|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Spørre folk om gratis serveringEr det ikke lov til å spørre heller nå?
|
|
|
#42 |
|
can-jur
|
Sv: Spørre folk om gratis servering
Det HV sa!
|
|
|
|
#44 |
|
can-jur
|
Det er jo egentlig et helt håpløst utgangspunkt, om man skal kjenne folk så godt at man vet at de greier å si nei om de mener nei, før man spør?
|
|
|
|
#45 |
|
Glad
|
|
|
|
#46 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Spørre folk om gratis serveringDet er klart, jeg spør ikke svigerinna mi med ødelagt fot om å være barnevakt. Men det er ikke alltid opplagt for andre hva som passer, og hvordan man får løst ting.
|
|
|
#48 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spørre folk om gratis serveringJeg syns det er helt greit å bli spurt - jeg syns det faktisk er ganske hyggelig. Hvis naboen f.eks. trenger hjelp til en konfirmasjon så baker jeg gjerne ei kake eller passer maten når de er i kirka etc. Null problem - vil helst ikke ha penger for slike tjenester. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Epikur
|
Sv: Spørre folk om gratis serveringMen kjære vene, om dere ikke greier å si nei til ting dere blir spurt om, så må jo dere jobbe med det, ikke hugge hodet av den som spør! Jeg er helt enig med Floksa, her må hver enkelt ta ansvar for sin egen respons.
|
|
|
#50 |
|
|
Sv: Spørre folk om gratis serveringHugge hodet av? |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Epikur
|
Sv: Spørre folk om gratis serveringHvis spørsmålet kom pr. sms så ville jeg lest sms'en høyt for meg selv med vennlig og entusiastisk tonefall, siden den nesten helt sikkert var godt og positivt og inkluderende ment.
|
|
|
#52 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Fortynnet
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Spørre folk om gratis serveringJeg ble spurt om å servere i bryllupet hos noen jeg kan kalle nære bekjente - de var i samme omgangskrets, men jeg ville ikke invitert dem til bursdagen min, liksom. Da var jeg student, og det var så klart greit å gjøre dem en tjeneste. Sånn utpå kvelden kom brudeparet ut på kjøkkenet, takket og sa at vi enten kunne få betalt eller anse det som en gave til brudeparet.
|
|
|
#57 |
|
maler
|
Sv: Spørre folk om gratis serveringNå kommer jeg også fra bygda. Og for meg hadde det ikke vært så unaturlig, utover at det hadde vært unaturlig for meg å arrangere en 40-årsdag som var så høyttidelig at man måtte ha serveringshjelp. Familie og nære venner blir bedt i festen, man ber noen mer perifere om tjenester i form av servering eller tilsvarende og de får delta på lik linje med de andre på fest-biten av feiringen. Det er jo ikke snakk om flere dagers jobb, det er snakk om et par timer en kveld. Passer det ikke på grunn av barn, så passer det ikke, det er ikke verre enn det. Jeg hadde nok tenkt at de syntes jeg virket hyggelig hvis jeg bare hadde møtt dem noen ganger og fikk et sånt spørsmål.
|
|
|
#58 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Spørre folk om gratis serveringJeg gjør ikke det, Katta. Jeg betaler et flyttebyrå. Nå har jeg full jobb og tjener penger, og det har vennene mine også. Det er jeg som velger å flytte.
|
|
|
#59 |
|
|
Sv: Spørre folk om gratis serveringJeg kjenner at det stopper hos meg hvis mennesker som aldri har tatt initiativ til noe hyggelig/sosialt/denslags tenker at det er helt greit å be meg om å gjøre de tjenester. Det er ikke en ice breaker eller en inkluderingsmetode, det er fortsatt at noen gjør deg en tjeneste. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
|
Sv: Spørre folk om gratis servering... og jeg ber familie om hjelp ved flytting. Og så har jeg bedt Candy om hjelp for hundepass. |
|
|
|
![]() |
|
|