelgget en gang til. Ekstremuke altså?
|
|
|
#80 |
|
Fortynnet
|
Sv: VanskeligJeg syns ikke heller dette var så fryktelig ekstremuke, hvis maten ellers har vært sunn. Sjokolade etter fotballkamp er vel den jeg ville gått mest inn for å unngå, det virker som en uvane. Og har det vært masse godteri på fredag av en eller annen grunn, så trenger man vel ikke ha det på lørdag? |
|
|
|
![]() |
|
|