Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] Høsten 2011

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-11, 19:02   #21
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [Hage] Høsten 2011

Når skal man sette løken, forresten?

  Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 19:09   #22
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: [Hage] Høsten 2011

Jeg fikk 150 tulipanløk av svigermor sist uke med beskjed om å plante dem i oktober.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 19:58   #23
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.878
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Høsten 2011

Det er veldig bløtt ute så jeg tror det er lurt å vente med å plante løk. De kan plantes helt til det kommer minusgrader. Bare før det blir tæle i bakken.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 20:01   #24
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Høsten 2011

Noen skal plantes tidlig og har godt av å få utvikle røtter før frosten kommer. Jeg strør litt sand i hullet og planter ikke det det er bløtest nå. Det pleier å gå fint.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 20:30   #25
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.878
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Høsten 2011

Jeg har endelig fått ryddet i kaosbedet mitt.
I dag har jeg gravd opp og kastet alt av sommerbomster og gravd opp løker, delt de og plantet litt nytt sånn at det se litt mer ryddig ut der.
Jeg la ut en tråd om pyntesten i bed men har ikke kjøpt inn det enda. Men er veldig fornøyd med hvordan det ble der nå.
Skal ut og kjøpe en pakke til med tulipanløk og plante de litt mer samlet enn de har vært før.

Forresten så hadde enkelte av løkene begynt å spire!!
Og fortsatt litt usikker på om jeg skal legge pyntestein/dekorstein der.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 21:38   #26
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Høsten 2011

Hvis du legger pyntestein der lager du et finfint gjemmested for snegler og egg -dersom du er plaget med det. Jeg ville tenkt meg om to og tre ganger.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 06:18   #27
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.326
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Hage] Høsten 2011

Jeg skal beskjære plommetrærne og kirsebær trærne nå i høst. Epletræne tar man ikke før ca februar eller mars.

Klatreroser bør beskjæres ned om våren, klipper mine ned til ca 40 cm tidlig på våren. Er de veldig høye klipper jeg dem ned til ca 1m. Om det er mye kulde der man bor bør man lage jordhaugen med jorden som er i bedet, rundt roten av rosebusken. Hvis de ikke blomstrer så prøv med gjødsel, det pleier å hjelpe masse.

Og så tror jeg vi skal klippe gresset minst en gang til før vinteren, det vokser bra enda. Og så skal det rakes, masse kø trær i Hagen.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no