Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Knallpriser på Canada Goose og Moncler, er dette ...

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-11, 13:24   #9
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Knallpriser på Canada Goose og Moncler, er dette ...

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg tar det dyrevernalliansen( eller Noah og PETA) sier om pels med en stor klype salt. Militante veganerringer som av prinsipp ikke vil bruke noe som kommer fra dyr og ganske tendensiøst spekulerer i hvordan pelsen til nevnte jakker kommer fra, uten så mye som å prøve og dokumentere påstandene fordi de anser pelsbruk/dun som unødvendig.
Kantene til CG kommer fra vill Coyote, man må vel kunne anta at Coyoten hadde det fint frem til han ble drept.
Jeg synes også at dyr skal behandles på en skikkelig måte, men er ingen motstander av nyttedyr i fangenskap, jakt eller pelsbruk.

Jeg vil bruke pels og dun, av samme grunn som jeg foretrekker ull fremfor andre typer undertøy når det er kaldt. Fordi det har en uovertruffen evne til å holde meg varm som man aldri kan få med bomull/goretex/annet teknisk tøy.

Hvorfor du blander inn jakt, vet jeg ikke. Tenkte du på saks da? Saks er ulovlig store deler av verden fordi det er et grusomt dyreplageri. Å si man er for at dyr i skal behandles bra og samtidig gå god for nyttedyr i fangenskap er i beste fall unyansert. Enkelte dyreslag later til å ikke ha det spesielt bra i fangenskap. Andre takler det fint. At noen mener pels, dun og ull er unødvendig, har heller ikke så mye med saken å gjøre. Sånn jeg ser det. Ull er bra. Pels også. Så lenge det foregår uten for store lidelser for dyrene. Akkurat som dunen du nevner. Det er forskjell på dun og fjær nappet fra levende gjess og døde. Når folk handler svinedyre plagg uten å kreve sådan dokumentasjon, gir man grobunn for videre dyremishandling. Hjelper lite å mene alle dyr burde ha det bra da. "Krig og fred og kjærlighet og sånt"-aktig.

Sist redigert av United : 01-10-11 kl 13:32.
United er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:34.