Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Middagstips! (Og her prater vi ikke fra bunnen av)

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-11, 19:30   #21
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Middagstips! (Og her prater vi ikke fra bunnen av)

Det var meget spisende.

Det er Toro jeg skal kvitte meg med, ikke Findus så dette kan gjentas.
Jeg lagte da båtpotetene fra bunnen og ikke ferdig frossen pose så litt skryt kan jeg gi meg selv.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 19:54   #22
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Alaska Pollock er tilsvarende norsk sei. Og det er ikke no godt. Fiskegratengen med laks og brokkoli har jeg sett på noen ganger, så kanskje man må prøve den.

Gammel 14-09-11, 21:33   #23
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Det var meget spisende.

Det er Toro jeg skal kvitte meg med, ikke Findus så dette kan gjentas.
Jeg lagte da båtpotetene fra bunnen og ikke ferdig frossen pose så litt skryt kan jeg gi meg selv.

Jeg lager også båtpotetene selv

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 21:36   #24
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg lager også båtpotetene selv

Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg har kjøpt dem frosset i så mangen år, for det er jo ikke rare jobben.

Gammel 14-09-11, 21:40   #25
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg har kjøpt dem frosset i så mangen år, for det er jo ikke rare jobben.

Nei, det er veldig kjapt og enkelt!

Gammel 14-09-11, 21:41   #26
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, hvordan lager dere båtpoteter selv?

Gammel 14-09-11, 21:41   #27
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og veldig, veldig godt!

Gammel 14-09-11, 21:43   #28
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Man tar en settepotet og setter den i bakken på våren, når høsten kommer spar man opp poteter, vasker dem og kutter de i båter før man heller over litt god olje og kryddrer med salt og pepper. Setter dem inn i ovnen, gjerne med varmluft da man steker fisken samtidig og 20min på begge deler var passende.

Men jeg liker de litt oppblåste så jeg ga dem 5 min under grillen.

Gammel 14-09-11, 21:49   #29
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Mandelpoteter funker fint

Ta en potet (med skall på), del de i fire, sånn at det blir 4 båter.
Legg de i langpanne/ildfast form. Ha på litt olje, salt, pepper (evt potetkrydder som jeg har), og stek i ca 20 min på 200 grader.

Gammel 14-09-11, 21:55   #30
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, de er kjempegode. Til og med kresne lillebror spiser litt fisk på den måten.

Niobe: Hva er tigersaus og hvordan lager du det?

Gammel 14-09-11, 22:01   #31
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Alaska Pollock er tilsvarende norsk sei. Og det er ikke no godt. Fiskegratengen med laks og brokkoli har jeg sett på noen ganger, så kanskje man må prøve den.

Norsk sei er ikke godt?

Mulig jeg tester en dag nøden er der, men mannen har lagd fish & chips fra grunnen av og dyre du, det var digg.

Gammel 14-09-11, 22:02   #32
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Provencekrydder er veldig godt på båtpoteter.

Gammel 14-09-11, 22:13   #33
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg har ikkje prøvd dei der, men har laga fish & chips frå botn av. Og salige deg! Det er godt det. Vi spiser glatt fisk på lørdagskvelden om eg får ånda over meg. Men eg har endå ikkje gitt etter for storesøsters ønske om å spise frå aviser. Det får bli når me reiser til London.

Her i huset spiser me mykje God, gammeldags fiskegrateng. Dvs. mann og barn, eg foretrekker Fransk fiskegrateng.

Gammel 15-09-11, 00:58   #34
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Mandelpoteter funker fint

Ta en potet (med skall på), del de i fire, sånn at det blir 4 båter.
Legg de i langpanne/ildfast form. Ha på litt olje, salt, pepper (evt potetkrydder som jeg har), og stek i ca 20 min på 200 grader.

Amadine poteter er enda bedre
.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 08:25   #35
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har prøvd, og synes det smakte godt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 09:01   #36
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kjøpt disse så skal prøve dem en av dagene. Men for en prisforskjell det var, på ICA kostet de over 70 kroner, mens dem på Rema kostet mellom 50 og 60 kroner.

Gammel 17-09-11, 09:12   #37
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De er veldig gode, og jeg liker at det er filet inni, ikke fiskemos.

Om man skal kjøpe fiskegrateng er det bare den franske som duger syns jeg. De andre er det jo ikke fisk i. Jeg lager fiskegrateng med laks og div grønnsaker. Veldig godt. lagsegrateng anbefales.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:00.