Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spirer

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-07, 20:55   #21
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spirer

Du skal vel strengt talt bare ha en plastboks med ventilering og noe å vokse i. Det kan jo like gjerne være bomull som torvbriketter.

Gammel 16-03-07, 21:11   #22
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Spire-inspirert har jeg vært innom to lokale helsekost forretninger uten hell. Den ene ekspeditrisen humret og lurte på hva i all verden spirekasse var fr noe. Følte meg ganske så teit ja. Tror jeg skal reise inn til Oslo sentrum og prøve der eller bestille fra Grønt fokus

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 21:12   #23
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alfalfaspirer er utrolig godt på ristet brød sammen med tomat og avokado med salt og pepper på.

Mungbønnespirer er også godt, og de skal ikke være brunlige,- som om de har slått seg (hverken støt eller annen).

Gammel 16-03-07, 21:17   #24
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sitter her og flirer litt barnslig for meg selv mens jeg titter på de forskjellige produktene jeg kunne tenke meg å bestille fra Grønt Fokus. Jeg kunne tenke meg å legge en spirekasse og endel forskjellige frøposer (de er forøvrig utsolgt for bønnespirer - noen her inne som har bestillt allerede?) i handlevognen inne på nettsiden. Hmmm hva mer skal jeg vel bestille? Tja kanskje et basseng, vinterhaqge eller boblebad - eller hvorfor ikke ja takk til alt? Tenker det skal bli litt av en forsendelse så jeg får heller holde meg til kasse og frøene tenker jeg.

Gammel 16-03-07, 21:26   #25
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg ser bare ett bilde - og det er ikke en sånn.

Jeg har en kvadratisk sak i flere etasjer, man kan spire forskjellige typer frø samtidig.

Forresten var jeg innom helsekostbutikken på Ski storsenter idag, de hadde både alfalfa og mungbønner.

En slik har jeg hatt også. Jeg kjøpte min i en helsekostbutikk.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 21:30   #26
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Tenker det skal bli litt av en forsendelse så jeg får heller holde meg til kasse og frøene tenker jeg.

Det er nok best ja.

Jeg har sådd tomat, paprika, chilli og diverse urter i dag og da fant jeg en pose bønnespirer sammen med de andre frøene. Jeg har tydeligvis vært spire-lysten før, men glemt det. Selv om bønnespirer ikke overbeviste da jeg kjøpte dem i butikk kan jeg jo prøve på nytt og la de være forsøks-bønnene mine .

Desembermamma: jatakk. Den oppskriften hørtes helt-etter-min-smak ut og skal prøves bare jeg får tak i alfaspirer. Sikker på at de ikke er forbudt å innføre eller koster sin vekt i gull?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 21:41   #27
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Desembermamma: jatakk. Den oppskriften hørtes helt-etter-min-smak ut og skal prøves bare jeg får tak i alfaspirer. Sikker på at de ikke er forbudt å innføre eller koster sin vekt i gull?

Dermed skjønnte vi alle hvorfor det nesten er en umulighet å få tak i de berømmelige frøene til alfaspiren. Det er ikke i butikken de selges men bl.a på plata og i små trange smug
Videre jakt på disse frøene vil heretter skje i sene nattestimer med caps og mørke klær ... to be continued

Gammel 17-03-07, 15:45   #28
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spirekassen min.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg spirekasse.JPG (35,3 KB, 3 visninger)

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 20:22   #29
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Helsekosten på Gunerius var utsolgt Og visste forøvrig ikke helt hva alfaspirer var.

Kan jeg spire vanlige reddikfrø?

Gammel 17-03-07, 20:55   #30
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helsekosten på Gunerius var utsolgt Og visste forøvrig ikke helt hva alfaspirer var.

Kanskje fordi det heter alfalfa ?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 22:12   #31
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Kanskje fordi det heter alfalfa ?

Jeg sa alfaalfa (har bare forkortet det i slang-varianten ) Og hun visste hva det var, men trodde de hadde et annet egentlig navn

Gammel 17-03-07, 22:14   #32
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sa alfaalfa (har bare forkortet det i slang-varianten ) Og hun visste hva det var, men trodde de hadde et annet egentlig navn

Blålusern, eller lusern.

:hva jeg vet!:

(Det sto på pakken jeg hadde i kjøleskapet )

Gammel 17-03-07, 22:21   #33
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Ahhhh.. så damen var ikke helt bortevekk

Jeg har kjøpt reddikfrø og har et lite barnematglass til rådighet. Tenkte å prøve meg litt frem. Har funnet en utenlandsk nettbutikk som har alfaalfaspirer pluss en hel del andre spirer. I tilfelle de er helt umulig å oppdrive.

Gammel 17-03-07, 22:25   #34
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mor gjør som følger: Syltetøyglass med gassbind over åpningen som holdes fast av en strikk. Hun bruker 1 ss med frø oppi og heller på vann gjennom gasbindet, rister og heller av vannet igjen gjennom gasbindet. De første dagene gjør hun dette et par ganger om dagen - f.eks. morgen og kveld. De skal ikke stå for lyst, men du ser etter hvert hvordan frøene spirer og trives.

Gammel 17-03-07, 22:27   #35
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Veronal. Var hun glad for at du spurte?

Trodde de skulle ligge i vann jeg, glad jeg fikk rettet opp i den feiltenkningen. Blir ingen spiring i kveld. Jeg drikker vin og har ikke lyst å reise meg.

Gammel 17-03-07, 22:32   #36
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Hun var nesten umulig å stanse da jeg spurte henne der hun sitter drapert i sofaen og drikker vin. Jeg måtte be mannen dikte opp et nytt samtaleemne for å kunne returnere til PCen.

Gammel 17-03-07, 22:33   #37
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hun var nesten umulig å stanse da jeg spurte henne der hun sitter drapert i sofaen og drikker vin. Jeg måtte be mannen dikte opp et nytt samtaleemne for å kunne returnere til PCen.

Og bare for min skyld? Tenk å gå gjennom slike lidelser for meg. Min helt

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:24.