|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dårlig planlegging og upcoming bursdagJeg har hatt samlabursdager med gutter og jenter i 10 år nå og synes det er kjempeflott. Men det er kanskje lettere med blandabursdag enn med bare gutter? |
|
|
|
|
|
#63 |
|
By the Sea
|
Sv: Dårlig planlegging og upcoming bursdagSelvfølgelig kan man fint arrangere bursdag alene. Men jeg synes det er greit å være minst to voksne, spesielt om det er mange ukjente barn som kommer. Vi har hatt bursdager hvor gjester har slått seg og vi har hatt bursdager med gjester man har måttet fotfølge for å unngå konflikter - da har det vært kjekt å ikke være eneste voksen. Jeg kan fint klare meg uten akkurat mannen min - men da spør jeg om noen andre kan hjelpe til (foreldre til en av gjestene, en venninne, moren min e.l.).
|
|
|
#64 |
|
maler
|
Sv: Dårlig planlegging og upcoming bursdagJeg har ikke hatt rene jentebursdager. Men min erfaring er at blandabursdagene er de mest kaotiske. Gutter er høyrøsta ja, men bland inn en gjeng jenter å løpe etter så får du opp tempoet betraktelig.
|
|
|
#65 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Dårlig planlegging og upcoming bursdagAltså, jeg kunne ha arrangert f.eks årets seksårsdag alene. Men jeg gidder jo ikke det, når jeg kan gjøre det sånn at vi er to voksne om det, pluss småsøsken outsourcet til familie og venner. Og jeg synes ikke det er så veldig kontroversielt å si det, selv om aleneforeldre gjerne fikser barnebursdager alene. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
|
Sv: Dårlig planlegging og upcoming bursdagSelvfølgelig er det ikke kontroversielt å ikke egentlig ønske å gjøre denslags alene. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dårlig planlegging og upcoming bursdagHa det i gymsalen på skolen. Her ihvertfall kan man låne rom gratis eller svinebillig til sånt på egen skole. Kinobursdag. Svømmehallbursdag ( hvis alle kan svømme.....). Skogsbursdag med natursti og grilling. Leie en danseinstruktør til å lære dem linedance eller noe annet som er pop for tiden ( hjemme el. På skolen - se over...) Dele dem opp i grupper som hver skal øve inn et nummer, og så ha forestilling for foreldrene når de kommer. Spill-bursdag - turnering med premier. Etellerannet museum i nærheten med barneaktivitet ( de pleier å ha sånt de som tar imot skolebesøk, dvs de fleste) |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Dårlig planlegging og upcoming bursdag
Sånn i utgangspunktet tenker jeg at det er greit å ha selskap enten på dagen eller nærmeste helg. Men så er det jo det at for min sønn sin del ville det kanskje bli litt kjipt all den tid han har bursdag i slutten av juli, og mange er på ferie. Men vi har jo alltid familiebursdag på selve dagen, så det er jo ikke slik at all fering utsettes
|
|
|
|
#69 |
|
Glamorøs
|
Sv: Dårlig planlegging og upcoming bursdagJeg Jar bursdag midt i fellesferien og har alltid feiret før eller etter skoleferien. Broren min har bursdag midt i juleferien og har gjort det på samme måte. Siden jeg derfor er vant med å feire barnebursdag rundt en måned før eller etter, så syns jeg i grunn en uke er rett i nærheten. Men det selvsagt basert på mitt referansegrunnlag.
|
|
|
#70 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Dårlig planlegging og upcoming bursdag
Slik hadde vi det på 6-årsdagen her i vinter. Det var en drøm!
|
|
|
#71 |
|
I mål
|
Sv: Dårlig planlegging og upcoming bursdagJeg hadde ikke arrangert en seksårsdag alene for en haug barn, særlig ikke når jeg ikke kjente alle fra før. Vi hadde seksårsdag i april, for mange kjente barn - flest gutter - og jeg skjønner ikke hvordan vi skulle overlevd uten to voksne. Fireårsdagen var noe helt annet. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Sv: Dårlig planlegging og up coming bursdag
Jeg tøyser selvsagt litt, men mine venner har nå ikke guttebursdager hjemme lenger og deres gutter blir utelukkende invitert til bursdager på lekeland, fotballbaner osv. Så det er nok veldig vanlig i skolealder.
|
|
|
#73 |
|
Sv: Dårlig planlegging og up coming bursdag
Ja, jenter kan absolutt lage like mye "bråk".
|
![]() |
|
|