|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#841 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?
Det irriterte jeg meg også over da vi leste den i fjor.
#842 |
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Frøkna leser for øvrig selv Molly Moons bok om hypnose akkurat nå. For Lillemann har det i en tid nå gått mye i Svein og Rotta-bøkene. Nå mangler vi vel bare Svein og Rotta feirer jul på landet og den nye S&R boka som har kommet. Ingen av dem var å oppdrive på biblioteket, så vi har gått i gang med Ingvar Ambjørnsens bøker om Samoson og Roberto i mellomtiden. |
![]() |
![]() |
#843 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Tonje Glimmerdalen av Maria Parr for 7 åringen. Veldig fin og morsom bok. |
![]() |
![]() |
#844 |
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi er halvveis gjennom Charlie og sjokoladefabrikken, andre forsøk. Første gang ble vi avbrutt av... noe. |
![]() |
![]() |
#845 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Mav: hvis de liker den er det fint å følge opp med Charlie og glassheisen. Det var stor suksess her i huset i alle fall.
#846 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?For minsten leser jeg ulike billedbøker. Nå er det vel mest M+M (tror jeg de heter) og Albert Åberg det går i. For snuppa leser jeg diverse Lindgren-historier. Lisabet med erten i nesa nå sist. Og jeg må si ... beskrivelser og språk tar meg på senga innimellom. Men det er kanskje bare jeg, med voksenperspektivet, som skjønner en del av beskrivelsene. Jeg måtte dog jobbe litt med meg selv i går før det var greit å viderefortelle at de faktisk sa "djevelunge" i teksten.
#847 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Eldstejenta leser selv og de to på 6 og 7 leser jeg for. Vi har akkurat begynt på Mio Min Mio og den ser ut til å intressere begge to. Jeg har også lest alle bøkene med Ole Aleksander Fillibombombom til dem, lesing er artgi og veldig hyggelig å gjøre for dem etter at de har lagt seg. Minstemann skal bare synges for.
#848 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi har vel vært gjennom Kardemomme by tre eller fire ganger siden vi kjøpte den i sommer. Akkurat nå er det Gubben og katten på fisketur og Emil fra Lønneberget som er det mest populære. Jeg er så glad for biblioteket, så kan jeg bytte bøkene når jeg er skikkelig lei.
#851 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Oooh, Teo!
#852 |
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Eg og storesøster koser oss med Markus og Diana av Klaus Hagerup. Eg innrømmer at eg er veldig glad for at ho endeleg har avansert til lengre bøker. Lillesøster er absolutt ikkje der enda, så det varierer frå kveld til kveld kva me les.
#853 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Teo: jo, jeg er enig, men den har han allerede vært gjennom på skolen, så det går visst bra. Vi jobber oss videre i HP2 nå, med biiiiittelitt sensurering fra hønemor.
#854 |
Erfaren
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser "SVK" av Roald Dahl. Stor suksess hos 8-åringen. For en stund siden leste vi "August går i glemmeboka" av Erik Barfoed. Anbefales hvis man liker litt rare fantasi-bøker.
#855 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Mio, min Mio har vi vært gjennom med femåringen her også. Hun var inderlig fascinert, og visst var ridder Kato skummel! Vi har også sett filmen noen ganger, den er retromorsom.
#856 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Jeg og 6-åringen leser nå 6. bok av Taynikma-serien. Spennende innhold og gode illustrasjoner som fort falt i smak hos oss begge.
#857 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Toffen: Teomannen og jeg har lest Hobbiten en gang hver for henne det siste året, og hun har bedt om å få høre Ringenes Herre siden hun hørte at det er en "fortsettelse". |
![]() |
![]() |
#858 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?For 7-åringen les eg bøkene til Laura Ingalls Wilder.
#859 |
I farta ...
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi har akkurat lest ut Samson og Roberto 1 - Arven etter onkel Rin-Tin-Tei, for Lillemann og nå er vi igang med bok nr 2 Krakilske kamerater. |
![]() |
![]() |
#860 |
I farta ...
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Hvordan er Harry Potter, sånn sammenlignet med Ringenes Herre? På en "skummelhetsskala", mener jeg? Jeg lurer på om Snuppa er klar for Ringenes Herre på lydbok når hun er gjennom Harry Potter. Jeg innbiller meg liksom at hun vil like Ringenes Herre også når hun digger Harry Potter så veldig. Men Ringenes Herre er kanskje myntet på et eldre publikum enn HP? |
![]() |
![]() |
|
|