|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hva tror du? | |||
| Større matboks - altfor mye mat |
|
3 | 4,41% |
Hvis all maten i matboksen ble spist var det vel det ungene/vi trengte da
|
|
16 | 23,53% |
| Hvis for mye mat regulerer ungene/vi oss selv og slutter å spise når vi er mett, uansett |
|
34 | 50,00% |
| Jeg synes store matbokser er litt skumle ja, sett ift problemstillingen om for mye mat |
|
2 | 2,94% |
Jeg har ikke tenkt over problemstillingen. Kjøpte matboksen fordi den var kul
|
|
9 | 13,24% |
| Små, hyppige måltider er bedre enn store måltider uansett |
|
1 | 1,47% |
| Små matbokser - jasj, ingen sulter vel ihjel. De får mat igjen om noen timer uansett |
|
3 | 4,41% |
| Små matbokser - redd ungene/vi ikke skal få i oss nok mat til måltidet |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 68. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
Søt og rar
|
Sv: Store matbokser = store måltid?
Jeg begrenser kalorimessig. Gulrøtter, agurk og epler kan de få ubegrensede mengder av (ikke sånn helt absurde mengder, selvfølgelig), mens nøtter blir en annen sak.
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Om jeg får et barn som spiser 4 kyllingfileter, så skal jeg nok tenke på det. Allerede ved tre, eller muligens to, som er mer enn jeg spiser...
|
|
|
#64 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Store matbokser = store måltid?Pluggen min spiser mye, og jeg ser at andre reagerer på at han spiser så mye, men det kunne ikke falle meg inn å begrense ham så lenge jeg vet at maten han spiser er sunn, han er i aktivitet og har det bra. Jeg tror ikke det kommer til å bli noe problem, men skulle det bli det i fremtiden, tar jeg tak i det da.
|
|
|
#65 |
|
maler
|
Vi fikk beskjed om å slanke toern.
|
|
|
#66 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Store matbokser = store måltid?Jeg skulle ønske jeg kunne styre mengden hun spiste med stor matpakke. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Ringskrømt
|
Så rart at de ikke har faste måltider? Det har barnehagen til Pluggen, og han små-/storspiser ikke mellom måltidene. Selv om han snakker mye og ofte om mat.
|
|
|
#68 |
|
maler
|
Jeg kjenner typen.
|
|
|
#69 |
|
Tittel og tittel....
|
I en av barnehagene jeg jobbet i så var vi innom tanken på å la ungene få styre selv når de ville spise lunsj til en viss grad. Vi prøvde det ut, men kom vel fram til at det ble mer styrete enn koselig.
|
|
|
|
#70 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vetle spiser sjelden opp HELE matpakken sin, noe ligger alltid igjen selvom det ikke trenger å være mye. Så jeg har stor tro på at han spiser til han ikke er sulten mer. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men det er det vel ingen fare for at du gjør.
|
|
|
#73 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Store matbokser = store måltid?Jeg er veldig enig i at man skal la normalvektige barn spise de mengdene de ønsker av vanlig sunn hverdagsmat. Eller, jeg ser rett og slett ikke noen grunn til å begrense, bare fordi man som voksen synes mengdene er store. Derimot begrenser jeg gjerne sånn at de får variasjon i måltidet. Man får ikke spise så mye kylling man vil dersom man ikke også spiser grønnsaker og ris, eller motsatt for den del. Jeg tror det er viktig at de selv lærer å kjenne metthetsfølelsen sin, og det gjør de ikke dersom de voksne skal bestemme for dem hvor mye de skal spise. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Store matbokser = store måltid?Jeg har flere store matbokser her - med mange rom. Sender ikke med mer mat av den grunn, synes jeg. Jeg har småspiste unger, så prøver å ha med litt forskjellig sunn mat som kan friste. 7-åringen med cøliaki liker ikke glutenfritt brød og får ofte middagsrester eller lignende. feks småpølser i ett rom, salat i ett annet, frukt i ett tredje...osv, ikke mye av hvert slag - men likevel veldig praktisk med stor boks slik at flere ting får plass.
|
![]() |
|
|