Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggere foren dere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-11, 14:12   #1
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg kjøper litt sånn småtterier til kalenderen hele året så der er jeg så og si ferdig, jeg har bla vært på en gård her og der fikk jeg kjøpt en stivnet sjokoladefirkant pyntet med sjokodrops, og en treskjee som stod oppi, til å ha oppi varm melk.
Gutta ønsker seg alltid masse rart, men det er mulig det blir pc på dem i år, men er litt usikker på om de skal ha en i sammen eller hver sin hmmm.
Lykketrollet får klær også vil jeg ned på Selmas verden å kjøpe en treleke til han....brannbil kanskje.
Manne ønsker seg CG jakke, men vet ikke helt, han fikk bergans i fjor.
Alle de andre er egentlig lette, mamma får gavekort hos frisøren, pappa får statoil kopp og vin.
Ellers fra dette går det i klær, leker, gavekort og bilder av kidsa

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 14:14   #2
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Er det det sært å ha bøker kjøpt på loppemarked i julekalenderen?
Jeg fant jo en fin bok med 24 julefortellinger + noen andre bøker som poden får i kalenderen i år, en av naboene synes det var merkelig å ha brukte bøker i kalenderen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 14:22   #3
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Jeg fant jo en fin bok med 24 julefortellinger + noen andre bøker som poden får i kalenderen i år, en av naboene synes det var merkelig å ha brukte bøker i kalenderen.

Nei, jeg synes det er ekstra fint å ha brukte ting i julekalender om man absolutt skal ha pakkekalender. Grunnen til at vi har aktivitetskalender er blant annet at jeg synes kjøpefokuset og forbrukskarusellen til jul blir litt voldsomt, og jeg kutter forbruk der jeg kan. Å gi gjenbrukte gaver er en annen måte å holde både penge- og ressursforbruk i sjakk på, kjempeflott spør du meg

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 15:24   #4
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Nei, jeg synes det er ekstra fint å ha brukte ting i julekalender om man absolutt skal ha pakkekalender. Grunnen til at vi har aktivitetskalender er blant annet at jeg synes kjøpefokuset og forbrukskarusellen til jul blir litt voldsomt, og jeg kutter forbruk der jeg kan. Å gi gjenbrukte gaver er en annen måte å holde både penge- og ressursforbruk i sjakk på, kjempeflott spør du meg

Helt enig. Vi prøver også å dempe kjøpepresset, unger nå får jo ikke sjansen til å gå og vente og glede seg lenger. Det andre bruker på julekalender er det vi bruker på gaven på julaften. Jeg sparte til sykkel et helt år, nå får de tohjulssykler stappa i hendene når de er 3, lissom Jeg har fint "råd" til å kjøpe ny sykkel, men syns den forbrukskarusellen er tullete. Tuppa har fått to brukte sykler før hun nå fikk sin første nye sykkel i 3. klasse. Hun er veldig glad i den sykkelen. Da driver hun ikke og slenger den fra seg slik endel av vennene gjør, heller. Kjøper gjerne brukt av både klær og sportsutstyr, vi arver og sender videre.

Brukt er fint, også "gjenbruk" og redesign. Kall det vintage, da - hvis noen "klager"

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 18:33   #5
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Det er vel ingen som sier man aboslutt må ha pakkekalender,men vi har det å jeg synes forøvrig det er en helt annen diskusjon som kan tas utenom, for det var ikke det jeg lurte på.

Sist redigert av Chablis : 26-09-11 kl 18:48.
Gammel 26-09-11, 18:45   #6
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tenkte jeg skulle overraske kjæresten med adventskalender. Har endel ideer selv, men tar gjerne imot gode tips

Gammel 26-09-11, 20:49   #7
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Tenkte jeg skulle overraske kjæresten med adventskalender. Har endel ideer selv, men tar gjerne imot gode tips

Hva med en liten beskjed hver dag med en ting du setter pris på med ham?

Eller mer konkret...

Vaske bilen hans.. I høyhælte støvletter. Og nissebikini.. Det må vel nesten bli lillejulaften, det...

Gammel 26-09-11, 20:46   #8
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Standard

Det er vel ingen som sier man aboslutt må ha pakkekalender,men vi har det å jeg synes forøvrig det er en helt annen diskusjon som kan tas utenom, for det var ikke det jeg lurte på.

hun sier jo det er EKSTRA FINT, jo...

Gammel 26-09-11, 20:49   #9
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

hun sier jo det er EKSTRA FINT, jo...

Du trenger ikke snille meg altså.!
Ingen som er sure her heller.

Gammel 26-09-11, 22:24   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, ikke sært i det hele tatt, bare veldig koselig.

Gammel 27-09-11, 19:05   #11
Chablis
Drømmer

Standard

For dere som skal ha playmobilkalendere så selges de her:
http://biit.no/search?q=calendar

Gammel 27-09-11, 20:44   #12
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

For dere som skal ha playmobilkalendere så selges de her:
http://biit.no/search?q=calendar

Sendes normalt innen en til to mnd? jaja, det kommer jo frem til jul da da.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 20:46   #13
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Sendes normalt innen en til to mnd? jaja, det kommer jo frem til jul da da.

Jøss det så jeg ikke, bruker å få varene med engang derfra jeg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:47.