|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra store matbokser-tråden)Min far er en sånn som liker mye kake. Og godt med mat også, for den del. På et julebord for en evighet siden, før min tid, ble det av visse eldre damer kommentert at han spiste mye, både av mat og dessert. Tilslutt gikk han bort og forsynte seg med EN drue som han la midt på et fat, og i det han passerte disse damene sa han "Tid for befruktning!"
|
|
|
#62 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra store matbokser-tråden)1. Når man er i selskap, eller har selskap, eller bare feirer noe: Hvor mye kake/muffins/bolle synes du det er ok å spise? |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Medlem siden: Oct 2010
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra store matbokser-tråden)Jeg spiser ikke vanlig kaker og sånn, så blir mest kaffe i selskap. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra store matbokser-tråden)1. Når man er i selskap, eller har selskap, eller bare feirer noe: Hvor mye kake/muffins/bolle synes du det er ok å spise?
|
|
|
#65 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra store matbokser-tråden)Vi spiser de kakene vi har lyst på, og orker. Både hjemme og borte. Vi har ingen "regler" for slikt.
|
|
|
#66 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra store matbokser-tråden)
Jeg klarer ikke å komme med noen klar definisjon av fråtsing, og hver gang jeg har prøvd så blir det feil, for folk henger seg opp i en av tingene, men det er jo totalen som gjør at JEG syns det blir et voldsomt kakefokus. Tempoet man styrter til kakebordet med. Mengdene. Hvordan det virker som om kakene er hovedformålet med hele selskapet. Men det har selvsagt noe med mine personlige preferanser å gjøre også. For selv om jeg kan ha i meg store mengder godis eller gjærbakst så syns jeg kaker er veldig kvalmende, så å se noen spise 2-3-4 bløtkakestykker er rett og slett litt kvalmende. Om de hadde spist en halv after eight-eske så hadde jeg ikke reagert på samme måte, for det hadde ikke JEG blitt kvalm av.
|
|
|
#67 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra store matbokser-tråden)Jeg legger merke til hvor mye folk spiser hvis det er jeg som har laget maten. Og da syns jeg bare det er koselig at folk forsyner seg grovt
|
![]() |
|
|