Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ulltrøye til lang, smal gutt?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-11, 22:46   #21
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulltrøye til lang, smal gutt?

Jeg er tilbøyelig til å svare alt annet enn janus, de er veldig vide. Devold og pierre robert tenker jeg.

Gammel 25-09-11, 22:51   #22
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Janus er ekstremslafsete. Har aldri hatt noen andre som passer smale tynne barn så godt som By-Torinn, altså. I tillegg ser de nye ut etter en hel vinter med vask. Gidder ikke kjøpe flere Pierre Robert tror jeg, blir lett fristet av de fine fargene, men skikkelig lei av hull og rakning.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 22:54   #23
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Janus er ekstremslafsete. Har aldri hatt noen andre som passer smale tynne barn så godt som By-Torinn, altså. I tillegg ser de nye ut etter en hel vinter med vask. Gidder ikke kjøpe flere Pierre Robert tror jeg, blir lett fristet av de fine fargene, men skikkelig lei av hull og rakning.

Jøss. Jeg har faktisk ikke opplved det, bortsett fra et par knær som ble slitt etter en vintersesong krabbende innendørs i barnehagen.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 22:57   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Troll er også veldig god kvalitet, men de går bare opp til 128 tror jeg. Der kan faktisk lillebror arve noe av eldste pga kvaliteten.

Gammel 25-09-11, 22:57   #25
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har heller ikke hatt trøbbel med Pierre Robert-ull. Vi har hatt trøyer, longs og buffer.

Gammel 25-09-11, 22:58   #26
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har endel ull fra Pierre Robert selv også, trøyer og strømpebukser og lange strømper, men kommer ikke til å kjøpe mer. Spesielt strømpene har raknet veldig mye, jeg vet ikke hva jeg gjør galt, for annet ulltøy blir ikke sånn.

Gammel 25-09-11, 22:59   #27
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Vi vasker det til og med på 40 graders kulørtvask med vanlig vaskemiddel. :villoggal:

Gammel 25-09-11, 23:02   #28
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg vasker på ullvask i Miele-maskin som skal ha bra ullprogram, og bruker ullvaskemiddel. Kanskje vi stikker hull med strikkepinner mens vi sover?

Gammel 25-09-11, 23:04   #29
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg vasker på ullvask i Miele-maskin som skal ha bra ullprogram, og bruker ullvaskemiddel. Kanskje vi stikker hull med strikkepinner mens vi sover?

Du vet at det ullprogrammet har innebygde strikkepinner?

Jeg har forøvrig også en suveren vaskemaskin i toppklassen, men jeg liker ikke ullprogrammet. Jeg synes ikke det skyller skikkelig. Og så er det så enkelt å bare slenge det inn sammen med en vanlig genser.

Gammel 25-09-11, 23:04   #30
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes også Pierre Robert fort får småhull, i allefalls ammenlignet med Truls og Trine (heter det det tro?) fra Sperkjøp.
Sistnevnte kan også brukes av tynne barn synes jeg, og er billigere.

Gammel 25-09-11, 23:05   #31
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Brukte mye Tom og Trine da ungene var små. Det ble ihvert fall slitt. Særlig det lyse tøyet, av en eller annen grunn.

Gammel 25-09-11, 23:06   #32
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har bare brukt det på større barn.
Kjøpte mye i Danmark tidligere når de var små, men det gikk bare opp til 6 år.
(ull/bomull)

Gammel 25-09-11, 23:10   #33
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en del pierre robert på 3. året og har ikke antydning til hull i dem. Janus raknet faktisk mye mer, men det ble også hardere brukt over flere år.

Gammel 25-09-11, 23:31   #34
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Vi har også mengder med Pierre Robert. En del av det ble kjøpt til storesøster og brukes nå tredje sesong av småsøstrene. Vi har ikke opplevd hull annet enn i en longs som en av trolljentene KLIPPET hull i. Det holder seg flott. Jeg har en del Pierre Robert ull selv også og er godt fornøyd. Jeg har også noen trøyer fra Devold og liker de godt også, men de holder seg ikke like bra i fasong som Pierre Robert gjør.

ByTorrin har jeg likt veldig bra (bortsett fra at en del av det nupper veldig), men er det egentlig å få kjøpt mer? De gikk jo konkurs i fjor vinter og da solgte iallefall min lokale forhandler ut alt til halv pris med beskjed om at det ikke var mulig å få tak i mer. Har de startet opp igjen nå?

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 08:50   #35
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bruker mye Pierre Roberte og har ikke opplev å få hull unntatt på knærne til en longs som var mye brukt. Super passform til smale barn, vi bruker str 146/152 til han som er litt over 1,40.
Devold har også fine smale trøyer, litt liten i str.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 09:22   #36
Bel@ni
Aktiv

Bel@ni sin avatar

Bel@ni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Devold og Helly Hansen! Helly Hansen settet holder seg veldig godt.

Får ikke til og lage link så ...

http://www.sportmann.no/product.aspx...sortOrder=DESC

Bel@ni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 10:14   #37
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker også Pierre Robert til gutten vår, har kun fått hull i en trøye. Vi har også hatt en del Troll, veldig fornøyd med kvaliteten.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.