Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Gammeldagse ord som engasjerer

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-11, 23:46   #81
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gammeldagse ord som engasjerer

lemfeldig
avfeldig
anstendig/uanstendig
sømmelig/usømmelig
Din Laban!
forloren

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 23:50   #82
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fjompenisse, det finnes garantert fortsatt fjompenisser!
Lurendreiere også.

Røkejakke, jumper, t-trøye og turnsko er det også dårlig med. Ikke for at jeg brukte disse så mye.

Før så "skrensa" man på sykkel, og gikk det galt så "kælva" vi.

"Er du rusk!" var også en klassiker. Det er så mange ord og uttrykk jeg ikke bruker lenger.

Det verste var når de voksne sa: "Ikke skap deg", det kommer jeg aldri -aldri til å si noen!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 23:53   #83
Trultesnippen
Fersk trulte

Trultesnippen sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
Trultesnippen er litt kul
Standard

Gem.

Gammel 23-09-11, 23:58   #84
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Geme folk, de er gode å ha.

Gammel 24-09-11, 00:00   #85
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det staves vel game?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 00:02   #86
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Game, mulig det. Kan ikke huske å ha lest det, kun hørt det. "Vær litt gem a, få en slurk av brusen din!"
Skikkelig døden på Oslo S, ordet står sikkert der et sted!

Nå fant jeg teksten til Trond Viggo Torgersens: Ikke by´n med meg, og der skriver han:
Vær litt gem a vær så snill, spør en først også spør en til..

Gammel 24-09-11, 00:18   #87
Trultesnippen
Fersk trulte

Trultesnippen sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
Trultesnippen er litt kul
Standard

Døden på Oslo S!
Jeg kunne nærmest alle replikkene i filmen utenat en gang i tiden.

"Undervannstrikken gikk ikke, så jeg måtte crawle"
"Sett på recorderen!"
"Er det Miami Vice-gutta, eller?"

Gammel 24-09-11, 00:36   #88
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Skammekrok...
Jeg måtte forresten forklare "hakk i plata" for lillebror forleden. Det gir jo ingen mening lengre.

Gud, det er sant ...

Gammel 24-09-11, 00:37   #89
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trultesnippen, her.

Døden på Oslo S!
Jeg kunne nærmest alle replikkene i filmen utenat en gang i tiden.

"Undervannstrikken gikk ikke, så jeg måtte crawle"
"Sett på recorderen!"
"Er det Miami Vice-gutta, eller?"

Jeg også!

Gammel 24-09-11, 01:46   #90
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maiden - hvor i all verden stammer du ifra?

Gammel 24-09-11, 10:24   #91
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ordet vovet er så kult, og leter stadig etter anledninger det kan brukes.
Jeg synes også uttrykket "å ha haill" er morsomt, men er ikke sikker på om det er dialekt?

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 10:26   #92
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Bandsalat får man ikke kjøpt i grønnsaksdisken, hvis oppvoksende generasjon lurer på det.

Gammel 24-09-11, 10:51   #93
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Maiden - hvor i all verden stammer du ifra?

Ei pittelita bygd i Rogaland, det var i besteforeldrene mine si tid dei pratet slik, men jeg hører yngre garden fra bygda mi snakker mer og mer på den måten nå. Sikkert litt kult.

Gammel 28-09-11, 12:00   #94
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gammeldagse ord som engasjerer:

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Å være i tvil om noe.

Åh?
Jeg tenkte på de østnorske bondesamfunnenes bearlag jeg. Men når jeg tenker på nordnorsk så skjønner jeg litt mer, tror jeg.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 12:08   #95
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Saft suse, for en fortreffelig tråd.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 16:25   #96
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I går leste jeg for ungene og ordet omforlatelse dukket opp.
Det må jeg begynne å bruke mer kjenner jeg...

Gammel 28-09-11, 16:29   #97
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gwen, her.

I går leste jeg for ungene og ordet omforlatelse dukket opp.
Det må jeg begynne å bruke mer kjenner jeg...

Nå tenkte jeg umiddelbart på Bør Børson.

(Kilde: youtube.com)

Gammel 28-09-11, 16:40   #98
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Nå tenkte jeg umiddelbart på Bør Børson.

Et ord flittig brukt av Fleksnes også etter hva jeg husker.

Gammel 28-09-11, 23:27   #99
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg holdt på å få dånedimpen i dag!

Gammel 29-09-11, 14:13   #100
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jovial skulle jeg gjerne sett mer brukt. (Skjønt jeg har sett og hørt det brukt av mennesker i slutten av tenårene/tidlig i 20-årene, dog hørtes det noe nedlatende ut.)

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:39.