Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor lenge skal støvler vare?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-11, 13:19   #1
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvor lenge skal støvler vare?

Ja altså, hvor lenge mener dere at støvler skal holde så sant de ikke vokser fra de?
Guttene fikk nye støvler på forsommeren. For en måned siden klagde vi på storebror sine da han var klissvåt nedenfra etter å ha vært ute i regnet noen timer. Det var ikke noe problem å få nye.
Nå ser jeg at lillebror sine (de hadde like støvler) går i oppløsning. Dvs at kanten nederst løsner fra støvelen slik at de antagelig ikke er tett lenger. Dette har jeg ikke testet altså.
Men det skulle vel ikke være problem med å klage nå heller?

Gammel 27-09-11, 13:22   #2
Prøvende
Ingen skravlebøtte

Prøvende sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Prøvende er litt kulPrøvende er litt kul
Standard

Sv: Hvor lenge skal støvler vare?

Hvilket merke/butikk er de støvlene fra?

Jeg ville nok prøve å klage på det, ja, men ha i bakhodet at det er stor forskjell på merker og pris!

Jeg mener støvler til barn bør holde til de blir vokst ifra, og gjerne til et par søsken også

Gammel 27-09-11, 13:22   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Niåringen sine varer i 2-3 mnd. De endre bruker dem til de er for små.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 13:28   #4
star
bits and pieces

star sin avatar

star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er Viking støvler.
Kan ikke huske at vi har vært plaget av dette med andre støvler vi har hatt. Jeg har jo støvler etter storebror som reserve til lillebror. Ingen av de sliter sånn veldig på støvler egentlig. Eller andre sko for den saks skyld

Gammel 27-09-11, 13:29   #5
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Har aldri opplevd at de går i oppløsning så ungene blir våte på beina, men på de billigste (69,-) så slites det hull stoffet som er på innsiden i hælen. Ellers holder støvlene til de bli for små.

Gammel 27-09-11, 14:16   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Viking er de verste. Jeg har ikke opplevd at ungenes støvler ikke råtner bort i løpet av et par måneder de gangene jeg har kjøpt Viking.

Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 14:19   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er store forskjeller på støvler synes jeg. Jeg har opplevd at det har blitt hull på støvlene i sammenføyningene etter kun kort tid. Da har det typisk vært litt glatte støvler med barnemønster, type skofus og sånn. Men hvis du har 2 par støvler av samme type som går i oppløsning etter 2-3 mnd synes jeg det er på sin plass å klage. Da er det jo modellen og ikke brukeren.

Gammel 27-09-11, 19:43   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har vel omtrent bare hatt Viking, men de har holdt helt fint, ingen utslitte par så langt. Her har det regnet i ett i minst en måned, begge fikk nye da, alle parene er like fine enda. Det ville jeg klaget på.

Gammel 27-09-11, 20:06   #9
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Knerten har et par viking som han fikk i fjor høst, som han fortsatt bruker... De må nok snart byttes ut, men det er grunnet størrelsen.

Gammel 27-09-11, 20:11   #10
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Nå brukes støvler svært lite her, men de vi har i hus har vart til de er for små.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 20:13   #11
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg glemte å si: Og hans brukes MYYYYYYE. Ja, han har goretex, men barnehagen er forelsket i støvler, dersom det har regnet tre dråper natta i forveien, går han i støvler og regndress. (Ja, jeg erstatter de for små støvlene med noe varmt og vanntett, og regndressen som ble med hjem i dag da han ble hentet ute er ut til å vøre utslitt... oida, ikke rart ungen blir våt da... men altså, han har jo en fullgod, vanntett reimadress hengende i barnehagen, så jeg tipper regndressen bare ikke finner veien tilbake...)

Gammel 27-09-11, 22:25   #12
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Poden brukte sitt første Hunterpar i nesten ett og ett halvt år. De vel litt slitt bakpå hælen, men ser ellers nesten nye ut. De ble brukt jevnt på regnværsdager og på vinteren med slaps.
Byttet fordi han vokste ut av dem.

Jeg forventer iallefall at de varer ett års tid med moderat slitasje.

Sist redigert av Vianne Rocher : 27-09-11 kl 22:55.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 22:43   #13
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Jeg har hatt samme støvleparet i 10 år, og de er like tette. Ikke har de gått i oppløsning heller!

Gammel 27-09-11, 23:00   #14
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Alle varer har to års reklamasjonsrett i Norge, dersom det ikke er satt på datomerking.

Jeg ville definitivt klaget på dette ja. Ved relativt normal bruk bør de holde til de er vokst ut av i det minste.

Gammel 28-09-11, 08:15   #15
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

Støvlene er tydeligvis tette, men kanten løsner jo bare mer og mer. Har med støvlene og kvittering så får vi se hva de sier i dag.

Gammel 28-09-11, 14:32   #16
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

Det var null problem og jeg fikk pengene tilbake (hadde kvitteringen)

Gammel 28-09-11, 14:39   #17
Malama

Malama sin avatar

Standard

godt

Gammel 28-09-11, 14:40   #18
Malama

Malama sin avatar

Standard

Jeg har forresten fått bekreftet at regnbuksa til Knerten er lekk, men etter et år med mye bruk høst og vår, må vel det regnes som normal slitasje. Støvlene hans funer finfint, såde fikk være med til barnehagen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:34.