Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bakovervendt sete for gruppe II?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-11, 22:53   #21
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bakovervendt sete for gruppe II?

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Slik MT er montert i vår bil har jentungen på 2,5 god plass. Samme hadde guttungen som brukte det til han var 5,5 år

Men sånn ellers... Hi way er et veldig fott sete.

Går ut i fra at du vet at MT ikke er godkjent for bruk i S-max?

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 11:18   #22
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Går ut i fra at du vet at MT ikke er godkjent for bruk i S-max?

Den er absolutt godkjent for bruk i S-max
Bilen står ikke oppført på listen, men det står også at listen kan være ufullstendig og at man ved usikkerhet skal ta kontakt med produsenten.

Etter kontakt med Britax fikk jeg beskjed om at jeg med god samvittighet kunne bruke MT i Ford S-max. Hovedsaken er at stolen skal være montert riktig og passe i bilen.

Gammel 23-09-11, 11:38   #23
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvordan greier du å montere multitec slik at det blir noe beinplass utav det? Slik jeg leste bruksanvisningen, måtte man kjøre den inn til seteryggen, og da blir det ikke mye beinplass å snakke om.

Gammel 23-09-11, 11:46   #24
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Den klossen som er under setet vippes fremover mot seteryggen. Jentungen rekker så vidt frem med sine bein. Guttungen satt slik da han var over 5.

Gammel 23-09-11, 11:54   #25
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah ok. Vi har rett og slett forskjellig bilde av hva som er god beinplass tror jeg, jeg monterte den også sånn og syntes det så kjempetrangt ut. Helt greit for en toåring, men såpass mye mindre plass enn andre seter at jeg syntes det så trangt ut. Nå var ikke det grunnen til at jeg byttet sete, unger tåler å sitte trangt. Men jeg fikk rett og slett ikke montert det helt forskriftsmessig grunnet lange beltefester i touran og jeg syntes ikke det sto stødig nok.

Gammel 23-09-11, 12:40   #26
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Standard

Gutten hadde det absolutt ikke trangt. Han hadde en helt naturlig bøy på kneet som alikevel hadde god støtte fra stolen. Ingen av mine har vist behov for å kunne sitte strak ut med beina i bilen

Gammel 23-09-11, 14:32   #27
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

OK, jeg hørte at Britax ikke går god for monteringen siden det ble noe feil inne ved bakseteryggen i forhold til vinkelen på setet. Så hun danske damen på NM hadde lagt ut bildene av det på NM.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 15:54   #28
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Standard

Jeg går ut i fra det Britax forteller meg og stoler på det

Gammel 25-09-11, 12:01   #29
Lommelun
Superduperaktiv

Medlem siden: Mar 2010
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Kan jeg spørre hvorfor?

Ja det kan du...

Jeg syntes detaljene på Multitech samt stabiliteten når den var montert virka bedre...
Zento'en synes jeg så litt "billig" ut i stoff og detaljer...

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 22:29   #30
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Som så mange andre anbefaler jeg Britax Hi-way. Tar ikke all verdens plass i bilen, veldig god benplass og helt greit å montere. God komfort for barnet også, det er vel så viktig for meg.
Men jeg har ikke erfaring med de andre setene de anbefaler så kan ikke sammenlikne med de, bare andre seter opp til 18kg vi har prøvd...

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.